F1: A Ferrarinál nincs bűnbak, csak a munka

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 13.30

A Ferrari nem kezdte valami erősen a 2014-es szezont, a vörös autó egyelőre nem igazi ellenfél a Mercedes-motoros riválisoknak, minden területen javulni kell.

A Ferrari a 2014-es téli tesztek alatt nem igazán villogott, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj igazolta is, hogy a maranellói csapat egyelőre nincs a valódi élmenők között. 
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása után egy 4. (Fernando Alonso) és egy 7. hely (Kimi Räikkönen) lett az eredmény, de igen valószínű, hogy ha nem esett volna ki Sebastian Vettel és Lewis Hamilton, valamint szerencsésebben alakul a Willams délutánja, a Ferrari egy-két pontocskának is örülhetett volna.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A csapatfőnök, Stefano Domenicali azt mondja, semmi értelme azzal foglalkozni, miért és ki miatt nem sikerült jól a téli felkészülés, csakis előre kell tekinteni.
“A lényeg, hogy mindenki tegye a dolgát, arra koncentráljanak, és ne azzal foglalkozzunk, hogy a te hibád vagy az ő hibája. Csapatként együtt kell reagálnunk, pontosan ezt kértem a mérnökeinktől, az összes dolgozónktól.”
A Mercedes-motor egyértelműen a mezőny legjobbja, a Ferrarié egyértelműen gyengébb, és úgy hírlik, jóval nehezebb is a kelleténél.
“Igen, ezen a terülten javulnunk kell” – ismerte el a főnök. “Minél nagyobb a teljesítmény, annál kevesebb ideig kell padlógázon nyomni, ez pedig komoly előny a fogyasztás tekintetében is. Öngerjesztő folyamat.”
“Sokat kell még javulnunk, de nem akarok csak erre koncentrálni, mert az autót is fejleszteni kell még” – utalt arra, hogy Räikkönen például az új, elektronikus fékrendszer miatt nem érzi az F14 T-t, ez is komoly munkát kíván még.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.