F1: A Renault nem nyugszik a győzelemig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 14.35

A Renault-nál tudják, hogy egyelőre jócskán le vannak maradva az élmenő Mercedes motorjaitól, de azt mondják, addig nem nyugszanak, amíg újra ők nem állnak az élre.

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os motorok fejlesztésével egyértelműen a Mercedes végezte a legjobb munkát, míg a Renault csúnya lemaradással kezdte az idényt. 
A francia gyártó ugyan végül egy dobogós helyezést is ünnepelhetett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon – míg ki nem zárták Daniel Ricciardót -, összességében azonban a Mercedes-motoros csapatok uralták a hétvégén, Nico Rosberg a gyári ezüst nyíllal fölényesen győzött.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, hogy a Mercedesnek az egyenesekben egy másodperces előnye van a Renault-hoz képest. A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin az Autosportnak így reagált:
“Helytálló kijelenteni, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk a Mercedesszel szemben, ez világos. Hogy egy teljes másodperccel-e, azt nehéz lenne megmondani, de semmiképp sem csak egy tizedről van szó. Közelebb van az egy másodperchez, mint a tizedhez.”
“Tudjuk, hogy mekkora a hátrányunk, és azt is tudjuk, mivel csökkenthetjük ezt a következő versenyre. A jelenlegi erőforrásban már minden a helyén van ehhez, egyszerűen csak optimalizálnunk kell a dolgokat, hogy mindenből a maximumot hozhassuk ki. Rendbe kell tennünk a megbízhatóságot és az elemek összehangolt működését.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíjon egyetlen délután alatt négy napnyi tesztelésnek megfelelő munkát végeztek el, azonban a kiesések miatt nem lehettek elégedettek, a fifty-fifty célba érési arány nem elfogadható. Malajziára ezen is dolgoznak.


A Renault Sport F1 második embere, Rob White a Crash.netnek nyilatkozott, ő arról beszélt, hogy addig nem nyugszanak, amíg teljesen be nem érik a Mercedest.
“Régóta a Forma-1-ben vagyunk már, tudjuk, milyen a versenyzés, győzni vagyunk itt, addig nem is leszünk elégedettek, amíg nem nyerünk megint futamokat. A Forma-1-ben borzalmasan nehéz sikeresnek lenni, de határozott szándékunk, hogy újra az élen legyünk. Persze nem szabad alábecsülni az ellenfeleket, a Forma-1 mindenki számára nehéz. Korábban mindenki minket célzott, szeretnénk visszatérni ahhoz, amikor megint nem minket kérdeznek arról, ki a célpont.”
A Mercedes befogása persze nem lesz könnyű, hiszen ők sem állnak egy helyben, nem fogják bevárni a riválist. A csapat elnöke a szezonkezdet előtt arról beszélt, hogy a belsőégésű motorjuk nagyjából 580 lóerőt teljesít, ami a hibridrendszer, az ERS 160 lóerejével együtt 740 lehet, de Ausztráliában az ellenfelek már úgy tippelték, hogy mindent feltekerve 900 lóerő körül járhat a Mercedes erőforrás rendszerteljesítménye – írja a Bild.
“Naná, hogy erősebb a motorjuk annál, mint amit mondanak” – szögezte le a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Melbourne-ben.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.