F1: Hamilton megúszta, Vettel a nyakán

Forma-1 Maláj Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 11.15

Lewis Hamilton húzta be a pole-t, a Maláj Nagydíj esős, kétórásra nyúlott időmérőjén, de Sebastian Vettel mindössze 55 ezreddel maradt el tőle. Felhőszakadás, balesetek – Szepang hozta a szokásosat.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az Ausztrál Nagydíjat követően ismét Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, ezúttal a  Maláj Nagydíj esős, kétórásra nyúlott időmérőjén. Sebastian Vettel mindössze 55 ezreddel maradt el tőle a második helyen. Harmadik legjobb idővel – az előző futam győztese – Nico Rosberg végzett. A Ferrarinál ezúttal is Fernando Alonso volt a gyorsabb, a negyedikként jegyzetet spanyol egy másodpercet adott a hatodik helyen érkező Kimi Räikkönennek.

Részletek:

A Maláj Nagydíj szabadedzései ugyan száraz időben zajlottak pénteken és szombaton, de a szombat délutáni időmérőre megérkezett a hagyományos égszakadás, így az elárasztott pályán nem is próbálkoztak az F1-esek.

A pálya állapotát a biztonsági autó többször is megvizsgálta, de sorra halasztották a kezdést 5-10-15 perccel, mert a pálya túl vizes volt. Bár jó fél órával a tervezett kezdés után nagyjából elállt az eső, de újabb hullám közelített a versenyhelyszínhez. A kvalifikációt végül 50 perces várakozás után elindították.
Q1
A Q1-re a Mercedes sietett a legjobban, Lewis Hamilton és Nico Rosberg állt fel elsőként a bokszutca-kijárathoz, de mögöttük majdnem a teljes mezőny felsorakozott. Az autókra többségében átmeneti (zöld, intermediate) gumikat tettek fel, csak a McLaren választott extrém (kék) esőgumikat.
Az elindulás nem volt teljesen sima, az újonc Marcus Ericsson Caterhamje a várakozás közben megadta magát, kerülgetni kellett.
A mercedesek brutális, 1:57-es időkkel nyitottak, tekintve, hogy mindenki más 2 perc feletti kört futott elsőre. A McLarennél úgy döntöttek, hogy nekik is érdemes intermediate-re váltani, Sebastian Vettelt pedig műszaki “gondok” miatt azonnal visszahívták a bokszba – a Red Bullt “resetelni” kellett, újraindították az elektronikát.
Az első szakasz felére újra esni kezdett, azaz az elsőre értékelhető kört nem futók – Button, Magnussen, Vettel – komoly bajba kerültek, igyekezniük kellett. 8 perccel a vége előtt mind a 22 autó a pályán volt.
Vettel gyorsan garantált továbbjutó időt futott, de a mclarenesek még 3 perccel a vége előtt sem voltak biztonságban.
A Q1-et 50 másodperccel a leintés előtt Ericsson “zárta le”, amikor a 3-as kanyarnál kicsúszott, a korlátnak csapódott és törmelékkel terítette be a pályát. Előkerült a piros zászló, mért körre már nem volt idő. 
Kiesett Pastor Maldonado, Adrian Sutil, Jules Bianchi, Kobajasi Kamui, Max Chilton és természetesen Ericsson.
Q2
A 15 perces Q2 kezdetére megint a Mercedes autói igyekeztek a leghamarabb kimenni, Hamilton, Gutierrez és Rosberg volt az első a kijáratnál. A stabilizálódott eső miatt immár a teljes esőgumik kerültek fel, csak a ferrarisok és Valtteri Bottas próbálkoztak intermediate-tel.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Nem tartott sokáig az “első menet”, a Toro Rosso-újonc Danyiil Kvjat és Fernando Alonso ütközött, amikor az orosz a belső íven akart bebújni a ferraris mellé a 9-es kanyarban. Kvjat első szárnyának vége letört, Alonso bal első felfüggesztése eltört. Előkerült a piros zászló, de az újabb megszakítás csak pár percig tartott.
Az újraindítás után Alonso is ki tudott menni újra, a Ferrari villámgyors munkát végzett. Ahogy a megszakítás előtt, Bottas továbbra is intermediate-tel próbálkozott, csak a végére tette fel a kék Cinturatót, már későn, nem jutott tovább.
A végig esős Q2-ben búcsúzott Kvjat, Esteban Gutierrez, a két Williams, Sergio Perez és Romain Grosjean. Az élen Hamilton zárt, mögötte Vettel, Rosberg és Ricciardo következett. 
Q3
Az utolsó, 12 perces szakaszra csendesedett az eső, a McLarennél intermediate-ekkel, a többiek még a teljes esőgumi mellett maradtak. Érdekes módon míg Magnussen besorolt a többiekhez, Jenson Button ugyan első köre után szintén bement a bokszba, de csak friss átmeneti gumikat vett fel.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Elsőre Hamilton ugrott az élre, mögé Vettel került 55 ezred hátránnyal, mások komoly lemaradással követték őket. 
A fináléban Vettel futotta az első végleges kört – pár másodperccel lecsúszott a leintésről -, nem tudott javítani a 2. helyen és mivel másoknak sem sikerült előrébb lépni, Hamilton már be sem fejezte az utolsó körét, övé lett a pole – idén másodszorra, pályafutása során 33. alkalommal.
Maláj Nagydíj, kvalifikáció, 2014.03.29.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.