Bár a Forma-1 modern kori történetének egyik legkétesebb figuráját “tisztelhettük” a 2009 végén a szingapúri megrendezett baleset miatt évekre eltiltott Flavio Briatoréban, az tény, hogy az egykori Renault-főnök mindig is a nézők kiszolgálását tartotta elsődleges szempontnak, a versenyzés élvezhetőségét próbálta javítani.
Az olasz csapatfőnök a műszaki tartalom háttérbe szorításáért küzdött – mondjuk közismerten nem is értett az ilyesmihez -, a versenyhétvégék felpörgetését akarta elérni, így érthető, hogy az idei szezonnyitó után lesújtó véleményt fogalmazott meg az új Forma-1-ről.


“A nézők nem értik, hogy a versenyzők miért nem támadnak, miért és hogyan spórolnak az üzemanyaggal, és a világbajnokok miért nem is próbálkoznak a pozíció megvédésével, amikor előzik őket. Egészen furcsa mutatvány volt ez a futam, köze sem volt a világ egyik legszebb sportjához” – mondta az olasz Gazzetta dello Sportnak.
A Briatore szerint a “mérnökök által írt szabályok”, az 1,6 literes turbómotorok, a fogyasztást korlátozó előírások a Forma-1 lényege ellen dolgoznak. 
“A mérnökök kezébe adták a szabályok írását, őket pedig nem érdeklik a nézők és a szórakoztatás. Az eredmény pedig borzalmas. Persze, a szabályok szelleme helyes, de nem szabad elfelednünk, hogy a Forma-1 a pilóták egymás elleni versenyéről szól! Ellentmond a józan észnek, ha arra kényszerítjük őket, hogy lassan vezessenek. Olyan, mintha bevezetnénk, hogy (Cristiano) Ronaldo meccsenként csak tízszer érintheti a labdát. A sztárversenyzőket most arra kényszerítik, hogy könyvelőkként viselkedjenek a pályán.”
“Ha a Forma-1 nem változik meg záros határidőn belül, akkor odalesz a közönsége. Nézzük csak meg az internetes kommenteket, a blogokat, a Twittert – az embereknek nem tetszett az Ausztrál Nagydíj. Értelmezhetetlen és kiábrándító produkció volt. Ez az újfajta F1 túl hamar, túl kipróbálatlanul érkezett, és emiatt az elején Vettel és Hamilton nem is volt küzdelemben. Ez így elfogadhatatlan, kész káosz.”