F1: Hamilton megúszta, Vettel a nyakán

Forma-1 Maláj Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 11.15

Lewis Hamilton húzta be a pole-t, a Maláj Nagydíj esős, kétórásra nyúlott időmérőjén, de Sebastian Vettel mindössze 55 ezreddel maradt el tőle. Felhőszakadás, balesetek – Szepang hozta a szokásosat.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az Ausztrál Nagydíjat követően ismét Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, ezúttal a  Maláj Nagydíj esős, kétórásra nyúlott időmérőjén. Sebastian Vettel mindössze 55 ezreddel maradt el tőle a második helyen. Harmadik legjobb idővel – az előző futam győztese – Nico Rosberg végzett. A Ferrarinál ezúttal is Fernando Alonso volt a gyorsabb, a negyedikként jegyzetet spanyol egy másodpercet adott a hatodik helyen érkező Kimi Räikkönennek.

Részletek:

A Maláj Nagydíj szabadedzései ugyan száraz időben zajlottak pénteken és szombaton, de a szombat délutáni időmérőre megérkezett a hagyományos égszakadás, így az elárasztott pályán nem is próbálkoztak az F1-esek.

A pálya állapotát a biztonsági autó többször is megvizsgálta, de sorra halasztották a kezdést 5-10-15 perccel, mert a pálya túl vizes volt. Bár jó fél órával a tervezett kezdés után nagyjából elállt az eső, de újabb hullám közelített a versenyhelyszínhez. A kvalifikációt végül 50 perces várakozás után elindították.
Q1
A Q1-re a Mercedes sietett a legjobban, Lewis Hamilton és Nico Rosberg állt fel elsőként a bokszutca-kijárathoz, de mögöttük majdnem a teljes mezőny felsorakozott. Az autókra többségében átmeneti (zöld, intermediate) gumikat tettek fel, csak a McLaren választott extrém (kék) esőgumikat.
Az elindulás nem volt teljesen sima, az újonc Marcus Ericsson Caterhamje a várakozás közben megadta magát, kerülgetni kellett.
A mercedesek brutális, 1:57-es időkkel nyitottak, tekintve, hogy mindenki más 2 perc feletti kört futott elsőre. A McLarennél úgy döntöttek, hogy nekik is érdemes intermediate-re váltani, Sebastian Vettelt pedig műszaki “gondok” miatt azonnal visszahívták a bokszba – a Red Bullt “resetelni” kellett, újraindították az elektronikát.
Az első szakasz felére újra esni kezdett, azaz az elsőre értékelhető kört nem futók – Button, Magnussen, Vettel – komoly bajba kerültek, igyekezniük kellett. 8 perccel a vége előtt mind a 22 autó a pályán volt.
Vettel gyorsan garantált továbbjutó időt futott, de a mclarenesek még 3 perccel a vége előtt sem voltak biztonságban.
A Q1-et 50 másodperccel a leintés előtt Ericsson “zárta le”, amikor a 3-as kanyarnál kicsúszott, a korlátnak csapódott és törmelékkel terítette be a pályát. Előkerült a piros zászló, mért körre már nem volt idő. 
Kiesett Pastor Maldonado, Adrian Sutil, Jules Bianchi, Kobajasi Kamui, Max Chilton és természetesen Ericsson.
Q2
A 15 perces Q2 kezdetére megint a Mercedes autói igyekeztek a leghamarabb kimenni, Hamilton, Gutierrez és Rosberg volt az első a kijáratnál. A stabilizálódott eső miatt immár a teljes esőgumik kerültek fel, csak a ferrarisok és Valtteri Bottas próbálkoztak intermediate-tel.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Nem tartott sokáig az “első menet”, a Toro Rosso-újonc Danyiil Kvjat és Fernando Alonso ütközött, amikor az orosz a belső íven akart bebújni a ferraris mellé a 9-es kanyarban. Kvjat első szárnyának vége letört, Alonso bal első felfüggesztése eltört. Előkerült a piros zászló, de az újabb megszakítás csak pár percig tartott.
Az újraindítás után Alonso is ki tudott menni újra, a Ferrari villámgyors munkát végzett. Ahogy a megszakítás előtt, Bottas továbbra is intermediate-tel próbálkozott, csak a végére tette fel a kék Cinturatót, már későn, nem jutott tovább.
A végig esős Q2-ben búcsúzott Kvjat, Esteban Gutierrez, a két Williams, Sergio Perez és Romain Grosjean. Az élen Hamilton zárt, mögötte Vettel, Rosberg és Ricciardo következett. 
Q3
Az utolsó, 12 perces szakaszra csendesedett az eső, a McLarennél intermediate-ekkel, a többiek még a teljes esőgumi mellett maradtak. Érdekes módon míg Magnussen besorolt a többiekhez, Jenson Button ugyan első köre után szintén bement a bokszba, de csak friss átmeneti gumikat vett fel.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Elsőre Hamilton ugrott az élre, mögé Vettel került 55 ezred hátránnyal, mások komoly lemaradással követték őket. 
A fináléban Vettel futotta az első végleges kört – pár másodperccel lecsúszott a leintésről -, nem tudott javítani a 2. helyen és mivel másoknak sem sikerült előrébb lépni, Hamilton már be sem fejezte az utolsó körét, övé lett a pole – idén másodszorra, pályafutása során 33. alkalommal.
Maláj Nagydíj, kvalifikáció, 2014.03.29.

Kommentek

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.