F1: Lavinát indíthat a Red Bull-ügy

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.25. 08.30

A Marussia sportigazgatója szerint igen ingoványos talajra tévedt a Forma-1 a Red Bull kizárása és fellebbezése miatt, a rossz döntés kiránthatja a szőnyeget a sportág alól.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói az Ausztrál Nagydíj után kizárták a 2. helyen célba érő helyi sztárt, Daniel Ricciardót, ugyanis a Red Bull autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull szerint az FIA hitelesített szenzora megbízhatatlan volt, ezért többszöri figyelmeztetés ellenére sem álltak át annak használatára, azonban saját méréseik alapján nem lépték túl a limitet, ezért fellebbeztek a büntetés ellen. Az ügyet tárgyalását április 14-én tárgyalják majd Párizsban.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Marussia sportigazgatója, Greame Lowdon a brit Sky Sportsnak nyilatkozva arról beszélt, hogy igen veszélyes precedenst teremthet, ha a melbourne-i versenybírók döntését végül megsemmisítik és a Red Bullnak adnak igazat.
“Nagyon remélem, hogy nem így lesz, mert a nézők nem szeretik az ilyet” – válaszolta a kérdésre, hogy mi lesz, ha a Red Bulléhoz hasonló esetekben újabb utólagos kizárások következnek idén. “A nézők csak bekapcsolják a tévét, meg akarják nézni a versenyt és látni, hogy ki nyert, nem akarnak másnapig várni, hogy megtudják, ki győzött valójában, ki lett a második és így tovább. Szóval nagyon remélem, hogy nem lesznek ilyenek.”
“Természetesen az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága (ICA) a végső illetékes, megvan a megfelelő ügymenet. Én személy szerint úgy látom, hogy ha sikeres lenne a fellebbezés, akkor fellebbezési lavina indulhatna. Igen, az ICA a végső fórum, és valóban, az FIA műszaki ellenőreinek véleménye nem számít szabálynak, de úgy gondolom, hogy bizonyos dolgoknak világosnak kell lennie.”
 


“Ha a Red Bull úgy döntött, hogy figyelmen kívül hagyja az FIA iránymutatását, akkor biztosan csak azért tette, hogy gyorsabbak lehessenek – semmi más értelme nem lett volna. Ha aztán minden csapat így állna hozzá, akkor minden versenyeredmény a bíróságon dőlne el végül, pedig az ICA nem erre való, és ez a nézőknek, sőt mondhatjuk, hogy az egész sportágnak nem lenne jó.”
Lowdon szerint a jelenlegi, az FIA által kiadott, szabálynak nem minősülő műszaki irányelvek rendszere jól működik, kár lenne aláásni.
 
“Pontosan az ilyesmikre van ez a rendszer, az FIA véleményez. Mindig, mindenféle dologgal kapcsolatban így megy. Kikérjük Charlie Whiting véleményét, ő elmondja, és szerintem a közmegegyezés az, hogy a csapatok számára is hasznos ezeket a tanácsokat követni, még ha ténylegesen nem is képezik a műszaki szabályzat részét.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Szakvélemények, de ha elkezdjük figyelmen kívül hagyni ezeket a véleményeket és a bíróságon visszük őket, akkor végtelen bukdácsolásba kezd a sportág. Tudomásom szerint több csapat is kapott iránymutatást a fogyasztást illetően, és szerintem a többség követte is őket. A többség az FIA elképzelésének megfelelően inkább biztosra ment, hogy az autó szabályos legyen, márpedig ezt a sportszabályzat is előírja.”
“Mi magunk minden ilyen döntési helyzetben az FIA iránymutatásának megfelelően cselekedtünk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.