F1: Nyitva az út a szabálymódosítások előtt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 11.35

Úgy tűnik, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt is megijedt az új, halk és spórolós Forma-1-et látva, azt mondja, nyitott a változtatásokra.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj finoman szólva sem győzte meg a nagyközönséget az új, kis turbómotoros Forma-1 nagyszerűségéről.
A “zöldebb”, 1,6 literes, hibrides V6-os turbók bevezetésének élharcosa, az FIA-elnök Jean Todt is megijedhetett a reakcióktól, ugyanis arról beszél, hogy ő személy szerint nyitott a változtatásokra, például lazítana a kettős fogyasztási korláton.


“Le kellene higgadni a reagálások előtt” – mondta az olasz RAI-nak, azonban rögtön reagált is a melbourne-ben látottakra. “Én sem spórolási versenyt akarok a Forma-1-ben. A 100 kg-os mennyiséget a csapatok javasolták, nekem nem gond, ha ők ennyit szeretnének.” 
Todt hangsúlyozta, hogy az Ausztráliában látott akciószegény verseny nem a korlátozott fogyasztásból fakadt: 
“Az aerodinamika és a melbourne-i pálya jellege volt az ok, ott sosem mentek igazán az előzések. Meggyőződésem, hogy hamarosan újra sok előzést láthatunk majd, szóval várjunk még egy kicsit, mielőtt ítélkezünk.”
Az FIA-elnök az új motorok vérszegény hangjára is kitért: “Nyilvánvaló, hogy más lett a hang, és ha ez gondot jelent, és a csapatok egyetértenek, akkor megvizsgálhatjuk, hogyan tegyük őket zajosabbá” – mondta, hozzátéve azonban, hogy ő személy szerint “lenyűgözőnek” találja az F1 új korszakának hangját. 

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.