F1: A Red Bull izzadhat a hétvégén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 10.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség nem fog engedményeket tenni a hétvégén az üzemanyag-mérés tekintetében, a Red Bullnál fel lesz adva lecke, ingoványos talajon a bajnokcsapat.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ahogy közismert, az Ausztrál Nagydíj leintése után jó öt órával a versenybírók kizárták a 2. helyen beérő Daniel Ricciardót, ugyanis álláspontjuk szerint a Red Bull autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull azért került ebbe a helyzetbe, mert használhatatlanul megbízhatatlannak ítélték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített átfolyásmérő szenzorát, helyette a saját számításaik alapján figyelték a fogyasztást. 
Mivel annak pontosságáról meg vannak győződve, fellebbeztek is, azonban az ügyet csak április 14-én tárgyalják, addig két versenyhétvégét kell kihúzni.
A csapat nincs könnyű helyzetben, ugyanis az FIA-nál tisztázták, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon is ugyanúgy állnak hozzá a fogyasztásméréshez, mint két hete Melbourne-ben, azaz csakis a saját, homologált szenzoruk adatait fogadják majd el.
“Nem változtatunk, nem látunk okot rá” – szögezte le a műszaki főmegbízott, Charlie Whiting. “Mi bízunk a szenzor pontosságában. Természetesen az adatait összevetjük az injektorokéval, hogy ne legyen nagy eltérés, de az eddigi tapasztalataink alapján nincs is.”


A labda tehát a Red Bull térfelén van, nekik kell dönteniük, hogy az esetlegesen rossz szenzor miatt visszavesznek a teljesítményből vagy megkockáztatnak egy újabb büntetést. Csütörtökön a főnök, Christian Horner elég homályosan beszélt: “Még a verseny előtt konzultálunk (Charlie Whitinggal), ha előáll ez a helyzet. Aztán a versenyen majd meghozzuk a döntést.”
“Nem is tudom. Talán két szenzort kellene beépíteni, hogy azok adatait átlagolva csökkenthessük a pontatlan mérés kockázatát.”
A The Times úgy tudja, hogy a csapat Melbourne után öt vadonatúj szenzort vásárolt, darabját 19 ezer euróért (összesen 95 ezer euró, 30 millió Ft), de a német Auto Motor und Sport arról tudósít, hogy egy már az első szepangi edzésen megadta magát, Ricciardo autójába délutánra egy újabbat kellett szerelni.
“Ennyit a költségcsökkentésről” – kommentálta epésen a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. 

Kommentek

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.