Mérnöki csemegék a Maláj Nagydíj előtt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 19.30

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát.

Akárcsak tavaly, a Lotus-csapat idén is megoszt a rajongókkal pár érdekes, de a konkurencia számára jelentéktelen mérnöki morzsát. Ezúttal a Maláj Nagydíj nyitja a sort, lássuk tehát, hogy készítik fel a Lotus E22-eseket a hétvégi futamra! A pálya kialakítása merőben eltér az előző, Ausztrál Nagydíjtól. Mivel épített, nem utcai pályáról van szó, az aszfalt sokkal érdesebb, és itt nagyon fontos a nagy sebességű stabilitás a pálya vonalvezetése miatt, ami két hosszú egyenest, és több szűk fordulót tartalmaz.

Szárnyak

A maláj aszfaltcsíkon, határon autózva nem jelent komoly rizikót az alulkormányzottság, ezért az első szárnyakat tekintve alacsonyabb leszorítóerő szükséges, mint az Ausztrál Nagydíjon, Hátul az előző, melbourne-i futamhoz viszonyítva nem kell sokat változtatni, a hátsó tengely hasonló mértékű leszorítóerőt kap.

Felfüggesztés

Szepang egy jól belőtt, mindenes futóművet követel. Vannak nagy sebességű egyenesek, és igen komoly sebességváltozással járó féktávok az ötös és hatos kanyarban. Nincsenek viszont magas kerékvetők, így az autó hasmagassága csökkenthető, ezzel is növelve az autó egészére ható leszorítóerőt.

Fékek

Négy fékgyilkos zónát tartalmaz a pálya, az egyes, négyes, tizennégyes, és tizenötös kanyarok előtt kapnak komoly terhelést a lassításért felelős rendszerek. Ennek ellenére a melegedés nem jelent problémát, a két hosszú egyenes elég időt ad a fékek hőmérsékletének csökkenéséhez.

Abroncsok

A Pirelli a közepes (fehér) és kemény (szürke) keverékeit hozza Malajziába, mivel az érdes aszfalt, és nagy sebességű lassítások, agresszív gyorsítások gyorsan koptatják az abroncsokat, emellett a hőség is állandó jellemző.

Motor

Szepang az egyik olyan helyszín, ahol a technológiai kihívások nagyban változnak az új, megváltozott szabályok miatt. A turbófeltöltésű motorokkal a működéshez szükséges oxigénmennyiség folyamatosan kontrollálható, az nem függ olyan mértékben a levegő összetételétől, mint a szívómotorok esetén.

Ezért a magas páratartalom már nem olyan fontos tényező, mint az elmúlt években, ugyanakkor a két hosszú egyenes komoly megterhelést jelent majd az ICE egységeknek. Ugyanakkor az egyenesek jó alkalmat jelentenek majd az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő egységeknek az akkumulátorok töltésére, akárcsak a nagy lassulást igénylő kanyarok (első forduló, illetve a T15-ös hajtű), ahol az MGU-K léphet munkába, és termelhet vissza némi mozgási energiát. Ezzel együtt Szepang ígérkezik az egyik legkritikusabb futamnak az energiamenedzsment szempontjából.

Kommentek

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.