F1: A Renault miatt beteg a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.31. 11.35

A Red Bull motorsportfőnöke szerint csakis a Renault-erőforrás az RB10-es gyenge pontja, megfelelő motorral a mezőny legjobbja lenne.

A Red Bullnál egyértelműen frusztráltak a Renault motorjai miatt, úgy érzik, hogy a francia gyártó terméke miatt úszhat el a címvédés. Most a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko panaszkodott egy sort.
A Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában arról beszélt, hogy amikor a téli tesztek során világossá vált, mennyire súlyosak a gondok, a Red Bull is belépett a fejlesztésbe: “A Red Bull, a Toro Rosso közösen kezdett dolgozni a Renault-val, hogy előrébb léphessünk.”

Fotó: Europress


Marko ezután leszögezte, hogy a Renault-motor az egyetlen “beteg” darabja az RB10-esnek, Adrian Newey idei modellje amúgy még a Mercedesénél is erősebb lenne.
“Igen, jobb motorral megint az élen lennénk. De egyelőre 80 lóerős hátrányban vagyunk, így pedig lehetetlen.”
Az osztrák szakember azt is megkockáztatta, hogy ha műszakilag lehetséges lenne, akár rögtön más erőforrásra váltanának: “Abból kell dolgoznunk, amink van, ugyanis nem mondhatjuk, hogy oké, holnaptól akkor Mercedes-motort használunk – már ha egyáltalán adnának nekünk -, hiszen az autó a Renault erőforrása köré épült.”
Marko azt állította, hogy Szepangban a Red Bullnak vissza kellett állni az Ausztráliában használ motorvezérlő szoftverre, ugyanis a Renault frissítései “nem működtek”, de az egyenesbeli tempóhátrányuk megoldását nem várják ölbe tett kézzel a motorgyártótól.
“Mindent megpróbálunk, hogy a kanyarsebesség csökkenése nélkül javítsuk az egyenesbeli sebességet, és azt kell mondjam, haladunk is. Bahreinre újabb alkatrészeket hozunk a gyárból, és a Renault-nak is lesz egy újabb szoftverfrissítése.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.