F1: A Red Bull izzadhat a hétvégén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 10.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség nem fog engedményeket tenni a hétvégén az üzemanyag-mérés tekintetében, a Red Bullnál fel lesz adva lecke, ingoványos talajon a bajnokcsapat.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ahogy közismert, az Ausztrál Nagydíj leintése után jó öt órával a versenybírók kizárták a 2. helyen beérő Daniel Ricciardót, ugyanis álláspontjuk szerint a Red Bull autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull azért került ebbe a helyzetbe, mert használhatatlanul megbízhatatlannak ítélték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített átfolyásmérő szenzorát, helyette a saját számításaik alapján figyelték a fogyasztást. 
Mivel annak pontosságáról meg vannak győződve, fellebbeztek is, azonban az ügyet csak április 14-én tárgyalják, addig két versenyhétvégét kell kihúzni.
A csapat nincs könnyű helyzetben, ugyanis az FIA-nál tisztázták, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon is ugyanúgy állnak hozzá a fogyasztásméréshez, mint két hete Melbourne-ben, azaz csakis a saját, homologált szenzoruk adatait fogadják majd el.
“Nem változtatunk, nem látunk okot rá” – szögezte le a műszaki főmegbízott, Charlie Whiting. “Mi bízunk a szenzor pontosságában. Természetesen az adatait összevetjük az injektorokéval, hogy ne legyen nagy eltérés, de az eddigi tapasztalataink alapján nincs is.”


A labda tehát a Red Bull térfelén van, nekik kell dönteniük, hogy az esetlegesen rossz szenzor miatt visszavesznek a teljesítményből vagy megkockáztatnak egy újabb büntetést. Csütörtökön a főnök, Christian Horner elég homályosan beszélt: “Még a verseny előtt konzultálunk (Charlie Whitinggal), ha előáll ez a helyzet. Aztán a versenyen majd meghozzuk a döntést.”
“Nem is tudom. Talán két szenzort kellene beépíteni, hogy azok adatait átlagolva csökkenthessük a pontatlan mérés kockázatát.”
A The Times úgy tudja, hogy a csapat Melbourne után öt vadonatúj szenzort vásárolt, darabját 19 ezer euróért (összesen 95 ezer euró, 30 millió Ft), de a német Auto Motor und Sport arról tudósít, hogy egy már az első szepangi edzésen megadta magát, Ricciardo autójába délutánra egy újabbat kellett szerelni.
“Ennyit a költségcsökkentésről” – kommentálta epésen a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.