F1: A Renault nem nyugszik a győzelemig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 14.35

A Renault-nál tudják, hogy egyelőre jócskán le vannak maradva az élmenő Mercedes motorjaitól, de azt mondják, addig nem nyugszanak, amíg újra ők nem állnak az élre.

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os motorok fejlesztésével egyértelműen a Mercedes végezte a legjobb munkát, míg a Renault csúnya lemaradással kezdte az idényt. 
A francia gyártó ugyan végül egy dobogós helyezést is ünnepelhetett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon – míg ki nem zárták Daniel Ricciardót -, összességében azonban a Mercedes-motoros csapatok uralták a hétvégén, Nico Rosberg a gyári ezüst nyíllal fölényesen győzött.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, hogy a Mercedesnek az egyenesekben egy másodperces előnye van a Renault-hoz képest. A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin az Autosportnak így reagált:
“Helytálló kijelenteni, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk a Mercedesszel szemben, ez világos. Hogy egy teljes másodperccel-e, azt nehéz lenne megmondani, de semmiképp sem csak egy tizedről van szó. Közelebb van az egy másodperchez, mint a tizedhez.”
“Tudjuk, hogy mekkora a hátrányunk, és azt is tudjuk, mivel csökkenthetjük ezt a következő versenyre. A jelenlegi erőforrásban már minden a helyén van ehhez, egyszerűen csak optimalizálnunk kell a dolgokat, hogy mindenből a maximumot hozhassuk ki. Rendbe kell tennünk a megbízhatóságot és az elemek összehangolt működését.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíjon egyetlen délután alatt négy napnyi tesztelésnek megfelelő munkát végeztek el, azonban a kiesések miatt nem lehettek elégedettek, a fifty-fifty célba érési arány nem elfogadható. Malajziára ezen is dolgoznak.


A Renault Sport F1 második embere, Rob White a Crash.netnek nyilatkozott, ő arról beszélt, hogy addig nem nyugszanak, amíg teljesen be nem érik a Mercedest.
“Régóta a Forma-1-ben vagyunk már, tudjuk, milyen a versenyzés, győzni vagyunk itt, addig nem is leszünk elégedettek, amíg nem nyerünk megint futamokat. A Forma-1-ben borzalmasan nehéz sikeresnek lenni, de határozott szándékunk, hogy újra az élen legyünk. Persze nem szabad alábecsülni az ellenfeleket, a Forma-1 mindenki számára nehéz. Korábban mindenki minket célzott, szeretnénk visszatérni ahhoz, amikor megint nem minket kérdeznek arról, ki a célpont.”
A Mercedes befogása persze nem lesz könnyű, hiszen ők sem állnak egy helyben, nem fogják bevárni a riválist. A csapat elnöke a szezonkezdet előtt arról beszélt, hogy a belsőégésű motorjuk nagyjából 580 lóerőt teljesít, ami a hibridrendszer, az ERS 160 lóerejével együtt 740 lehet, de Ausztráliában az ellenfelek már úgy tippelték, hogy mindent feltekerve 900 lóerő körül járhat a Mercedes erőforrás rendszerteljesítménye – írja a Bild.
“Naná, hogy erősebb a motorjuk annál, mint amit mondanak” – szögezte le a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Melbourne-ben.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.