F1: Teljes fordulaton a fogyasztási balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 17.00

A Red Bullnál azt mondják, legjobb lenne ejteni az egész átfolyási korlátozást, de a Nemzetközi Automobil Szövetségnek esze ágában sincs ilyesmi, veszélyes lenne.

Míg a Red Bull csak az április 14-i tárgyaláson tudja majd meg, marad-e Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása, vagy sikerül bebizonyítaniuk, hogy a hibás FIA-szenzor ellenére tartották magukat a 100 kg/órás fogyasztási limithez, most Szepangban is gondjaik vannak.
Daniel Ricciardónál már az első edzésen elromlott egy újabb FIA-s átfolyásmérő, és a csapatfőnök, Christian Horner azt állította, hogy tudomása szerint más csapatok is ugyanígy küszködnek, csak csendben vannak.


Horner péntek délután már az egész átfolyási korlátozás ejtését szorgalmazta:
“Jobb mérési módszer kellene, vagy teljesen ejteni kéne ezt és azt mondani, 100 kg van a versenyre, gazdálkodjatok vele! Ez lenne a legegyszerűbb megoldás az FIA és a csapatok számára is, az átfolyási korlátozás maradna az időmérőre, a versenyen úgysem pörgethetnénk a motort őrülten, hiszen ott a 100 kg-os limit.”
Az FIA szerint ilyesmiről szó sem lehet, ugyanis az átfolyási limit eltörlése veszélyhelyzeteket alakítana ki. Az erőforrások illetékese, Fabrice Lom így érvelt:
“A mérnökök mérnökök, szóval ha 100 kg jár a versenyre, akkor annyival próbálnak meg a leggyorsabbak lenni. Átfolyási korlát nélkül a leggyorsabb megoldás az, ha az egyenes elején adnak egy nagy löketet és utána elveszik a gázt. Így hatalmas, veszélyes sebességkülönbségek alakulnának ki az autók között, ez a vezetési stílus nem az F1-be való.”
“Sőt, szerintünk még Le Mans-ba se való az ilyen, annyira tartottunk az ilyen következményektől, hogy még a tartóssági szériában is bevezettük a korlátot.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.