F1: Mindenki tudott a szenzorproblémáról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 11.45

A McLaren sem siet a Red Bull segítségére, Eric Boullier szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség teljesen világossá tette az üzemanyag-mérést illető helyzetet.

Az Ausztrál Nagydíj versenybírói a futam után öt órával kizárták a 2. helyen célba ért Daniel Riciardót, az ausztrál ugyanis “következetesen” túllépte az idénre bevezetett 100 kg/órás fogyasztási limitet, mert a Red Bull nem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített szenzort használta.
A Red Bull szerint az FIA szenzora megbízhatatlan volt, így a saját méréseikre kellett hagyatkozniuk, biztosak benne, hogy nem lépték túl a korlátot, fellebbeznek.


Sok jóindulatra viszont nem számíthatnak, ugyanis az egész új motoros témakört utáló Bernie Ecclestone-on kívül senki nem áll mellettük, a Ferrari és a Mercedes is jelezte már, hogy bíznak az FIA-ban, míg a szenzor gyártója, a Gill Sensors közleményben tudatta, hogy az Ausztrál Nagydíj után is bírják a feügyelőszervezet bizalmát, pozitív visszajelzéseket kaptak.
A McLaren főnöke, Eric Boullier szerint is világos volt a helyzet, a Red Bullnak nem kellett volna önfejűsködnie.
“Egyértelműen igen korán felmerült, hogy van egy kis gond a szenzorok pontosságával, de január eleje óta az FIA-val közösen dolgoztunk is azon, hogy a lehető legjobban megértsük és javítsuk a rendszert. Minden csapatot szívesen láttak a közös munkában” – mondta a francia szakember.
“Az FIA végül a második bahreini teszten tisztázta, hogy egyértelműen a szenzorok alapján kell mérni a fogyasztást, így mindenki tudta, hogy egy kis ráhagyással kell majd dolgozni, az eltérés miatt óvatosnak kell majd lenni az átfolyással. Mi végül egész hétvégén szabályosak is voltunk, mint ahogy a legtöbb csapat.”
Boullier a Red Bull konkrét esetét nem kívánta kommentálni: “Hogy őszinte legyek, épp elég feladat számunkra, hogy mi magunk a szabályoknak megfelelően tegyük a dolgunkat. Az ügy csak az FIA-ra és a Red Bullra tartozik, én erről nem kívánok beszélni.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.