F1: A Red Bull nem nyel le akármit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 10.35

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz arra figyelmeztet, hogy a cég nem minden áron ragaszkodik a Forma-1-hez. Ha rosszul bánnak velük, megfontolhatják a távozást.

A siralmas téli tesztidőszak után Daniel Ricciardo melbourne-i 2. helyével kisebb csodát produkáló Red Bull rögtön a szezonnyitó után botrányba keveredett, hiszen az ausztrál pilótát utólag kizárták, amiért az autója túllépte a megengedett fogyasztási limitet.
A csapat fellebbezett a büntetés ellen, szerintük tartották magukat a limithez, és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szenzora volt hibás, egészen méltánytalannak érzik az eljárást.
Erre figyelmeztetett a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is, aki jelezte, hogy ha így bánnak velük, talán még az F1-es részvételt is átgondolhatják.


“Az a helyzet, hogy az FIA szenzora már a téli tesztektől kezdve hamis adatokat adott. Bizonyítani tudjuk, hogy nem léptük túl a limitet” – mondta az osztrák Kuriernak, utalva az április 14-i fellebbviteli tárgyalásra.
“Az F1-es szereplés tekintetében nem is az üzleti megtérülés a legfontosabb számunkra, inkább a sportérték, a befolyás és az ilyesmik. Mindegyiket elértük már, de úgy látjuk, hogy van egy bizonyos határ azt illetően, hogy mit nyelünk le.”
Az osztrák milliárdos általánosságban is beszélt az új F1-ről, neki sem tetszik a halk, üzemanyag-spórolós turbókorszak. 
“A Forma-1-nek meg kellene maradnia annak, ami mindig is volt: a csúcskategóriának. Az F1 nem arról szól, hogy új fogyasztási rekordokat állítsunk be, vagy hogy a versenyen suttogva is lehessen beszélgetni, és a fő show-elem a gumik csikorgásának hangja legyen!”
“Azt is abszurdnak tartom, hogy idén egy másodperccel lassabbak vagyunk, mint tavaly, az utánpótlás-széria, a GP2 pedig majdnem olyan gyors, mint az F1, méghozzá a költségek töredékéből.”
Mateschitz a kiábrándultsága ellenére is azt ígéri, hogy az elmúlt négy szezonban mindent besöprő csapata nem adja fel a küzdelmet:
“A partnerünkkel, a Renault-val együtt éjt nappallá téve dolgozunk, a következő két-három hétben újabb nagy lépést teszünk majd előre. Még 18 futam van, vissza fogunk térni (az élre).”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.