Úgy tűnik a 2014-es idény örök gumicsontja marad a V6-os turbómotorok hangja. Az első futam után rengeteg kritikus hangvételű cikk bírálta az új erőforrások által szolgáltatott akusztikai élményt, és sokan megszólaltak a témában.

“Amit most hallani, az sokkal kevésbé letaglózó, akármivel össze lehetne keverni. A legnagyobb potenciális változást a wow-faktor jelenti, amely nagyon fontos”
– mondta a Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon.

“A hang tényleg nem olyan erős, mint régen. Hallottam V12-eseket, V10-eseket, V8-asokat is, most azonban radikálisan csökkent a hangerő”nyilatkozta az egykori Lotus- és McLaren-versenyző, Mika Häkkinen. Mára ott tartunk, hogy az FIA elnöke Jean Todt is úgy érzi, reményt kell adni az elégedetlenkedőknek, még mielőtt lelépnek a szponzorok a csúcskategóriából.

“Nyilvánvaló, hogy más lett a hang, és ha ez gondot jelent, és a csapatok egyetértenek, akkor megvizsgálhatjuk, hogyan tegyük őket zajosabbá”mondta.

Részemről csak egy videót fűznék a témához. Amikor egy mezei motorkerékpár durvábban pörög, jobban szól, mint a milliárdokat felemésztő, zseniális koponyák által épített, az ismeretlen határait kutató technológia, akkor tényleg el kell ismerni, hogy baj van!