F1: Alonso nem balhézik

Sőt, fülig ér a szája

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 12.40

Fernando Alonso nem hibáztatta az újonc Danyiil Kvjatot az időmérős baleset után, egyszerűen a nagyon nehéz körülmények számlájára írta az esetet. Vasárnap a dobogót célozza.

A Maláj Nagydíj esős időmérőjén három komolyabb incidens történt: az újonc MarcusEricsson a Q1-ben vágta falnak a Caterhamet, a Q2-ben a Toro Rosso újonca, Danyiil Kvjat ütközött Fernando Alonsóval, és szintén a második szakaszban a williamses Valtteri Bottas húzott rá ijesztően a Red Bull-os Daniel Ricciardóra.
Az utóbbi két esetet vizsgálat alá vonták, de úgy tűnik, hogy a Kvjat-Alosno balesetből nem lesz büntetés, már ha a stewardok ugyanazt hallják majd a kétszeres világbajnoktól, amit közvetlenül a kvalifikáció után nyilatkozott. A felfüggesztéscserét is túlélt spanyol nem háborgott.
“Azt hiszem, elég kaotikus volt ez az időmérő, mint esőben általában. Most mi magunk is hozzájárultunk ehhez a Toro Rossó-s incidenssel, szóval a sikerült még stresszesebbé tenni a kvalifikációt. A szerelők remek munkát végeztek, szerintem világcsúcs, hogy a felfüggesztést három perc alatt kicserélték és így folytathattam” – mondta, hozzátéve, hogy azért az ütközés után nem volt minden rendben. 
“Az autó egészen furcsa volt, szerintem a kormánymű meggajdult az ütközéstől, ugyanis utána túl könnyű volt a jobbkanyarokban, balra pedig nagyon ellenállt, két kézzel is alig bírtam elfordítani. Nem volt könnyű menet, de sikerült körbemennem, a negyedik rajthellyel akár a dobogóra is gondolhatok holnap”
“Nem hibáztatom őt (Kvjatot), szerintem fifty-fifty volt, mert az az igazság, hogy én nem láttam őt, egyszerűen csak fordultam és éreztem az ütközést, de előtte egyáltalán nem láttam. A felvezetőkörön egy kicsit talán jobban kellene vigyázni, de azt hiszem, ez fifty-fifty volt, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy ki tudtam menni újra. Úgy tudom, ő is folytatni tudta, úgyhogy minden oké.”
Alonso azt mondta, hogy az időmérős nehézségek után talán sosem mosolygott ennyire egy negyedik hely miatt.
Kvjat nem gyakorolt bűnbánatot, sőt inkább elnézően nyilatkozott Alonsóról:
“A látási viszonyok nagyon rosszak voltak, nem látott engem, rám húzott. Szerintem érthető, hogy nem vett észre, nagy volt a felvert víz.”
A bemutatkozó versenyén, Ausztráliában pontot szerző orosz amúgy magabiztosan értékelte az időmérőt is: “Kár, érte, hogy az utolsó pillanatban épp a csapattársam lökött ki a Q3-ból, de Jev ma gyorsabb volt, én túl konzervatív voltam az utolsó körömön. Meglehetett volna a Q3, de nem gond, a 11. rajthely is jó.”
A versenybírók végül a pilótákkal egyetértve szimpla versenybalesetnek ítélték az incidenst, egyik felet sem büntették.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.