Az F1 történetében előforduló állatábrázolások nem merülnek ki az elmúlt évek Red Bull, Toro Rosso versenyautóira festett bikákban. A 2005-ben megszűnt – vagyis átalakult – Jordan-csapat olyan emlékezetes állatkertet vonultatott fel az évek során, amiről illik megemlékezni.

Eddie Jordan csapata 1991 és 2005 között színesítette a Forma-1 mezőnyét, és okozott sok emlékezetes pillanatot a sportág rajongóinak. Jordan-versenyzőként debütált a sorozatban a később hét világbajnoki címet nyerő legenda, Michael Schumacher, az emlékezetesen őrült, esős 1998-as Belga Nagydíjon Damon Hillel és Ralf Schumacherel kettős győzelmet szerzett a csapat, így a szezont harmadikként zárták a konstruktőrök között. 1999-ben további kettő, majd 2003-ban egy futamgyőzelmet ért el az alakulat.

Eddie Jordan a végsőkig ellenállt, számára a kígyó ábrázolása elfogadhatatlan volt, végül a csapat vezetése mégis megszavazta, és hatalmas, átütő sikert értek el a Benson&Hedges által sugallt mintával.

Mégis, agytekervényeim között nem emiatt ragadt meg örökre a milliárdos ír üzletember alakulata, hanem az orrkúpok egyedi festése okán. 1997-ben csak a sárga Jordan 197 versenyautók kígyóval díszített elejét firkáltam margóra az unalmas matekórákon, és ezzel valószínűleg nem voltam egyedül. 

Akkoriban még cigarettamárkák virítottak minden versenygépen, a Jordan-csapat pont a főszponzorként feltűnő Benson & Hedges márka miatt váltott az élénksárga színre, és az élethűen ábrázolt kígyóra.

Az 1997-es stratégia része volt, hogy a csapat színeibe öltöztetett dús keblű modellek fotózására adtak lehetőséget a sajtónak, így a bulvárlapok olvasóit is elértéka csapatról szóló hírek

A csapattulajdonos így nyilatkozott az esetről életrajzi könyvében: “Kígyó, az én autómon? Esélytelen! A Benson & Hedges dizájnügynöksége állt elő a merész tervvel, és bár formabontó stílusáról volt híres a csapatom, ennek ellenére ez nekem már sok volt. Személy szerint elleneztem a kígyó ábrázolását, mert nálunk Írországban ez a gonosz jelképe, és egyre inkább elzárkóztam az ötlet elől, amit végül szavazásra bocsájtottunk. A kígyó (Hissing Sid) pedig bekúszott, egy árva szavazattal, és minden előzetes aggodalmam ellenére hatalmas sikert aratott!”

Majd 1998 újabb változást hozott, a hüllő eltűnt, helyét mérges darázs vette át a Damon Hill és Ralf Schumacher vezette 198-as kódjelű autókon, és maradt egészen 2000-ig kabalaállatként. 2001 pedig az utolsó állatkerti évet hozta el a csapat életében, egy fekete, éles fogakkal teli cápaszáj célozta meg az ellenfeleket, de ahogy a B&H kiszállt, és átadta helyét a DHL-nek, úgy az érdekes festések is elmaradtak.

Az utolsó kabalaállat a 2001-es cápa volt