F1: A motorhang marad, nem lehet változtatni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 09.30

A Forma-1 nézői és szerepelői számára is kellemetlen meglepetést okozott az új motorok hangja, de a Renault-nál azt mondják reménytelen változást várni.

A Forma-1-be 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes V6-os motorok hangja a nézők tömegei, de még az F1-es szereplők egy részének is komoly kiábrándulást jelentett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a verseny után azonnal felmerült – méghozzá a legmagasabb szinteken -, hogy változtatni kell.
Jó néhányan utaltak már rá persze, hogy ez nem egy egyszerű feladat, a Renault F1-es motorfőnöke, Remi Taffin pedig részletesen is elmagyarázta, hogy miért lehetetlen a dolog:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Két fő szempont adja a hangot. Az egyik a fordulatszám: 18 ezerről idén lementünk 12 ezer körülre” – mondta az Autosportnak. “Fontos hozzátenni, hogy a szabályok 15 ezres maximumról beszélnek, azonban a fogyasztási limit miatt, legyen szó Ferrari-, Mercedes- vagy Renault-motorról, a valós maximum csak 12 ezer, az egyenesek végén pedig csak 10-11 ezer.”  
“Ez hatalmas különbség a tavalyi 18 ezerhez képest, most vannak olyan lelátók, ahol csak 10 ezret hallanak a nézők.”
“A másik dolog a turbó. Ezzel bekerül egy alkatrész a kipufogógázok útjába, olyan ez, mintha párnát szorítanánk valakinek az arcára. Hangtompítóként működik. Ez a két tényező együttesen adja  a mostani eredményt.”
A szakember leszögezte, hogy a fordulatszám emelésével lehetne növelni a hangot, de a 100/kg órás fogyasztási megkötés útjában áll ennek. 
“Ha más hangot szeretnénk, emelni kell a fordulatszámot, de ennek nem sok értelme lenne, mert ezzel a fogyasztás is nőne, csökkenne a hatékonyság. A kipufogó kialakításával sem lehet semmit kezdeni, ugyanis minkét kimenet ugyanabba az egy végső kivezetőbe torkollik, miután a gáz áthaladt a turbón – szóval ez van.”

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.