Ha a nézőknek halk az F1, változtatni kell!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok nem söpörhetik szőnyeg alá a zajproblémát. De megfontoltan kell reagálni.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok nem söpörhetik szőnyeg alá a zajproblémát. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után többen is panaszkodtak, hogy az új autók nem elég hangosak, Wolff úgy véli, ezzel a kérdéssel komolyan foglalkozni kell. Főleg, ha az is benne van a pakliban, hogy a zümmögés miatt a nézők elfordulnak az F1-től.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A dolgok technikai részéhez nem nagyon értek, de meg kell vizsgálnunk ezt a kérdést” – mondta Wolff. “Ha egyetértünk azzal, hogy valamit kezdeni kell az F1 hangjával, akkor nekünk is dolgoznunk kell ezen. Ugyanakkor nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ez a jó irány.”

Wolff szerint az új szabályok jók, és hasznára válnak az F1-nek, még akkor is, ha Ausztrália óta a hang a téma. “Személy szerint sikernek tartom a váltást, az autók elképesztőek technológiailag. A motorok és a zaj miatt megy a panaszkodás, és való igaz, én is ott voltam, amikor David Coulthard meghajtott egy régi V8-ast. Elképesztő hangja volt, ezt el kell ismerni. Az F1 ugyanakkor a motorsport csúcsa, ez itt nem a GP2, szóval ez volt a helyes döntés.”

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint is figyelni kell a rajongókra, de nem kell elhamarkodni semmit. “Minden nagy változásnál vannak pro és kontra érvek. Az igaz, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül a nézőket, de azért vannak pozitívumok is” – vélekedett Boullier.

“Nem koncentrálhatunk csak a hangra. Nagyon izgalmas változáson megyünk át, és az új szabályokkal új motorgyártók számára is vonzóvá tehetjük a sportot. Kevesebb a leszorítóerő, több múlik a pilótákon, és az első hétvégén több kisebb hibát is láthattunk. Igaz, hogy a motorhang másmilyen, de volt már ilyen. Kell egy kis idő, amíg letisztulnak a dolgok, aztán meglátjuk, mit tehetünk.”

A franciával egyetért főnöke, a McLarent vezető Ron Dennis is. “Mindig vannak emberek, akiknek valami nem tetszik, ez elkerülhetetlen. De az időmérő izgalmas volt, és a verseny is szorosan alakult a csapatok között, leszámítva persze a Mercedest” – nyilatkozta Dennis.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.