F1: Malajziát most sem ússzuk meg szárazon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 16.30

A Maláj Nagydíj hozza a szokásos formáját, Szepangban a hétvégén bármikor eshet majd.

A Maláj Nagydíj hagyományosan az idény egyik legforróbb és legcsapadékosabb versenyhétvégéje, és ez idén sem lesz másként. 


A legfrissebb előrejelzések péntekre, szombatra és vasárnapra is 32-34 fok közötti csúcshőmérsékletet ígérnek, ahogy záporok, zivatarok is előfordulhatnak majd mindhárom napon. A relatív páratartalom 70-80 százalék körül lesz végig, de 80 százalék fölé is emelkedhet majd, ha a környéken vagy a pályán esik. 
Jelenleg úgy tűnik, hogy vasárnap a verseny előtt egy-két órával szakadhat le az ég, a futam talán száraz is lehet.
Az új erőforrásokkal még most is csak ismerkedő csapatoknak fel lesz adva a lecke, a magas páratartalom és a forróság óriási kihívássá teszi a motorok működtetését és az autók hűtését.
A Pirelli a viszonylag érdes felületű aszfalt és a hőség miatt a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (szürke) szállítja, de fentiek alapján könnyen lehet, hogy inkább a zöld és a kék Cinturatók, azaz az esőgumik kapják majd a főszerepet.
Az előzési zónákat idén is a hátsó és a hajtű után abból nyíló rajt-célegyenesre helyezte az FIA, két külön mérési és aktiválási ponttal. Az első, egy másodperc alatti követési távolságot mérő pont a 12. kanyar kijárata után lesz, a hátsó szárnyat pedig a hátsó egyenes 104. méterénél nyithatják, míg a második detekciós pont az utolsó, nagy hajtű csúcspontjától kifelé 16 méterre lesz, a célegyenesen pedig 28 méter után lehet majd aktiválni a DRS-t.  
A pilótasteward az F1-ben 1989-ben és ’90-ben szereplő, leginkább horrorbalesetéről ismert Martin Donnelly lesz, aki korábban már többször is betöltötte ezt a posztot.
F1: Malajziát most sem ússzuk meg szárazon 1

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.