Malajziának jó lesz a halkabb F1 is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 12.40

Az Ausztrál Nagydíj főszervezője élesen kikelt az új, halkabb Forma-1-es motorok ellen, de Malajziában nem látják nagy problémának a turbós V6-osok hangját.

Az Ausztrál Nagydíj főszervezője, Ron Walker igen élesen kikelt a Forma-1-ben idénre bevezetett 1,6 literes turbós V6-os motorok hangja ellen, sőt újra elővette a régi fenyegetését arról, hogy a pályák, a promóterek hátat fordíthatnak a sportágnak.
Úgy tűnik, Walker nem egyeztetett a szepangi kollégájával, ugyanis a maláj pálya főnöke, Razlan Razail cseppet sem panaszkodik.


“Bár a halkabb motorok nem feltétlenül egyezik a motorsporttal szemben támasztott korábbi elvárásokkal, egyáltalán nem biztos, hogy ez olyan rossz dolog” – idézte a New Straits Times. “A kisebb zaj miatt a szülők most már nyugodtabban hozhatják a gyerekeiket a versenyre.”
Razali szerint az új, modern erőforrások műszaki szempontból is nagyon izgalmasak: “Itt ez a kis motor, ami most is 750 lóerőt teljesít, és a köridők alig maradnak el a tavalyig használt V8-asokétól, szóval lenyűgöző, hogy milyen fejlett ez a technológia.”
Bár a többség számára kiábrándító Ausztrál Nagydíj után Bernie Ecclestone azonnal a hangprobléma kijavításáról kezdett beszélni, és még az FIA elnöke, az új motorok bevezetését szorgalmazó Jean Todt is hangnemet váltott és a szabálymódosítások lehetőségét kezdte emlegetni, ez biztosan nem lesz egyszerű. 
A Racecar Engineering szaklap egyik szerzője, Sam Cillins legalábbis így nyilatkozott: “A motorok alapkoncepciója miatt igen nehéz lenne hangosabbá tenni őket, ugyanis a turbó elszívja a zajt. Szóval teljesen át kellene írni a szabályokat, ez két-három évig tartana az újabb motorok bevezetése, emellett óriási költségekkel is járna, amire a csapatok valószínűleg nemet mondanának.”
A Telegraph egyébként úgy tudja, hogy Ecclestone-ék Melbourne óta keményen dolgoznak azon, hogy a pályamikrofonok jobb elhelyezésével és beállításával javíthassák a televíziós közvetítés nyújtotta hangélményt.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.