F1: A Mercedes aggódik a gumik miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 11.30

Nico Rosberg nyerte a Maláj Nagydíj második szabadedzését, a német pilótában azonban maradtak kételyek a hétvége folytatásával kapcsolatban.

Nico Rosberg nyerte a Maláj Nagydíj második szabadedzését, a német pilótában azonban maradtak kételyek a hétvége folytatásával kapcsolatban. A gumikopás döntő lehet a vasárnapi versenyen. “Átlagos nap volt” – kezdte a nem túl elégedett Rosberg. “Nagyon-nagyon meleg volt, ami az autó és a gumik számára egyaránt kemény volt.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Őszintén szólva, nem számítottunk ilyen mértékű kopásra, gyorsan elhasználódtak a gumik, ennek kezelése nagy kihívás lesz. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg különböző stratégia lesz, a gumikkal kapcsolatban bármi megtörténhet.”

Noha a malajziai a gyorsabb pályák közé tartozik, Rosbergnek nem volt gondja a fogyasztással. “Ez egyelőre nem probléma idén, különösen ezen a pályán. Nem kell a határon egyensúlyoznunk, pont annyira kell figyelni, mint tavaly. Inkább a gumikra kell koncentrálnunk ezen a hétvégén. Lewis biztosan kemény ellenfél lesz, de jó lenne előtte maradni, és megszerezni a pole-t.”

Rosberghez hasonlóan a délutáni edzésen negyedik Lewis Hamilton is a gumik miatt aggodalmaskodott egy sort. “Próbáljuk kiismerni a gumikat, és persze igyekszünk megtalálni az optimális egyensúlyt” – mondta Hamilton. “Minden évben ez van, szóval többé-kevésbé számíthattunk erre, de most mintha túl meleg lenne a gumiknak.”

“Mintha nem működnének igazán ezek között a körülmények között, a közepes és a kemény keverék sem volt igazán jó. De mindenki ugyanebben a cipőben jár. Hogy Nico nem volt igazán elégedett? Túl vagyunk az edzésen, ő van elöl, szóval furcsállnám, ha tényleg nem lenne elégedett. Az igaz, hogy az egyensúly szempontjából még nem tartunk ott, ahol szeretnénk.”

“A házon belüli erőviszonyokkal egyelőre nem foglalkozom, a lényeg, hogy jól érezzem magam az autóban. És végig tudjak menni a versenyen.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.