F1: Túlsúlyos a Ferrari?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 11.30

Német sajtóértesülés szerint a Ferrari viszonylagos versenyképtelenségének fő oka az, hogy az erőforrásuk túlsúlyos.

A Forma-1-ben idén bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os motorok, valamint a hozzájuk kapcsolódó komplex hibridrendszer jelentős súlynövekedést hozott, amelyet nem kompenzált teljesen a megemelt minimális tömeg. (És amelynek nagyobb emelését a Ferrari akadályozta meg.)

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nagyobb termetű versenyzőket a csapatok a korábbinál is keményebb fogyókúrára fogták, de úgy tűnik, a Ferrarinál az erőforrást is könnyebbé kellene tenni valahogy – a német Auto Motor und Sport szerint 13 kilóval nehezebb a kívánatosnál. Ugyanezért van bajban két kliensük, a Sauber és a Marussia is.
10 plusz kiló nagyjából 3 tized másodperc hátrányt jelent körönként, a pluszsúly egyben nagyban rontja az autó egyensúlyát, ugyanis sokkal kisebb a játéktér a ballasztok elhelyezésénél.
A motor lefogyasztása azonban nem lesz könnyű, ugyanis a Forma-1-es gyártóknak február 28-án le kellett adni az idei végleges specifikációikat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által homologált erőforrásokon ezután már csak külön engedéllyel lehet módosításokat végezni, azokat is csak költségcsökkentési, biztonsági vagy megbízhatósági indokkal. 
Ezzel együtt a Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki főmegbízottja, Cahrlie Whiting elárulta, hogy mindhárom gyártó, a Renault, a Ferrari és a Mercedes is kérelmezett már módosítási lehetőséget.

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.