F1: A Red Bull még idén átáll a Hondára

Elegük lett a Renault-ból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.01. 10.30

A Red Bull sosem látott lépésre készül, a nagyobb versenyképesség érdekében szezon közben vált motorszállítót, méghozzá az eredetileg jövőre belépő Honda erőforrásait szereli az autóba. Ha bejön, mindkét fél nyer vele.

A Red Bullnál a téli tesztek óta folyamatosan és egyre frusztráltabban mutogattak a Renault-ra, mint a versenyképtelenségük fő okára. A csapat többször elmondta, hogy az autójuk önmagában kimondottan jól sikerült darab, csak a motor a “beteg” része – ahogy a motorsportfőnök, Helmut Marko fogalmazott vasárnap.
Már az idény előtt felröppent, hogy új motorpartnert keres a bajnokcsapat, úgy tudni, mostanra meg is találta. Természetesen a Renault helyett nem jöhet szóba a rivális Ferrari és főképp nem az idén nagyon is elérhetőnek látszó bajnoki címekre hajtó Mercedes, így a Red Bull érdekes húzásra készül.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A német Autosport und Motor és az osztrák Salzburger Klatsch is arról ír, hogy a címvédő alakulat már februárban tárgyalni kezdett a 2015-ben a McLaren partnereként visszatérő Hondával, azóta pedig jócskán felpörögtek az események, és még idén, valószínűleg a Spanyol Nagydíjra megkaphatják a japánok igen előrehaladott fejlesztési fázisban lévő 1,6 literes turbós V6-osát.
A német szaklap hangsúlyozza, hogy csak a belsőégésű motorról van szó, a hibrid komponenst, az ERS-t házon belül teszik hozzá Milton Keynesben.
Az ilyen váltás szinte példátlan a Forma-1-ben, de úgy tűnik, a Red Bullt meggyőzték a Hondától kapott adatok a megvalósíthatóságról, míg az energiaital-gyártó tud annyit fizetni, hogy a japánok már a McLaren előtt társuljanak egy másik csapattal. A Hondának természetesen tesztelési szempontból is óriási előny lesz egy majdnem teljes idényt végigcsinálni.
Az együttműködést segíti, hogy a Honda európai F1-es bázisa szintén Milton Keynesben, a Red Bull-központ szomszédságában van. A Honda angliai motorgyárában a már év eleje óta zajló beköltözés és felszerelés után ma, április 1-jén kezdték meg az érdemi munkát.
A Honda motorját április végére homologálhatja a Nemzetközi Automobil Szövetség, így az azután már pályára küldhető.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.