F1: A túl nehéz autó miatt szenved a Sauber

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 15.30

Adrian Sutil és Esteban Gutierrez szerint egyelőre túl nehéz a Sauber autója, ez pedig egyértelműen a versenyképesség rovására megy.

Adrian Sutil és Esteban Gutierrez szerint egyelőre túl nehéz a Sauber autója, ez pedig egyértelműen a versenyképesség rovására megy. Az új szabályok 692 kilóban határozták meg az idei szezonra az autó és a pilóta együttes minimális tömegét, és noha ez 50 kilós pluszt jelent 2013-hoz képest, sokak szerint ennél is nagyobb emelésre lett volna szükség. Tíz kiló túlsúly 0,36 másodperces hátrányt jelent körönként egy átlagos pályát alapul véve.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az új V6-osokra is meghatároztak egy minimális tömeget, ez 145 kiló, a Sauber által használt Ferrari-motorok pedig jóval a limit fölött vannak. Önmagában emiatt hátrányban van a Sauber, amely jelenleg a közelében sincs a minimumsúlynak.

“A tömeg nagyon komoly téma számunkra, nehezen érünk a limit közelébe” – ismerte el Sutil. “Az autó túl nehéz, és ugyan lépésről lépésre próbálunk javítani ezen, ez eltart majd egy ideig. A könnyűsúlyú anyagokból való építkezés drága, a következő versenyekre szóló terv szerint hagyományos módon próbáljuk csökkenteni az autó tömegét.”

Sutil csapattársa, a mezőny második legkönnyebb pilótája szerint is túl nehéz az autó. “Sok munka áll előttünk, mert alaposan túlsúlyosak vagyunk” – mondta Gutierrez, aki 14 kilóval könnyebb Sutilnál. “A csapaton belül rajtam könnyebb segíteni, de kis lépésekkel tudunk haladni.”

Sutil a maga 75 kilójával a legnehezebb pilóta a mezőnyben, ez 183 centis magasságából egyenesen következik. Sutil szerint csak a súlya miatt fél másodpercet veszít csapattársával szemben, így arra kérte az FIA-t, hogy a jövőben emelje a minimumtömeget, mert az jelen formájában büntetés a magasabb pilóták számára.

“Ennél többet képtelenség fogyni, ez vagyok én. Magas vagyok, és ezzel nem tudok mit kezdeni. A kis pilóták egyértelműen előnyben vannak, mindenki tisztában van ezzel, remélem, a szabályokon is lehet módosítani emiatt. Régen nem volt ennyire kiélezett a helyzet, most viszont a magas pilóták eleve köridőhátrányból indulnak.”

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.