Briatore is kiakadt az új F1-en

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 16.30

Az egykori Renault-főnök, Flavio Briatore szerint értelmezhetetlen és kiábrándító a 2014-es szabályrendszer szerinti Forma-1, az előírások a versenyzés lényegével mennek szembe.

Bár a Forma-1 modern kori történetének egyik legkétesebb figuráját “tisztelhettük” a 2009 végén a szingapúri megrendezett baleset miatt évekre eltiltott Flavio Briatoréban, az tény, hogy az egykori Renault-főnök mindig is a nézők kiszolgálását tartotta elsődleges szempontnak, a versenyzés élvezhetőségét próbálta javítani.
Az olasz csapatfőnök a műszaki tartalom háttérbe szorításáért küzdött – mondjuk közismerten nem is értett az ilyesmihez -, a versenyhétvégék felpörgetését akarta elérni, így érthető, hogy az idei szezonnyitó után lesújtó véleményt fogalmazott meg az új Forma-1-ről.


“A nézők nem értik, hogy a versenyzők miért nem támadnak, miért és hogyan spórolnak az üzemanyaggal, és a világbajnokok miért nem is próbálkoznak a pozíció megvédésével, amikor előzik őket. Egészen furcsa mutatvány volt ez a futam, köze sem volt a világ egyik legszebb sportjához” – mondta az olasz Gazzetta dello Sportnak.
A Briatore szerint a “mérnökök által írt szabályok”, az 1,6 literes turbómotorok, a fogyasztást korlátozó előírások a Forma-1 lényege ellen dolgoznak. 
“A mérnökök kezébe adták a szabályok írását, őket pedig nem érdeklik a nézők és a szórakoztatás. Az eredmény pedig borzalmas. Persze, a szabályok szelleme helyes, de nem szabad elfelednünk, hogy a Forma-1 a pilóták egymás elleni versenyéről szól! Ellentmond a józan észnek, ha arra kényszerítjük őket, hogy lassan vezessenek. Olyan, mintha bevezetnénk, hogy (Cristiano) Ronaldo meccsenként csak tízszer érintheti a labdát. A sztárversenyzőket most arra kényszerítik, hogy könyvelőkként viselkedjenek a pályán.”
“Ha a Forma-1 nem változik meg záros határidőn belül, akkor odalesz a közönsége. Nézzük csak meg az internetes kommenteket, a blogokat, a Twittert – az embereknek nem tetszett az Ausztrál Nagydíj. Értelmezhetetlen és kiábrándító produkció volt. Ez az újfajta F1 túl hamar, túl kipróbálatlanul érkezett, és emiatt az elején Vettel és Hamilton nem is volt küzdelemben. Ez így elfogadhatatlan, kész káosz.”  

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.