F1: A motorhang marad, nem lehet változtatni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 09.30

A Forma-1 nézői és szerepelői számára is kellemetlen meglepetést okozott az új motorok hangja, de a Renault-nál azt mondják reménytelen változást várni.

A Forma-1-be 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes V6-os motorok hangja a nézők tömegei, de még az F1-es szereplők egy részének is komoly kiábrándulást jelentett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a verseny után azonnal felmerült – méghozzá a legmagasabb szinteken -, hogy változtatni kell.
Jó néhányan utaltak már rá persze, hogy ez nem egy egyszerű feladat, a Renault F1-es motorfőnöke, Remi Taffin pedig részletesen is elmagyarázta, hogy miért lehetetlen a dolog:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Két fő szempont adja a hangot. Az egyik a fordulatszám: 18 ezerről idén lementünk 12 ezer körülre” – mondta az Autosportnak. “Fontos hozzátenni, hogy a szabályok 15 ezres maximumról beszélnek, azonban a fogyasztási limit miatt, legyen szó Ferrari-, Mercedes- vagy Renault-motorról, a valós maximum csak 12 ezer, az egyenesek végén pedig csak 10-11 ezer.”  
“Ez hatalmas különbség a tavalyi 18 ezerhez képest, most vannak olyan lelátók, ahol csak 10 ezret hallanak a nézők.”
“A másik dolog a turbó. Ezzel bekerül egy alkatrész a kipufogógázok útjába, olyan ez, mintha párnát szorítanánk valakinek az arcára. Hangtompítóként működik. Ez a két tényező együttesen adja  a mostani eredményt.”
A szakember leszögezte, hogy a fordulatszám emelésével lehetne növelni a hangot, de a 100/kg órás fogyasztási megkötés útjában áll ennek. 
“Ha más hangot szeretnénk, emelni kell a fordulatszámot, de ennek nem sok értelme lenne, mert ezzel a fogyasztás is nőne, csökkenne a hatékonyság. A kipufogó kialakításával sem lehet semmit kezdeni, ugyanis minkét kimenet ugyanabba az egy végső kivezetőbe torkollik, miután a gáz áthaladt a turbón – szóval ez van.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.