A Renault dobta a Caterhamet

Kongnak a vészharangok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.25. 12.30

A Renault és a Caterham ejtette a korábbi, Forma-1-en kívüli együttműködési terveit, a francia gyártó nem bízik a brit sportkocsi-manufaktúrában.

A Caterham és a Renault még 2012-ben jelentette be, majd tavaly nyáron véglegesítette a megegyezését arról, hogy az F1-es együttműködésüket egy utcai sportkocsi közös fejlesztésére is kiterjesztik.
Az Alpine márka feltámasztása azonban immár a Caterham nélkül megy majd végbe, ugyanis a Renault felbontotta az együttműködést, tudósított a Bloomberg és a Reuters is.


Már tavaly év végén lehetett róla hallani, hogy a Renault-vezér Carlos Ghosn kételyeket fogalmazott meg a Caterham pénzügyi teherbíró-képességét illetően, a viszonyt pedig tovább rontotta, hogy az F1-ben sem hozott sikert az együttműködés, a kiscsapat tavaly az utolsó helyen végzett a bajnokságban, a franciák idei, új 1,6 literes turbós V6-osainak problémáit pedig nem kell ecsetelni.
Egyelőre sem a Caterham, sem a Renault nem erősítette meg a híreket, de úgy tudni, hamarosan megtörténik a hivatalos bejelentés.
A maláj milliárdos, Tony Fernandes által 2010-ben Lotus Racing néven megalapított, majd a sportkocsigyártó Caterham megvásárlása után átkeresztelt Forma-1-es csapat jövője nem túl biztató, a négy sikertelen év után a tulajdonos 2014-ben már mindenképpen érdemi eredményeket vár, azok híján valószínűleg lezárja a projektet

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.