F1: Teljes fordulaton a fogyasztási balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 17.00

A Red Bullnál azt mondják, legjobb lenne ejteni az egész átfolyási korlátozást, de a Nemzetközi Automobil Szövetségnek esze ágában sincs ilyesmi, veszélyes lenne.

Míg a Red Bull csak az április 14-i tárgyaláson tudja majd meg, marad-e Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása, vagy sikerül bebizonyítaniuk, hogy a hibás FIA-szenzor ellenére tartották magukat a 100 kg/órás fogyasztási limithez, most Szepangban is gondjaik vannak.
Daniel Ricciardónál már az első edzésen elromlott egy újabb FIA-s átfolyásmérő, és a csapatfőnök, Christian Horner azt állította, hogy tudomása szerint más csapatok is ugyanígy küszködnek, csak csendben vannak.


Horner péntek délután már az egész átfolyási korlátozás ejtését szorgalmazta:
“Jobb mérési módszer kellene, vagy teljesen ejteni kéne ezt és azt mondani, 100 kg van a versenyre, gazdálkodjatok vele! Ez lenne a legegyszerűbb megoldás az FIA és a csapatok számára is, az átfolyási korlátozás maradna az időmérőre, a versenyen úgysem pörgethetnénk a motort őrülten, hiszen ott a 100 kg-os limit.”
Az FIA szerint ilyesmiről szó sem lehet, ugyanis az átfolyási limit eltörlése veszélyhelyzeteket alakítana ki. Az erőforrások illetékese, Fabrice Lom így érvelt:
“A mérnökök mérnökök, szóval ha 100 kg jár a versenyre, akkor annyival próbálnak meg a leggyorsabbak lenni. Átfolyási korlát nélkül a leggyorsabb megoldás az, ha az egyenes elején adnak egy nagy löketet és utána elveszik a gázt. Így hatalmas, veszélyes sebességkülönbségek alakulnának ki az autók között, ez a vezetési stílus nem az F1-be való.”
“Sőt, szerintünk még Le Mans-ba se való az ilyen, annyira tartottunk az ilyen következményektől, hogy még a tartóssági szériában is bevezettük a korlátot.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.