F1: Bombabiztos a Red Bull védekezése?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint minden esélyük megvan, hogy sikerrel fellebbezzenek Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása ellen, biztosak benne, hogy nem csaltak.

Hiába lett 2. hazai futamán Daniel Ricciardo, a versenybírók utólag kizárták a Red Bull pilótáját az Ausztrál Nagydíjról, mert autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A bajnokcsapat rögtön bejelentette, hogy fellebbez, ugyanis szerintük a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített szenzora megbízhatatlan és így használhatatlan volt, ezért az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting által kiadott műszaki irányelvet figyelmen kívül hagyva a saját mérésükre tértek át, ami szerintük pontos és szabályos volt.
Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága (ICA) április 14-én tárgyalja majd az ügyet – a Red Bull csapatfőnöke, Christan Horner pedig a brit Sky Sportsnak beszélt a kilátásaikról.


“A fellebbezésünk arra alapul, hogy szilárd meggyőződésünk, hogy nem szegtük meg a szabályokat, nem léptük túl a megengedett 100 kg/órás fogyasztási korlátot. Úgy véljük, nagyon jók az esélyeink, de majd a bíróság eldönti.” 
“Az a nagy kérdés, hogy melyik adat helyes. Van egy szenzor (az FIA-é), amelyik kiszámíthatatlan és rossz adatokat nyújt, és van a teljes hétvége során konzisztensen működő, kalibrált üzemanyag-rendszerünk, amit már előzőleg megvizsgáltak és hibátlannak találtak, és amihez aztán senki sem nyúlt.” 
“Egyszerű az érvelésünk: mi nem szegtük meg a Technikai Szabályzatot, nem léptük túl a fogyasztási korlátot, a szenzor pedig – reméljük, hogy sikerül majd bizonyítanunk – hibás volt.”


“Azt hiszem, az a bökkenő, hogy a műszaki irányelv nem szabály, csak a műszaki főmegbízott (Charlie Whiting) véleménye – ahogy ez manapság már szerepel is a lap alján. Minket a Technikai Szabályzat és Sportszabályzat köt. A Technikai Szabályzat  5.1.4-es pontja szerint nem lehet túllépni a 100 kg/órás fogyasztást, és mi nem is tettük. Azaz véleményünk szerint nem szegtünk szabályt, a műszaki irányelvnek ugyanis nincs kötelező jellege.” 
Az április 14-i időpont azt jelenti, hogy a Red Bullnak a kérdés végső tisztázása előtt még két versenyhétvégét kell teljesítenie, kérdés, hogy mi lesz a hétvégi Maláj és a jövő heti Bahreini Nagydíjon.
“Remélhetőleg működőképes szenzorunk lesz, olyan, ami a mi rendszerünkkel egybevágóan működik, és nem lesz eltérés. Ez a legfontosabb, ha pedig eltérés lesz vagy hamis adatok jönnek, akkor nyilván meg kell tárgyalnunk a dolgot az FIA-val – amivel valószínűleg nem leszünk egyedül” – mondta Horner. 

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.