Mérnöki csemegék a Maláj Nagydíj előtt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 19.30

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát.

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát. Ezúttal a Maláj Nagydíj nyitja a sort, lássuk tehát, hogy készítik fel a Lotus E22-eseket a hétvégi futamra! A pálya kialakítása merőben eltér az előző, Ausztrál Nagydíjtól. Mivel épített, nem utcai pályáról van szó, az aszfalt sokkal érdesebb, és itt nagyon fontos a nagy sebességű stabilitás a pálya vonalvezetése miatt, ami két hosszú egyenest, és több szűk fordulót tartalmaz.

Szárnyak

A maláj aszfaltcsíkon, határon autózva nem jelent komoly rizikót az alulkormányzottság, ezért az első szárnyakat tekintve alacsonyabb leszorítóerő szükséges, mint az Ausztrál Nagydíjon, Hátul az előző, melbourne-i futamhoz viszonyítva nem kell sokat változtatni, a hátsó tengely hasonló mértékű leszorítóerőt kap.

Felfüggesztés

Szepang egy jól belőtt, mindenes futóművet követel. Vannak nagy sebességű egyenesek, és igen komoly sebességváltozással járó féktávok az ötös és hatos kanyarban. Nincsenek viszont magas kerékvetők, így az autó hasmagassága csökkenthető, ezzel is növelve az autó egészére ható leszorítóerőt.

Fékek

Négy fékgyilkos zónát tartalmaz a pálya, az egyes, négyes, tizennégyes, és tizenötös kanyarok előtt kapnak komoly terhelést a lassításért felelős rendszerek. Ennek ellenére a melegedés nem jelent problémát, a két hosszú egyenes elég időt ad a fékek hőmérsékletének csökkenéséhez.

Abroncsok

A Pirelli a közepes (fehér) és kemény (szürke) keverékeit hozza Malajziába, mivel az érdes aszfalt, és nagy sebességű lassítások, agresszív gyorsítások gyorsan koptatják az abroncsokat, emellett a hőség is állandó jellemző.

Motor

Szepang az egyik olyan helyszín, ahol a technológiai kihívások nagyban változnak az új, megváltozott szabályok miatt. A turbófeltöltésű motorokkal a működéshez szükséges oxigénmennyiség folyamatosan kontrollálható, az nem függ olyan mértékben a levegő összetételétől, mint a szívómotorok esetén.

Ezért a magas páratartalom már nem olyan fontos tényező, mint az elmúlt években, ugyanakkor a két hosszú egyenes komoly megterhelést jelent majd az ICE egységeknek. Ugyanakkor az egyenesek jó alkalmat jelentenek majd az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő egységeknek az akkumulátorok töltésére, akárcsak a nagy lassulást igénylő kanyarok (első forduló, illetve a T15-ös hajtű), ahol az MGU-K léphet munkába, és termelhet vissza némi mozgási energiát. Ezzel együtt Szepang ígérkezik az egyik legkritikusabb futamnak az energiamenedzsment szempontjából.

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.