F1: A túl nehéz autó miatt szenved a Sauber

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 15.30

Adrian Sutil és Esteban Gutierrez szerint egyelőre túl nehéz a Sauber autója, ez pedig egyértelműen a versenyképesség rovására megy.

Adrian Sutil és Esteban Gutierrez szerint egyelőre túl nehéz a Sauber autója, ez pedig egyértelműen a versenyképesség rovására megy. Az új szabályok 692 kilóban határozták meg az idei szezonra az autó és a pilóta együttes minimális tömegét, és noha ez 50 kilós pluszt jelent 2013-hoz képest, sokak szerint ennél is nagyobb emelésre lett volna szükség. Tíz kiló túlsúly 0,36 másodperces hátrányt jelent körönként egy átlagos pályát alapul véve.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az új V6-osokra is meghatároztak egy minimális tömeget, ez 145 kiló, a Sauber által használt Ferrari-motorok pedig jóval a limit fölött vannak. Önmagában emiatt hátrányban van a Sauber, amely jelenleg a közelében sincs a minimumsúlynak.

“A tömeg nagyon komoly téma számunkra, nehezen érünk a limit közelébe” – ismerte el Sutil. “Az autó túl nehéz, és ugyan lépésről lépésre próbálunk javítani ezen, ez eltart majd egy ideig. A könnyűsúlyú anyagokból való építkezés drága, a következő versenyekre szóló terv szerint hagyományos módon próbáljuk csökkenteni az autó tömegét.”

Sutil csapattársa, a mezőny második legkönnyebb pilótája szerint is túl nehéz az autó. “Sok munka áll előttünk, mert alaposan túlsúlyosak vagyunk” – mondta Gutierrez, aki 14 kilóval könnyebb Sutilnál. “A csapaton belül rajtam könnyebb segíteni, de kis lépésekkel tudunk haladni.”

Sutil a maga 75 kilójával a legnehezebb pilóta a mezőnyben, ez 183 centis magasságából egyenesen következik. Sutil szerint csak a súlya miatt fél másodpercet veszít csapattársával szemben, így arra kérte az FIA-t, hogy a jövőben emelje a minimumtömeget, mert az jelen formájában büntetés a magasabb pilóták számára.

“Ennél többet képtelenség fogyni, ez vagyok én. Magas vagyok, és ezzel nem tudok mit kezdeni. A kis pilóták egyértelműen előnyben vannak, mindenki tisztában van ezzel, remélem, a szabályokon is lehet módosítani emiatt. Régen nem volt ennyire kiélezett a helyzet, most viszont a magas pilóták eleve köridőhátrányból indulnak.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.