F1-veteránok a villanyszériában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 15.40

Jarno Trulli és Nick Heidfeld is feliratkozott az ősszel induló Formula E bajnokság pilótajelöltjei közé.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014 végén indítja el a teljesen elektromos hajtású, nagyvárosok utcai pályáin zajló formaautós szériáját, a Formula E-t.
A sorozat egyelőre gyűjti a potenciális versenyzőket, Formula E Drivers’ Club ma pedig újabb négy névvel bővült, csatlakozott a GP2-es tehetség, egyben Mercedes-tesztpilóta Sam Bird, a korábbi Marussia- és Lotus-pilóta Jerome D’Ambrosio, az “örök második” Prost-, Jordan-, Williams-, Sauber- és BMW-versenyző Nick Heidfeld, valamint az egykori Minardi-, Prost-, Jordan-, Renault-, Toyota- és Caterham-veterán Jarno Trulli is.


“Hatalmas potenciál van ebben a szériában, kíváncsian figyelem az elektromos járművek fejlődését, és a motorsportban betöltött szerepüket” – mondta az 1997 és 2012 között 252 nagydíjon indult, a 2004-es Monacói Nagydíjat megnyerő 39 éves olasz.
A fentiek mellett olyan nevek vannak még a klubban, mint a sokszoros ChampCar-bajnok, az F1-ben a Toro Rossónál próbálkozó Sebastien Bourdais, az egykori Red Bull-neveltek közül Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari, Vitantonio Liuzzi, Robert Dornboos és Christian Klien, az F1-es szintén megjárt Narain Karthikeyan, Karun Chandhok, Szato Takuma és Bruno Senna, és még sokan mások.
A 40 pilóta közül 20 kap majd helyet a sorozat 10 csapatánál, egyelőre csak a Formula E hivatalos fejlesztőpilótája, Lucas di Grassi, valamint a német tehetség, Daniel Abt szerződött le az Audi által támogatott Abt-csapathoz.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.