F1: A Renault-n múlik a Red Bull sorsa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 10.40

A Red Bull főnöke azt mondja, a nehézségeik 90 százaléka a motorvezérlés hibáiból adódik, így a Renault munkáján múlik, hogy mikor lesznek versenyképesek.

A Red Bull a katasztrofális téli tesztelés után komoly meglepetést okozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon mutatott versenyképességével, hiszen kizárása előtt Daniel Ricciardo a 2. helyig jutott.
Ricciardónak jól ment a hazai hétvége, de a címvédő Sebastian Vettel küszködött: az időmérőn problémák adódtak a motorvezérlésével, csak a 13. lett, a versenyen pedig pár kör után ki is kellett állnia az erőforrás hibás működése miatt.


A csapatfőnök, Christian Horner azt mondja, hogy a motorszállító Renault-n múlik, mikor lesznek igazán ütőképesek.
“A problémák 90 százaléka szoftveres eredetű, az energiavisszanyerő-rendszer (ERS) és a belsőégésű motor összehangolt működését illetik. Szóval bőven van tér a javulásra. Az autó vezethetőségének korlátai, a nyomaték bizonytalan megérkezése természetesen befolyásolja a végsebességet.”
“Borzasztó sokat lehet még javulni. A Milton Keynes-i és a viry-i mérnökök közösen dolgoznak, hogy a maximumot tudjuk kihozni az erőforrásból” – magyarázta Horner.
A Red Bull-főnök nem kertel a jelenlegi hátrányt illetően:
“Azt mondanám, körönként nagyjából egy másodperc, ennyit kellene találnunk valahogy. A Mercedes uralta a versenyt, meggyőződésem, hogy még nem is adtak bele mindent, biztosan legalább egy másodperc az előnyük. A Williams is egyértelműen nagyon gyors, ha sima hétvégjük lett volna, akkor ott lettek volna ők is az élen.”

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.