F1: Alonso nem balhézik

Sőt, fülig ér a szája

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 12.40

Fernando Alonso nem hibáztatta az újonc Danyiil Kvjatot az időmérős baleset után, egyszerűen a nagyon nehéz körülmények számlájára írta az esetet. Vasárnap a dobogót célozza.

A Maláj Nagydíj esős időmérőjén három komolyabb incidens történt: az újonc MarcusEricsson a Q1-ben vágta falnak a Caterhamet, a Q2-ben a Toro Rosso újonca, Danyiil Kvjat ütközött Fernando Alonsóval, és szintén a második szakaszban a williamses Valtteri Bottas húzott rá ijesztően a Red Bull-os Daniel Ricciardóra.
Az utóbbi két esetet vizsgálat alá vonták, de úgy tűnik, hogy a Kvjat-Alosno balesetből nem lesz büntetés, már ha a stewardok ugyanazt hallják majd a kétszeres világbajnoktól, amit közvetlenül a kvalifikáció után nyilatkozott. A felfüggesztéscserét is túlélt spanyol nem háborgott.
“Azt hiszem, elég kaotikus volt ez az időmérő, mint esőben általában. Most mi magunk is hozzájárultunk ehhez a Toro Rossó-s incidenssel, szóval a sikerült még stresszesebbé tenni a kvalifikációt. A szerelők remek munkát végeztek, szerintem világcsúcs, hogy a felfüggesztést három perc alatt kicserélték és így folytathattam” – mondta, hozzátéve, hogy azért az ütközés után nem volt minden rendben. 
“Az autó egészen furcsa volt, szerintem a kormánymű meggajdult az ütközéstől, ugyanis utána túl könnyű volt a jobbkanyarokban, balra pedig nagyon ellenállt, két kézzel is alig bírtam elfordítani. Nem volt könnyű menet, de sikerült körbemennem, a negyedik rajthellyel akár a dobogóra is gondolhatok holnap”
“Nem hibáztatom őt (Kvjatot), szerintem fifty-fifty volt, mert az az igazság, hogy én nem láttam őt, egyszerűen csak fordultam és éreztem az ütközést, de előtte egyáltalán nem láttam. A felvezetőkörön egy kicsit talán jobban kellene vigyázni, de azt hiszem, ez fifty-fifty volt, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy ki tudtam menni újra. Úgy tudom, ő is folytatni tudta, úgyhogy minden oké.”
Alonso azt mondta, hogy az időmérős nehézségek után talán sosem mosolygott ennyire egy negyedik hely miatt.
Kvjat nem gyakorolt bűnbánatot, sőt inkább elnézően nyilatkozott Alonsóról:
“A látási viszonyok nagyon rosszak voltak, nem látott engem, rám húzott. Szerintem érthető, hogy nem vett észre, nagy volt a felvert víz.”
A bemutatkozó versenyén, Ausztráliában pontot szerző orosz amúgy magabiztosan értékelte az időmérőt is: “Kár, érte, hogy az utolsó pillanatban épp a csapattársam lökött ki a Q3-ból, de Jev ma gyorsabb volt, én túl konzervatív voltam az utolsó körömön. Meglehetett volna a Q3, de nem gond, a 11. rajthely is jó.”
A versenybírók végül a pilótákkal egyetértve szimpla versenybalesetnek ítélték az incidenst, egyik felet sem büntették.

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.