Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát. Ezúttal a Maláj Nagydíj nyitja a sort, lássuk tehát, hogy készítik fel a Lotus E22-eseket a hétvégi futamra! A pálya kialakítása merőben eltér az előző, Ausztrál Nagydíjtól. Mivel épített, nem utcai pályáról van szó, az aszfalt sokkal érdesebb, és itt nagyon fontos a nagy sebességű stabilitás a pálya vonalvezetése miatt, ami két hosszú egyenest, és több szűk fordulót tartalmaz.

Szárnyak

A maláj aszfaltcsíkon, határon autózva nem jelent komoly rizikót az alulkormányzottság, ezért az első szárnyakat tekintve alacsonyabb leszorítóerő szükséges, mint az Ausztrál Nagydíjon, Hátul az előző, melbourne-i futamhoz viszonyítva nem kell sokat változtatni, a hátsó tengely hasonló mértékű leszorítóerőt kap.

Felfüggesztés

Szepang egy jól belőtt, mindenes futóművet követel. Vannak nagy sebességű egyenesek, és igen komoly sebességváltozással járó féktávok az ötös és hatos kanyarban. Nincsenek viszont magas kerékvetők, így az autó hasmagassága csökkenthető, ezzel is növelve az autó egészére ható leszorítóerőt.

Fékek

Négy fékgyilkos zónát tartalmaz a pálya, az egyes, négyes, tizennégyes, és tizenötös kanyarok előtt kapnak komoly terhelést a lassításért felelős rendszerek. Ennek ellenére a melegedés nem jelent problémát, a két hosszú egyenes elég időt ad a fékek hőmérsékletének csökkenéséhez.

Abroncsok

A Pirelli a közepes (fehér) és kemény (szürke) keverékeit hozza Malajziába, mivel az érdes aszfalt, és nagy sebességű lassítások, agresszív gyorsítások gyorsan koptatják az abroncsokat, emellett a hőség is állandó jellemző.

Motor

Szepang az egyik olyan helyszín, ahol a technológiai kihívások nagyban változnak az új, megváltozott szabályok miatt. A turbófeltöltésű motorokkal a működéshez szükséges oxigénmennyiség folyamatosan kontrollálható, az nem függ olyan mértékben a levegő összetételétől, mint a szívómotorok esetén.

Ezért a magas páratartalom már nem olyan fontos tényező, mint az elmúlt években, ugyanakkor a két hosszú egyenes komoly megterhelést jelent majd az ICE egységeknek. Ugyanakkor az egyenesek jó alkalmat jelentenek majd az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő egységeknek az akkumulátorok töltésére, akárcsak a nagy lassulást igénylő kanyarok (első forduló, illetve a T15-ös hajtű), ahol az MGU-K léphet munkába, és termelhet vissza némi mozgási energiát. Ezzel együtt Szepang ígérkezik az egyik legkritikusabb futamnak az energiamenedzsment szempontjából.