F1: Alonso ki akarja csinálni Räikkönent?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 10.40

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint egyértelmű, hogy Fernando Alonso még az elején rendezni akarja az elsőség kérdését a Ferrarinál. Kimi Räikkönen egyelőre lépéshátrányban is van.

A Ferrari 2014-re látszólag szakított a korábban alkalmazott 1. és 2. számú pilótás gyakorlatával, amikor úgy döntött, hogy Fernando Alonso mellé a legutóbbi világbajnokát, Kimi Räikkönent hívja vissza.
A két Ferrari-ász házon belüli küzdelme izgalmasnak ígérkezik, de lehetséges, hogy nem tart majd sokáig – az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve legalábbis úgy véli, hogy Alonso a lehető leggyorsabban akarja rendezni, hogy ki lesz a kakas a szemétdombon. 


“Fernando célja magától értetődő: minden áron le akarja győzni Kimit. A tesztek nyugodtan zajlottak, de Melbourne-ben Fernando már kimutatta a foga fehérjét. Az első három versenyen Fernando megpróbálja pszichológiailag kicsinálni Kimit, és a maga oldalára állítani a csapatot” – mondta a Sport Bildnek, hozzátéve, hogy azért nem félti a 2007-es bajnokot
“Kimi nem jégember, ezt az imázst csak azért teremtette meg, hogy távolságot tudjon tartani, de ahogy minden más versenyző, ő sem szereti a rossz eredményeket. Nem hiszem, hogy a Kimi-rajongóknak aggódniuk kellene, 2007-ben is voltak gondjai az autóval, aztán mégis bajnok lett. Sőt, szerintem az idei szabályváltozások még kedveznek is neki. Az időmérőn Alonso lesz a gyorsabb, de idén ez nem számít olyan sokat.”


Alonsónak persze most valóban jó lehetősége van arra, hogy Räikkönen fölé kerekedjen, hiszen a finn egyelőre nem találja a helyét az F14 T-ben, lépéshátrányban van. A finn Szepangban nem is tagadta ezt, igaz, azt cáfolta, hogy az elektronikus fékrendszerrel lenne baja.
“Nem tudom, honnan vették ezt. Semmi gond a rendszerrel. Valaki kérdezett erről a verseny után, de ez így nem igaz” – mondta Räikkönen, aki amúgy a Ferrari hivatalos oldalán március 19-én megjelent anyagban épp maga(?) emelte ki a fékeket.
“Elsősorban a beállításokról van szó, hogy a kedvemre hangoljuk az autót. Biztos vagyok benne, hogy amikor elkészül néhány cucc (új alkatrész), akkor már könnyebb lesz a helyzet és jobban érzem majd az autó orrát.”
A Ferrari összességében sem volt komoly tényező a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, de Räikkönen szerint menni fog a felzárkózás: “Nyilván nem ideális a szezonkezdet a csapat számára, tekintve a célokat. De a nehézségek ellenére is kihoztunk azért valamit Ausztráliából. Most arra építhetünk tovább. Nagyon sok jó szakemberünk dolgozik teljes erőbedobással. Van még tennivalónk, de biztos vagyok benne, hogy haladunk is előre.”

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.