A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj finoman szólva sem győzte meg a nagyközönséget az új, kis turbómotoros Forma-1 nagyszerűségéről.
A “zöldebb”, 1,6 literes, hibrides V6-os turbók bevezetésének élharcosa, az FIA-elnök Jean Todt is megijedhetett a reakcióktól, ugyanis arról beszél, hogy ő személy szerint nyitott a változtatásokra, például lazítana a kettős fogyasztási korláton.


“Le kellene higgadni a reagálások előtt” – mondta az olasz RAI-nak, azonban rögtön reagált is a melbourne-ben látottakra. “Én sem spórolási versenyt akarok a Forma-1-ben. A 100 kg-os mennyiséget a csapatok javasolták, nekem nem gond, ha ők ennyit szeretnének.” 
Todt hangsúlyozta, hogy az Ausztráliában látott akciószegény verseny nem a korlátozott fogyasztásból fakadt: 
“Az aerodinamika és a melbourne-i pálya jellege volt az ok, ott sosem mentek igazán az előzések. Meggyőződésem, hogy hamarosan újra sok előzést láthatunk majd, szóval várjunk még egy kicsit, mielőtt ítélkezünk.”
Az FIA-elnök az új motorok vérszegény hangjára is kitért: “Nyilvánvaló, hogy más lett a hang, és ha ez gondot jelent, és a csapatok egyetértenek, akkor megvizsgálhatjuk, hogyan tegyük őket zajosabbá” – mondta, hozzátéve azonban, hogy ő személy szerint “lenyűgözőnek” találja az F1 új korszakának hangját.