F1: Ájulásig koplalnak a pilóták

Böjt, kiszáradás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.01. 14.35

Az elszabott 2014-es súlyhatárok miatt a Forma-1-es pilóták egészen extrém módszerekhez kénytelenek nyúlni, lassan már tényleg az egészségük kerül veszélybe a fogyózás miatt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eredetileg rosszul mérte fel a Forma-1-ben idén bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os, komoly hibrid komponenssel rendelkező erőforrások tömegét, így az autók pilótával együtt mért minimális súlyát kevesebbel emelték, mint amennyit az új technológia hozott.
A szabályokba foglalt 692 kg-os limitet a nagyobb termetű pilóták panaszai, félelmei miatt szerették volna megemelni, de ez egy-két csapat ellenállásán elbukott, így az eddig sem túl kövér versenyzőknek még tovább kellett fogyniuk.
Úgy tudni, a forró Malajziában egy pilóta valamikor el is ájult a hétvége során. A mclarenes Jenson Button elmondta, hogy milyen extrém módszerekhez kell már nyúlni.


“Meggyőződésem, hogy sokan dehidratálják magukat – én magam is ezt tettem, szaunába mentem, csak az időmérő után ettem vagy ittam. Az idei évig ezt csináltam, sajnálom azokat, akik még most is erre kényszerülnek” – magyarázta a 2009-es bajnok, aki mostanra már beállt az ideális, végső súlyra, de ehhez például az is kellett, hogy nagyon sokáig egyáltalán nem is fogyasztott szénhidrátot.
“Eszement, amit csinálunk” – mondta Lewis Hamilton. “Az időmérőnek egy kicsit kiszáradva is neki lehet vágni, hallottam, hogy egyesek ezt csinálják, kimeríti önmagukat. Azért ne tegyük már anorexiássá a pilótákat!”
A mezőny egyik legnagyobb termetű versenyzője, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg valószínűleg épp az alkata miatt nem kapott szerződést a McLarentől – igaz, Malajziában azért beugrott egy McDonald’s-ba.


“Ez persze a kivétel és nem a szabály, azonban vészhelyzet volt, nagyon éhes voltam, mindenképpen ennem kellett valamit. McDonald’s meg szinte minden sarkon van” – mesélte, hozzátéve, hogy Buttonhoz hasonlóan ő már nem fogyózik tovább.
“Azt hiszem, pár másik srácon még volt egy kis felesleg, amit most le kell dobniuk, de én nagyjából ugyanott vagyok, mint tavaly év végén, egyszerűen már nincs mit leadnom.”
A 2014-re fogyókúrára kényszerült versenyzők egyike a mercedeses Nico Rosberg: “Meg kellett hoznom ezt az áldozatot azért, hogy tökéletes lehessen az autó egyensúlya. Maga a diéta nem nehéz, de nagyon kevés étellel edzeni, na az pokoli. December eleje óta nem fogyasztottam cukrot – az álmom kedvéért szerzetesként élek.”

Kommentek

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.