Jarno Trulli tesztelte az elektromos formaautót

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 19.30

Ezeknek a 270 lóerőt teljesítő villanyhajtású bestiáknak legalább sci-fi filmekbe illő egyedi hangja van, és talán pár év múlva teljesítményben is utolérik benzines társaikat.

Miért kell húzni az időt? Miért kell lassan tönkretenni a Forma-1-et? Inkább jöjjön a sokkterápia! Jövőre lehetne minden autó elektromos, és felejtsük el az energiát visszatöltő-tároló-átalakít-pirító-pörkölő bonyolult hibridrendszereket. Legalábbis ez jutott eszembe, miután megnéztem a Jarno Trulli részvételével készült Formula E teszt videóját. Ezeknek a 270 lóerőt teljesítő villanyhajtású bestiáknak legalább sci-fi filmekbe illő egyedi hangja van, és talán pár év múlva teljesítményben is utolérik benzines társaikat.

A Forma-1-ből a 2012-es szezon előtt távozott Jarno Trulli mindenesetre elégedett a Formula E versenygép jelenleg mutatott formájával: “Élveztem a mai napot, hiszen újra együléses versenyautóval körözhettem. A volán mögött ülve nincs nagy különbség, más a hanghatás, de az elektromos motort és a váltót lehet hallani, így hangulatát tekintve a Formula E tökéletes az autóversenyző számára. 15 évet versenyeztem a Forma-1-ben, szinte mindent megtapasztaltam, ezért egy merőben eltérő élményt kerestem, amit meg is találtam. Remélem, hamarosan újra kipróbálhatom!”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.