F1: Százával veszik a hibás szenzorokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 09.30

Bár minden csapatnál akadtak gondok az FIA szenzoraival, Lewis Hamilton szerint a Red Bull csak magának köszönheti a fogyasztási balhét, a Mercedes ellenben ésszel kezeli a kérdést.

Red Bull-botránnyal indult a 2014-es Forma-1-es szezon, hiszen az Ausztrál Nagydíjon 2. helyen beérő hazai sztárt, Daniel Ricciardót utólag kizárták, mert a versenyen túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull a melbourne-i hétvégén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki irányelve, többszöri figyelmeztetése ellenére sem tartotta magát a felügyelőszervezet fogyasztási szenzorához, ezért kapták a büntetést. A bajnokcsapat meg van győződve róla, hogy az elismerten hibás szenzort nem volt kötelező használniuk, a saját méréseik szerint pedig a határ alatt maradtak, ezért fellebbeztek.


Az ügyet április 14-én tárgyalják majd, de természetesen addig is téma a kötelező fogyasztási limit és az FIA nem megbízható mérési rendszere, amely minden csapatnál gondot okozott. A Red Bull-főnök Christian Horner nem zárja ki, hogy a tárgyalás előtti Maláj és Bahreini Nagydíjon is lesznek viták a fogyasztásmérést illetően, egyszerűen nem használhatók normálisan az FIA-as alkatrészek.
“A szenzor kalibrációjától függ majd a versenyképesség, ami nagyon nem helyes. A csapatok százasával vásárolják majd a szenzorokat – néhányan már most is itt tartanak -, hogy kiválaszthassák a legjobb darabokat. Szerintem ez elfogadhatatlan.”
Egyelőre azonban csakis a Red Bull “hangoskodik”, a többi alakulat inkább alkalmazkodik a helyzethez, kompromisszumokat kötés és az FIA-val közösen próbál javítani a helyzeten. A mercedeses Lewis Hamilton a Maláj Nagydíj előtt azt mondta, ők tartják magukat az FIA utasításaihoz, ez az egyetlen helyes hozzáállás.
“Én teljesen elégedett vagyok az FIA elmúlt pár évben végzett munkájával. Nem ástam bele magam a Red Bull-ügy részleteibe, de tudom, hogy milyen bonyolult technikai kérdés ez idén” – magyarázta a Sky Sportsnak. 


“Folyamatosan kapunk újabb és újabb utasításokat arról, hogyan lehetünk szabályosak, és szerencsére az én csapatomnak nem is lett baja. Úgy gondolom, hogy ez a tanulási folyamat egész évben folyik majd, mindenki  hibázik és tanul majd belőle.”
Hamilton szerint nem csak a szabályértelmezési és műszaki szempontból, de általában is komoly kihívást jelentek az idei fogyasztási korlátok: “Nagyon komoly tényező. Ugyanazt a versenytávot kell megtennünk, mint eddig, de harmadával kevesebb üzemanyaggal, szóval hatalmas kihívás.”

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.