A Ferrari a 2014-es téli tesztek alatt nem igazán villogott, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj igazolta is, hogy a maranellói csapat egyelőre nincs a valódi élmenők között. 
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása után egy 4. (Fernando Alonso) és egy 7. hely (Kimi Räikkönen) lett az eredmény, de igen valószínű, hogy ha nem esett volna ki Sebastian Vettel és Lewis Hamilton, valamint szerencsésebben alakul a Willams délutánja, a Ferrari egy-két pontocskának is örülhetett volna.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A csapatfőnök, Stefano Domenicali azt mondja, semmi értelme azzal foglalkozni, miért és ki miatt nem sikerült jól a téli felkészülés, csakis előre kell tekinteni.
“A lényeg, hogy mindenki tegye a dolgát, arra koncentráljanak, és ne azzal foglalkozzunk, hogy a te hibád vagy az ő hibája. Csapatként együtt kell reagálnunk, pontosan ezt kértem a mérnökeinktől, az összes dolgozónktól.”
A Mercedes-motor egyértelműen a mezőny legjobbja, a Ferrarié egyértelműen gyengébb, és úgy hírlik, jóval nehezebb is a kelleténél.
“Igen, ezen a terülten javulnunk kell” – ismerte el a főnök. “Minél nagyobb a teljesítmény, annál kevesebb ideig kell padlógázon nyomni, ez pedig komoly előny a fogyasztás tekintetében is. Öngerjesztő folyamat.”
“Sokat kell még javulnunk, de nem akarok csak erre koncentrálni, mert az autót is fejleszteni kell még” – utalt arra, hogy Räikkönen például az új, elektronikus fékrendszer miatt nem érzi az F14 T-t, ez is komoly munkát kíván még.