F1: Katasztrofális lehet a szabálymódosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 12.30

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen szerint a Forma-1-ben idén bevezetett duplapontos újítás szörnyű, a motorokról felemás a véleménye a finn pilótának.

A 2014-es Forma-1-es szezon előre leginkább elutasított újítása egyértelműen az, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon dupla annyi pontot osztanak majd, hogy ezzel egészen a végéig nyitva maradhasson a világbajnoki küzdelem.
1998 és ’99 bajnoka, Mika Häkkinen is az ellenzők táborát gyarapítja:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Tíz évig versenyeztem a Forma-1-ben, kétszer megnyertem a bajnokságot. Mindkét esetben az utolsó nagydíjon dőlt el a cím sorsa. Első alkalommal Michael Schumacherrel csatáztam, és a szezonzáró előtt csak három pont a különbség. Az új pontrendszer viszont katasztrofális lehet – én például nem lettem volna bajnok miatta. Szerintem nem egy ragyogó ötlet, egyáltalán nem jó” – mondta az egykori Lotus- és McLaren-versenyző. 
A duplapontos módosítás mellé a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tapasztalatai alapján gyorsan felzárkóztak az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok is, amelyek hangja, főleg hangereje sehol sincs az F1-ben korábban megszokotthoz képest. Häkkinen felemásan tekint az új motorokra:
“A hang tényleg nem olyan erős, mint régen. Hallottam V12-eseket, V10-eseket, V8-asokat is, most azonban radikálisan csökkent a hangerő. Valóban más, de a Forma-1 sosem áll egy helyben. Sok szempontot kellett figyelembe venni, többek között a környezeti szempontokat is, szóval érthető a lépés. A hang is egy tényező, arra is kell gondolni, de a tévén keresztül nem számít olyan sokat.”

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.