F1: Bombabiztos a Red Bull védekezése?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint minden esélyük megvan, hogy sikerrel fellebbezzenek Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása ellen, biztosak benne, hogy nem csaltak.

Hiába lett 2. hazai futamán Daniel Ricciardo, a versenybírók utólag kizárták a Red Bull pilótáját az Ausztrál Nagydíjról, mert autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A bajnokcsapat rögtön bejelentette, hogy fellebbez, ugyanis szerintük a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített szenzora megbízhatatlan és így használhatatlan volt, ezért az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting által kiadott műszaki irányelvet figyelmen kívül hagyva a saját mérésükre tértek át, ami szerintük pontos és szabályos volt.
Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága (ICA) április 14-én tárgyalja majd az ügyet – a Red Bull csapatfőnöke, Christan Horner pedig a brit Sky Sportsnak beszélt a kilátásaikról.


“A fellebbezésünk arra alapul, hogy szilárd meggyőződésünk, hogy nem szegtük meg a szabályokat, nem léptük túl a megengedett 100 kg/órás fogyasztási korlátot. Úgy véljük, nagyon jók az esélyeink, de majd a bíróság eldönti.” 
“Az a nagy kérdés, hogy melyik adat helyes. Van egy szenzor (az FIA-é), amelyik kiszámíthatatlan és rossz adatokat nyújt, és van a teljes hétvége során konzisztensen működő, kalibrált üzemanyag-rendszerünk, amit már előzőleg megvizsgáltak és hibátlannak találtak, és amihez aztán senki sem nyúlt.” 
“Egyszerű az érvelésünk: mi nem szegtük meg a Technikai Szabályzatot, nem léptük túl a fogyasztási korlátot, a szenzor pedig – reméljük, hogy sikerül majd bizonyítanunk – hibás volt.”


“Azt hiszem, az a bökkenő, hogy a műszaki irányelv nem szabály, csak a műszaki főmegbízott (Charlie Whiting) véleménye – ahogy ez manapság már szerepel is a lap alján. Minket a Technikai Szabályzat és Sportszabályzat köt. A Technikai Szabályzat  5.1.4-es pontja szerint nem lehet túllépni a 100 kg/órás fogyasztást, és mi nem is tettük. Azaz véleményünk szerint nem szegtünk szabályt, a műszaki irányelvnek ugyanis nincs kötelező jellege.” 
Az április 14-i időpont azt jelenti, hogy a Red Bullnak a kérdés végső tisztázása előtt még két versenyhétvégét kell teljesítenie, kérdés, hogy mi lesz a hétvégi Maláj és a jövő heti Bahreini Nagydíjon.
“Remélhetőleg működőképes szenzorunk lesz, olyan, ami a mi rendszerünkkel egybevágóan működik, és nem lesz eltérés. Ez a legfontosabb, ha pedig eltérés lesz vagy hamis adatok jönnek, akkor nyilván meg kell tárgyalnunk a dolgot az FIA-val – amivel valószínűleg nem leszünk egyedül” – mondta Horner. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.