F1: A motorhang marad, nem lehet változtatni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 09.30

A Forma-1 nézői és szerepelői számára is kellemetlen meglepetést okozott az új motorok hangja, de a Renault-nál azt mondják reménytelen változást várni.

A Forma-1-be 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes V6-os motorok hangja a nézők tömegei, de még az F1-es szereplők egy részének is komoly kiábrándulást jelentett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a verseny után azonnal felmerült – méghozzá a legmagasabb szinteken -, hogy változtatni kell.
Jó néhányan utaltak már rá persze, hogy ez nem egy egyszerű feladat, a Renault F1-es motorfőnöke, Remi Taffin pedig részletesen is elmagyarázta, hogy miért lehetetlen a dolog:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Két fő szempont adja a hangot. Az egyik a fordulatszám: 18 ezerről idén lementünk 12 ezer körülre” – mondta az Autosportnak. “Fontos hozzátenni, hogy a szabályok 15 ezres maximumról beszélnek, azonban a fogyasztási limit miatt, legyen szó Ferrari-, Mercedes- vagy Renault-motorról, a valós maximum csak 12 ezer, az egyenesek végén pedig csak 10-11 ezer.”  
“Ez hatalmas különbség a tavalyi 18 ezerhez képest, most vannak olyan lelátók, ahol csak 10 ezret hallanak a nézők.”
“A másik dolog a turbó. Ezzel bekerül egy alkatrész a kipufogógázok útjába, olyan ez, mintha párnát szorítanánk valakinek az arcára. Hangtompítóként működik. Ez a két tényező együttesen adja  a mostani eredményt.”
A szakember leszögezte, hogy a fordulatszám emelésével lehetne növelni a hangot, de a 100/kg órás fogyasztási megkötés útjában áll ennek. 
“Ha más hangot szeretnénk, emelni kell a fordulatszámot, de ennek nem sok értelme lenne, mert ezzel a fogyasztás is nőne, csökkenne a hatékonyság. A kipufogó kialakításával sem lehet semmit kezdeni, ugyanis minkét kimenet ugyanabba az egy végső kivezetőbe torkollik, miután a gáz áthaladt a turbón – szóval ez van.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.