Romain Grosjean szerint javult a helyzet a Forma-1-es Lotusnál, de vannak még megoldásra váró problémák. Tavaly a csapat versenyképes volt, de az anyagi nehézségek miatt Kimi Räikkönen a Ferrarihoz igazolt, a csapatfőnök Eric Boullier pedig a McLarennél kötött ki. Pastor Maldonado és a PDVSA szponzormillióinak érkezése után a pénz már nem probléma a csapatnál, de ehhez az is kellett, hogy száz embert elküldjenek a csapattól.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Stabilizálódtak a dolgok, a hangulat is kifejezetten jó a csapaton belül” – mondta Grosjean. “Az előző év összes problémáján túl vagyunk.” A francia is látja azonban, hogy a csapat nem kezdte túl jól a szezont, ez pedig részben a hiányos létszámmal magyarázható. “Az biztos, hogy szükségünk lenne még néhány emberre, de összességében pozitív kicsengésűek a dolgok.”

A soron következő, Maláj Nagydíjtól még nem vár csodát a frissen kinevezett csapatfőnök, Federico Gastaldi, de szerinte nem szabad leírni a csapatot. “Bárcsak mást mondhatnék, de még a Malajziában is a tanulás lesz a legfontosabb feladatunk” – fogalmazott Gastaldi. “Ha minden úgy megy, ahogy szeretnénk, és a Renault Sporttal is zökkenőmentesen tudunk együtt dolgozni, folytathatjuk a felzárkózást. Érdemes kivárni, hogy valójában mire képes az E22, mi egy kisebb csapat vagyunk ugyan, de készen állunk a harcra!”

Grosjean szerint Malajziában nagy kihívás lesz a hőség és a kiszámíthatatlan időjárás. “Csapatként az a célunk, hogy előrelépjünk és fejlődjünk. A melbourne-i verseny alapvetően egy jól sikerült, hosszú teszt volt, örülök, hogy sok kört tudtunk megtenni. Szepangban jó lenne a klasszikus menetrendet követni a szabadedzésektől kezdve, már csak azért is, mert az egyik kedvenc pályám. Hasonlóan nagyot szeretnénk előrelépni, mint Ausztráliában, nagyon hiszünk benne, hogy sikerülhet.”

Pastor Maldonado is sokat tanult az idénynyitóból, ezt szeretné hasznosítani a második futamon. “Kedvelem a szepangi pálya kihívásait, aerodinamikai szempontból különösen érdekes” – így a venezuelai. “Remélhetőleg az előzőnél simább hétvége vár ránk, de mindannyian tudjuk, hogy keményen kell dolgoznunk a céljaink eléréséért. Sokat tanultam a melbourne-i versenyből, ennél hosszabb etapot korábban nem tudtam menni az autóval. Ez fontos volt a mérnököknek, az adatokból már látjuk, hol tudunk javulni. Az elsődleges cél egyelőre továbbra is a célba érés.”