F1: Katasztrofális lehet a szabálymódosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 12.30

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen szerint a Forma-1-ben idén bevezetett duplapontos újítás szörnyű, a motorokról felemás a véleménye a finn pilótának.

A 2014-es Forma-1-es szezon előre leginkább elutasított újítása egyértelműen az, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon dupla annyi pontot osztanak majd, hogy ezzel egészen a végéig nyitva maradhasson a világbajnoki küzdelem.
1998 és ’99 bajnoka, Mika Häkkinen is az ellenzők táborát gyarapítja:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Tíz évig versenyeztem a Forma-1-ben, kétszer megnyertem a bajnokságot. Mindkét esetben az utolsó nagydíjon dőlt el a cím sorsa. Első alkalommal Michael Schumacherrel csatáztam, és a szezonzáró előtt csak három pont a különbség. Az új pontrendszer viszont katasztrofális lehet – én például nem lettem volna bajnok miatta. Szerintem nem egy ragyogó ötlet, egyáltalán nem jó” – mondta az egykori Lotus- és McLaren-versenyző. 
A duplapontos módosítás mellé a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tapasztalatai alapján gyorsan felzárkóztak az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok is, amelyek hangja, főleg hangereje sehol sincs az F1-ben korábban megszokotthoz képest. Häkkinen felemásan tekint az új motorokra:
“A hang tényleg nem olyan erős, mint régen. Hallottam V12-eseket, V10-eseket, V8-asokat is, most azonban radikálisan csökkent a hangerő. Valóban más, de a Forma-1 sosem áll egy helyben. Sok szempontot kellett figyelembe venni, többek között a környezeti szempontokat is, szóval érthető a lépés. A hang is egy tényező, arra is kell gondolni, de a tévén keresztül nem számít olyan sokat.”

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.