F1: Teljes fordulaton a fogyasztási balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 17.00

A Red Bullnál azt mondják, legjobb lenne ejteni az egész átfolyási korlátozást, de a Nemzetközi Automobil Szövetségnek esze ágában sincs ilyesmi, veszélyes lenne.

Míg a Red Bull csak az április 14-i tárgyaláson tudja majd meg, marad-e Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása, vagy sikerül bebizonyítaniuk, hogy a hibás FIA-szenzor ellenére tartották magukat a 100 kg/órás fogyasztási limithez, most Szepangban is gondjaik vannak.
Daniel Ricciardónál már az első edzésen elromlott egy újabb FIA-s átfolyásmérő, és a csapatfőnök, Christian Horner azt állította, hogy tudomása szerint más csapatok is ugyanígy küszködnek, csak csendben vannak.


Horner péntek délután már az egész átfolyási korlátozás ejtését szorgalmazta:
“Jobb mérési módszer kellene, vagy teljesen ejteni kéne ezt és azt mondani, 100 kg van a versenyre, gazdálkodjatok vele! Ez lenne a legegyszerűbb megoldás az FIA és a csapatok számára is, az átfolyási korlátozás maradna az időmérőre, a versenyen úgysem pörgethetnénk a motort őrülten, hiszen ott a 100 kg-os limit.”
Az FIA szerint ilyesmiről szó sem lehet, ugyanis az átfolyási limit eltörlése veszélyhelyzeteket alakítana ki. Az erőforrások illetékese, Fabrice Lom így érvelt:
“A mérnökök mérnökök, szóval ha 100 kg jár a versenyre, akkor annyival próbálnak meg a leggyorsabbak lenni. Átfolyási korlát nélkül a leggyorsabb megoldás az, ha az egyenes elején adnak egy nagy löketet és utána elveszik a gázt. Így hatalmas, veszélyes sebességkülönbségek alakulnának ki az autók között, ez a vezetési stílus nem az F1-be való.”
“Sőt, szerintünk még Le Mans-ba se való az ilyen, annyira tartottunk az ilyen következményektől, hogy még a tartóssági szériában is bevezettük a korlátot.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.