Mérnöki csemegék a Maláj Nagydíj előtt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 19.30

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát.

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát. Ezúttal a Maláj Nagydíj nyitja a sort, lássuk tehát, hogy készítik fel a Lotus E22-eseket a hétvégi futamra! A pálya kialakítása merőben eltér az előző, Ausztrál Nagydíjtól. Mivel épített, nem utcai pályáról van szó, az aszfalt sokkal érdesebb, és itt nagyon fontos a nagy sebességű stabilitás a pálya vonalvezetése miatt, ami két hosszú egyenest, és több szűk fordulót tartalmaz.

Szárnyak

A maláj aszfaltcsíkon, határon autózva nem jelent komoly rizikót az alulkormányzottság, ezért az első szárnyakat tekintve alacsonyabb leszorítóerő szükséges, mint az Ausztrál Nagydíjon, Hátul az előző, melbourne-i futamhoz viszonyítva nem kell sokat változtatni, a hátsó tengely hasonló mértékű leszorítóerőt kap.

Felfüggesztés

Szepang egy jól belőtt, mindenes futóművet követel. Vannak nagy sebességű egyenesek, és igen komoly sebességváltozással járó féktávok az ötös és hatos kanyarban. Nincsenek viszont magas kerékvetők, így az autó hasmagassága csökkenthető, ezzel is növelve az autó egészére ható leszorítóerőt.

Fékek

Négy fékgyilkos zónát tartalmaz a pálya, az egyes, négyes, tizennégyes, és tizenötös kanyarok előtt kapnak komoly terhelést a lassításért felelős rendszerek. Ennek ellenére a melegedés nem jelent problémát, a két hosszú egyenes elég időt ad a fékek hőmérsékletének csökkenéséhez.

Abroncsok

A Pirelli a közepes (fehér) és kemény (szürke) keverékeit hozza Malajziába, mivel az érdes aszfalt, és nagy sebességű lassítások, agresszív gyorsítások gyorsan koptatják az abroncsokat, emellett a hőség is állandó jellemző.

Motor

Szepang az egyik olyan helyszín, ahol a technológiai kihívások nagyban változnak az új, megváltozott szabályok miatt. A turbófeltöltésű motorokkal a működéshez szükséges oxigénmennyiség folyamatosan kontrollálható, az nem függ olyan mértékben a levegő összetételétől, mint a szívómotorok esetén.

Ezért a magas páratartalom már nem olyan fontos tényező, mint az elmúlt években, ugyanakkor a két hosszú egyenes komoly megterhelést jelent majd az ICE egységeknek. Ugyanakkor az egyenesek jó alkalmat jelentenek majd az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő egységeknek az akkumulátorok töltésére, akárcsak a nagy lassulást igénylő kanyarok (első forduló, illetve a T15-ös hajtű), ahol az MGU-K léphet munkába, és termelhet vissza némi mozgási energiát. Ezzel együtt Szepang ígérkezik az egyik legkritikusabb futamnak az energiamenedzsment szempontjából.

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.