Ha a nézőknek halk az F1, változtatni kell!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok nem söpörhetik szőnyeg alá a zajproblémát. De megfontoltan kell reagálni.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok nem söpörhetik szőnyeg alá a zajproblémát. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után többen is panaszkodtak, hogy az új autók nem elég hangosak, Wolff úgy véli, ezzel a kérdéssel komolyan foglalkozni kell. Főleg, ha az is benne van a pakliban, hogy a zümmögés miatt a nézők elfordulnak az F1-től.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A dolgok technikai részéhez nem nagyon értek, de meg kell vizsgálnunk ezt a kérdést” – mondta Wolff. “Ha egyetértünk azzal, hogy valamit kezdeni kell az F1 hangjával, akkor nekünk is dolgoznunk kell ezen. Ugyanakkor nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ez a jó irány.”

Wolff szerint az új szabályok jók, és hasznára válnak az F1-nek, még akkor is, ha Ausztrália óta a hang a téma. “Személy szerint sikernek tartom a váltást, az autók elképesztőek technológiailag. A motorok és a zaj miatt megy a panaszkodás, és való igaz, én is ott voltam, amikor David Coulthard meghajtott egy régi V8-ast. Elképesztő hangja volt, ezt el kell ismerni. Az F1 ugyanakkor a motorsport csúcsa, ez itt nem a GP2, szóval ez volt a helyes döntés.”

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint is figyelni kell a rajongókra, de nem kell elhamarkodni semmit. “Minden nagy változásnál vannak pro és kontra érvek. Az igaz, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül a nézőket, de azért vannak pozitívumok is” – vélekedett Boullier.

“Nem koncentrálhatunk csak a hangra. Nagyon izgalmas változáson megyünk át, és az új szabályokkal új motorgyártók számára is vonzóvá tehetjük a sportot. Kevesebb a leszorítóerő, több múlik a pilótákon, és az első hétvégén több kisebb hibát is láthattunk. Igaz, hogy a motorhang másmilyen, de volt már ilyen. Kell egy kis idő, amíg letisztulnak a dolgok, aztán meglátjuk, mit tehetünk.”

A franciával egyetért főnöke, a McLarent vezető Ron Dennis is. “Mindig vannak emberek, akiknek valami nem tetszik, ez elkerülhetetlen. De az időmérő izgalmas volt, és a verseny is szorosan alakult a csapatok között, leszámítva persze a Mercedest” – nyilatkozta Dennis.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.