F1: A dobogóhoz ennél több kell

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 16.30

A Force India a Mercedes-motorral ugyan a mezőny szerencsésebb feléhez tartozik a 2014-es idény elején, de a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nem sikerült kihozni belőle a maximumot. A főnök javulást sürget.

A Force India Nico Hülkenbergnek köszönhetően a 6. lett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ami a csapat történetének eddigi legjobb nyitása. 
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása után Sergio Perez (10.) is pontszerzővé vált Melbourbe-ben, ami alapvetően jól is mutatna a silverstone-i alakulat számára, azonban a Mercedes-motorral szerelt autó előnyét most kellene maximálisan kihasználni, amíg a az ellenfelek bukdácsolnak és a Ferrari valamint a Red Bull nem igazán versenyképes. A tulajdonos-főnök, Vijay Mallya többet vár:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Ausztrália mindenképp tisztességes kezdés volt, és talán a legjobb, amióta átvettem a csapatot (2008-ban). A VJM07 egyértelműen versenyképes, Nico erős hatodik helyet hozott, és merem állítani, hogy Checo is előrébbe lett volna, ha az első körben nem kap defektet. Magáért beszél, hogy három bokszkiállással is elért a 10. helyig. Szóval van okunk az elégedettségre, de világos, hogy még javítani kellene a teljesítményen, ha a dobogóra szeretnénk lépni. Erre koncentrálunk most.” 
Bár mindenütt akadtak kisebb és nagyobb gondok, Mallya szerint a csapatok figyelemreméltóan jól alkalmazkodtak a radikálisan új Forma-1-hez.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A mérnökök és a tervezők ezúttal nem a már jól ismert autókat csiszolgatták tovább, most minden teljesen új. Igazából senki sem tudta, mekkora hűtés kell majd, ennek optimalizálása komoly feladat volt a teszteken. Azt hiszem, sikeresen vettük az akadályokat, elég jól értjük az autónkat és az új technikát.”
“Sokakat meglepett, hogy mennyi autó célba Melbourne-ben. Ez bizonyítja, hogy a csapatok gyorsan magukra találtak és jócskán visszaszorították a bizonytalansági tényezőket. Most már a versenyelőny megtalálása a téma.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.