F1: Buttont megizzasztották a Williamsek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.30. 15.05

A Melbourne-ben még dobogós McLaren Szepangban egy 6. és 9. hellyel zárt. Button a maximumot hozta, de az újonc Magnussen bocsánatkéréssel fejezte be a versenyt.

A McLaren számára a Maláj Nagydíj messze nem volt olyan gyümölcsöző, mint a kettős dobogót hozó Ausztrál Nagydíj, Jenson Button a 6., Kevin Magnussen pedig csak a 9. lett.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Izzasztó délután volt, úgy meg főleg, hogy a tükörből azt láttam, ahogy a két Williams csatázott! De élvezhető futam volt, szerintem ennél többet nem hozhattam volna ki a jelenlegi csomagból, sőt a hétvége előzményei alapján a 6. helyre sem számítottam” – mondta az időmérőn kockáztató és mellényúló Button.
“Ezzel együtt tagadhatatlan, hogy a gyors kanyarokban még hiányzik a tempónk. Az autónak vannak erősségei, de sok munka is vár még ránk.”
Magnussen rögtön a rajt után összeért Kimi Räikkönennel, a balesetben eltörte az első szárnyát, az ütközés miatt pedig büntetést is kapott, utána már csak a visszakapaszkodás lehetett a cél. Nagyon sajnálta a történteket.
“Bocsánatot kérek a csapattól, amiért már a második kanyarban, a kimis incidenssel elszúrtam a dolgokat! Azt hiszem, erős pontokat szerezhettünk volna ma, szóval csalódtam magamban is. Az F1-es futam hosszú verseny, nem lett volna szabad már az elején hibáznom. De néha van ilyen, a lényeg, hogy tanuljunk belőle, és tanulni is fogok! Jó, hogy ilyen hamar következik Bahrein, jó lesz gyorsan magam mögött hagyni ezt a versenyt.”
A versenyfőnök, Eric Boullier így értékelt:


“Egyértelműen többet vártunk Szepantól a megszerzett 10 pontnál. Ezzel együtt Jenson hibátlan versenyt teljesített, a tizedik helyről felkapaszkodott a hatodikig. Jobb kvalifikációval talán még előrébb lehetett volna, bár nem sokkal.”
“Kevin jól rajtolt, de Kimi megelőzésekor a két autó összeért, Kimi defektet kapott, Kevinnél pedig letört az első szárny véglapja. Az első bokszkiállása így hosszabbra nyúlt az orrkúpcsere miatt, az időveszteséget pedig tovább súlyosbította a később megkapott stop&go büntetés.”
“Persze az ilyen versenyek elkerülhetetlenül hozzátartoznak az újoncok Forma-1-es beavatásához, Kevin reakciója pedig két okból is nagyszerű volt: először is, az eset után a lelkét is kihajtotta a verseny további részében, és végül a 9. helyen ért be, másrészt a levezető körön őszintén bocsánatot kért a csapattól, ami nem lett volna kötelező, de jól esett hallani.” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.