F1: Ájulásig koplalnak a pilóták

Böjt, kiszáradás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.01. 14.35

Az elszabott 2014-es súlyhatárok miatt a Forma-1-es pilóták egészen extrém módszerekhez kénytelenek nyúlni, lassan már tényleg az egészségük kerül veszélybe a fogyózás miatt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eredetileg rosszul mérte fel a Forma-1-ben idén bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os, komoly hibrid komponenssel rendelkező erőforrások tömegét, így az autók pilótával együtt mért minimális súlyát kevesebbel emelték, mint amennyit az új technológia hozott.
A szabályokba foglalt 692 kg-os limitet a nagyobb termetű pilóták panaszai, félelmei miatt szerették volna megemelni, de ez egy-két csapat ellenállásán elbukott, így az eddig sem túl kövér versenyzőknek még tovább kellett fogyniuk.
Úgy tudni, a forró Malajziában egy pilóta valamikor el is ájult a hétvége során. A mclarenes Jenson Button elmondta, hogy milyen extrém módszerekhez kell már nyúlni.


“Meggyőződésem, hogy sokan dehidratálják magukat – én magam is ezt tettem, szaunába mentem, csak az időmérő után ettem vagy ittam. Az idei évig ezt csináltam, sajnálom azokat, akik még most is erre kényszerülnek” – magyarázta a 2009-es bajnok, aki mostanra már beállt az ideális, végső súlyra, de ehhez például az is kellett, hogy nagyon sokáig egyáltalán nem is fogyasztott szénhidrátot.
“Eszement, amit csinálunk” – mondta Lewis Hamilton. “Az időmérőnek egy kicsit kiszáradva is neki lehet vágni, hallottam, hogy egyesek ezt csinálják, kimeríti önmagukat. Azért ne tegyük már anorexiássá a pilótákat!”
A mezőny egyik legnagyobb termetű versenyzője, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg valószínűleg épp az alkata miatt nem kapott szerződést a McLarentől – igaz, Malajziában azért beugrott egy McDonald’s-ba.


“Ez persze a kivétel és nem a szabály, azonban vészhelyzet volt, nagyon éhes voltam, mindenképpen ennem kellett valamit. McDonald’s meg szinte minden sarkon van” – mesélte, hozzátéve, hogy Buttonhoz hasonlóan ő már nem fogyózik tovább.
“Azt hiszem, pár másik srácon még volt egy kis felesleg, amit most le kell dobniuk, de én nagyjából ugyanott vagyok, mint tavaly év végén, egyszerűen már nincs mit leadnom.”
A 2014-re fogyókúrára kényszerült versenyzők egyike a mercedeses Nico Rosberg: “Meg kellett hoznom ezt az áldozatot azért, hogy tökéletes lehessen az autó egyensúlya. Maga a diéta nem nehéz, de nagyon kevés étellel edzeni, na az pokoli. December eleje óta nem fogyasztottam cukrot – az álmom kedvéért szerzetesként élek.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.