F1: Százával veszik a hibás szenzorokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 09.30

Bár minden csapatnál akadtak gondok az FIA szenzoraival, Lewis Hamilton szerint a Red Bull csak magának köszönheti a fogyasztási balhét, a Mercedes ellenben ésszel kezeli a kérdést.

Red Bull-botránnyal indult a 2014-es Forma-1-es szezon, hiszen az Ausztrál Nagydíjon 2. helyen beérő hazai sztárt, Daniel Ricciardót utólag kizárták, mert a versenyen túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull a melbourne-i hétvégén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki irányelve, többszöri figyelmeztetése ellenére sem tartotta magát a felügyelőszervezet fogyasztási szenzorához, ezért kapták a büntetést. A bajnokcsapat meg van győződve róla, hogy az elismerten hibás szenzort nem volt kötelező használniuk, a saját méréseik szerint pedig a határ alatt maradtak, ezért fellebbeztek.


Az ügyet április 14-én tárgyalják majd, de természetesen addig is téma a kötelező fogyasztási limit és az FIA nem megbízható mérési rendszere, amely minden csapatnál gondot okozott. A Red Bull-főnök Christian Horner nem zárja ki, hogy a tárgyalás előtti Maláj és Bahreini Nagydíjon is lesznek viták a fogyasztásmérést illetően, egyszerűen nem használhatók normálisan az FIA-as alkatrészek.
“A szenzor kalibrációjától függ majd a versenyképesség, ami nagyon nem helyes. A csapatok százasával vásárolják majd a szenzorokat – néhányan már most is itt tartanak -, hogy kiválaszthassák a legjobb darabokat. Szerintem ez elfogadhatatlan.”
Egyelőre azonban csakis a Red Bull “hangoskodik”, a többi alakulat inkább alkalmazkodik a helyzethez, kompromisszumokat kötés és az FIA-val közösen próbál javítani a helyzeten. A mercedeses Lewis Hamilton a Maláj Nagydíj előtt azt mondta, ők tartják magukat az FIA utasításaihoz, ez az egyetlen helyes hozzáállás.
“Én teljesen elégedett vagyok az FIA elmúlt pár évben végzett munkájával. Nem ástam bele magam a Red Bull-ügy részleteibe, de tudom, hogy milyen bonyolult technikai kérdés ez idén” – magyarázta a Sky Sportsnak. 


“Folyamatosan kapunk újabb és újabb utasításokat arról, hogyan lehetünk szabályosak, és szerencsére az én csapatomnak nem is lett baja. Úgy gondolom, hogy ez a tanulási folyamat egész évben folyik majd, mindenki  hibázik és tanul majd belőle.”
Hamilton szerint nem csak a szabályértelmezési és műszaki szempontból, de általában is komoly kihívást jelentek az idei fogyasztási korlátok: “Nagyon komoly tényező. Ugyanazt a versenytávot kell megtennünk, mint eddig, de harmadával kevesebb üzemanyaggal, szóval hatalmas kihívás.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.