F1: Hamilton-Rosberg, tarolt a Mercedes

Forma-1 Maláj Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.30. 12.00

Az egyik hazai versenyének számító Maláj Nagydíjon a Mercedes kettős győzelmet aratott, ezúttal Lewis Hamilton győzött, Nico Rosberg lett a második. Sebastian Vettel a 3. helyet hozta.

Lewis Hamilton tripla sikerrel – pole, leggyorsabb kör, győzelem – nyerte meg a Mercedes számára a főszponzor miatt hazai versenynek számító Maláj Nagydíjat, a csapat dominanciáját pedig Nico Rosberg második helye tett teljessé Szepangban. A Mercedes gyári csapata közel 60 év után, az 1955-ös Olasz Nagydíj után ünnepelhet kettős győzelmet.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A címvédő Sebastian Vettel a harmadik helynek örülhetett, de a Red Bullnál messze nem volt teljes a boldogság. Daniel Ricciardo autójában megint elromlott az üzemanyagszenzor, majd egy elbaltázott kerékcsere után köröket veszített, büntetést kapott, leszakadt a szárnya, végül kiállt. A negyedik lehetett volna amúgy. Úgy tűnik, az ausztrál ifjonc megörökölte elődje, Mark Webber balszerencséjét.
A Ferrarinak is felemás versenye volt, Fernando Alonso a 4. lett, de Kimi Räikkönen egy rögtön a rajt után szerzett defekt miatt a mezőny végébe esett vissza, és csak a 12. helyig kapaszkodott a leintésig.
A Force Indiá-s Nico Hülkenberg egy 5. hellyel bizonyította újra a tehetségét, Jenson Button a 6., Kevin Magnussen 9. hellyel hozott pontokat a McLarennek. A Williamsnél balhé volt, Massát a végén csapattársa, Valtteri Bottas elengedésére utasították, de a Ferrarinál épp elégszer félreálló brazil nem engedett. Így is a 7-8. helyet hozták.
A Toro Rosso orosz újonca, Danyiil Kvjat Melbourne után második F1-es futamán is pontot szerzett, most 10. lett. 
Így zajlott a verseny
Napos, száraz, meleg (32 C fok) időben indult a 2014-es Forma-1-es bajnokság második versenye, a Maláj Nagydíj.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az első sorból a szombaton idei második pole-ját megszerző Lewis Hamilton és a címvédő, Sebastian Vettel várta, hogy a melbourne-i kiesések után most teljes versenyt futhasson. A Force Indiá-s Sergio Perez szoftveres hiba miatt nem tudta elkezdeni futamot.
Hamilton kiválóan startolt, de Nico Rosberg (3.) Vettel elé került, sőt csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte a bajnokot. Hátul Jules Bianchi és Pastor Maldonado ütközött, de mindketten folytatni tudták.
A Ferrariknak nem sikerült túl fényesen a kezdés, Fernado Alonsót Nico Hülkenberg támadta az 5. helyért, míg Kimi Räikkönen bal hátsó defektet kapott, miközben a mclarenes újonccal, Kevin Magnussennel küzdött, a második körben a teljes mezőny elment mellette.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A 4. kör elején Vettel megelőzte Ricciardót, miközben a 8-9-10. helyen a két willimases, Felipe Massa és Valtteri Bottas birkózott Magnussennel.
Az 5. körben Hamilton 4 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Riciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Magnussen, Massa és Bottas haladt a top10-ben.
Miközben a 7. körben Maldonadót a csapat a verseny feladására utasította, a versenybírók az idén bevezetett, 5 másodperces stop&go büntetésre ítélték az első körös ütközésért.
A Red Bullnál újra beütött a krach, Ricciardo autójában felmondta a szolgálatot a hitelesített átfolyási szenzor, de a csapat az FIA-val előzetesen kidolgozott vészmegoldás alapján vitte a versenyt, árulta el a csapatfőnök.
A tervezett kerékcseréket Magnussen nyitotta a 10. körben, igaz, nem csak gumikat, hanem új orrkúpot is kapott. A dán újonc is megkapta a Bianchinak kiosztott 5 másodperces stop&gót a räikkönenes incidensért – nagyon rosszkor, ugyanis ha a bokszkiállása előtt jelentik be, akkor le is tölthette volna, így viszont egy teljes “bokszutcát” veszített, további 25 másodpercet.
Alonso a 12., Ricciardo a 13. körre cserélt, az ausztrál és a spanyol óriásit csatázott is, amikor a Red Bull-os visszatért a pályára – végül sikerült a Ferrari előtt maradnia. Utánuk Vettel, Rosberg, Hamilton is kint járt, a mezőnyt a még kint maradó Nico Hülkenberg vezette egy körig, mielőtt ő is cserélt volna a 17. körben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A sorrend a kiállások első hulláma után Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Kvjat, Bottas volt a top10-ben. A williamses finn a 21. körben vette el a 9. helyet a Toro Rosso orosz újoncától.
Az élmezőny második tervezett kerékcsere-hullámát Alonso indította a 27. körben, utána Massa, Ricciardo, Vettel, Rosberg, Hamilton is kiment. Hülkenberg megint tovább maradt kint, valószínűleg két kiállásra játszott.
A 35. körben a sauberes Adrian Sutil az utolsó, hajtűkanyar kijáratánál állt le a pályán, szerencsére a belső ív szélén, nem okozott gondot. Két körrel később a csapattársa, Esteban Gutierrez a bokszba érve adta fel a futamot. 
Közben Räikkönen jelezte, hogy a pálya hátsó részén esni kezdett.
20 körrel a vége előtt Hamilton 12 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas és Magnussen haladt a pontszerző helyeken.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Daniel Ricciardo futama a 41. körben omlott össze, amikor a harmadik kerékcseréjénél a bal elsőt nem rögzítették rendesen, a bokszutcában megállt, visszatolták, egy teljes kört kapott, pont az addig őt üldöző Fernando Alonso mögé ért ki. A versenybírók veszélyes kiengedésért vizsgálat alá is vonták az esetet.
Az ausztrálnak a következő körön a kerékvetőn leszakadt az első szárnya, elkezdte kivágni a jobb elsőt, mire visszaért a bokszba, újabb kört veszített. Végül megkapta a 10 másodperces stop&go büntetést is, totális katasztrófába fordult Ricciardo versenye.
Alonso még a 43. körben megejtette az utolsó tervezett kiállását, a kint maradó Hülkenberget kellett elkapnia a 4. helyért. Vettel és Rosberg az 51., Hamilton az 52. körig várt. Az 52. körben Ricciardo végleg kiállt.
A Ferrarik az utolsó öt körben indultak csatába, Alonso Hülkenbergt kezdte támadni, míg Räikkönen volt csapattársát, Romain Grosjeant kergette a 11. helyért.
Alonso az 53. kör elején futott neki, a célegyenes utáni kanyarkombinációban látványosan csatáztak, de a kétszeres bajnok végül keresztülfűzte magát.
Hátrébb, a Williamsnél szólították Massát, hogy engedje el a gyorsabb Bottast, de a brazil nem volt túl előzékeny – Szepang, csapatutasításos balhé, csak a szokásos.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Hamilton végül lazán futott be az első helyen, teljesítette, amiért érkezett, győzött a csapat hazai versenyén. Rosberg második helyet teljessé tette a sikert, míg Vettel a 3. hellyel bizonyította, hogy a Red Bullból még komoly ellenfél lehet idén.
A további pontokon Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen és az egyre ígéretesebbnek látszó újonc, Kvjat osztozott. 
Räikkönen a 12. maradt, míga  Caterham hatalmas eredményt ért el a Kobajasi Kamui 13. helyével, ez még eldöntheti a konstruktőri sorrendet a Marussiával vívott csatában.
A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Maláj Nagydíj, Szepang, 2014.03.30.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.