F1: A Renault nem nyugszik a győzelemig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 14.35

A Renault-nál tudják, hogy egyelőre jócskán le vannak maradva az élmenő Mercedes motorjaitól, de azt mondják, addig nem nyugszanak, amíg újra ők nem állnak az élre.

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os motorok fejlesztésével egyértelműen a Mercedes végezte a legjobb munkát, míg a Renault csúnya lemaradással kezdte az idényt. 
A francia gyártó ugyan végül egy dobogós helyezést is ünnepelhetett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon – míg ki nem zárták Daniel Ricciardót -, összességében azonban a Mercedes-motoros csapatok uralták a hétvégén, Nico Rosberg a gyári ezüst nyíllal fölényesen győzött.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, hogy a Mercedesnek az egyenesekben egy másodperces előnye van a Renault-hoz képest. A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin az Autosportnak így reagált:
“Helytálló kijelenteni, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk a Mercedesszel szemben, ez világos. Hogy egy teljes másodperccel-e, azt nehéz lenne megmondani, de semmiképp sem csak egy tizedről van szó. Közelebb van az egy másodperchez, mint a tizedhez.”
“Tudjuk, hogy mekkora a hátrányunk, és azt is tudjuk, mivel csökkenthetjük ezt a következő versenyre. A jelenlegi erőforrásban már minden a helyén van ehhez, egyszerűen csak optimalizálnunk kell a dolgokat, hogy mindenből a maximumot hozhassuk ki. Rendbe kell tennünk a megbízhatóságot és az elemek összehangolt működését.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíjon egyetlen délután alatt négy napnyi tesztelésnek megfelelő munkát végeztek el, azonban a kiesések miatt nem lehettek elégedettek, a fifty-fifty célba érési arány nem elfogadható. Malajziára ezen is dolgoznak.


A Renault Sport F1 második embere, Rob White a Crash.netnek nyilatkozott, ő arról beszélt, hogy addig nem nyugszanak, amíg teljesen be nem érik a Mercedest.
“Régóta a Forma-1-ben vagyunk már, tudjuk, milyen a versenyzés, győzni vagyunk itt, addig nem is leszünk elégedettek, amíg nem nyerünk megint futamokat. A Forma-1-ben borzalmasan nehéz sikeresnek lenni, de határozott szándékunk, hogy újra az élen legyünk. Persze nem szabad alábecsülni az ellenfeleket, a Forma-1 mindenki számára nehéz. Korábban mindenki minket célzott, szeretnénk visszatérni ahhoz, amikor megint nem minket kérdeznek arról, ki a célpont.”
A Mercedes befogása persze nem lesz könnyű, hiszen ők sem állnak egy helyben, nem fogják bevárni a riválist. A csapat elnöke a szezonkezdet előtt arról beszélt, hogy a belsőégésű motorjuk nagyjából 580 lóerőt teljesít, ami a hibridrendszer, az ERS 160 lóerejével együtt 740 lehet, de Ausztráliában az ellenfelek már úgy tippelték, hogy mindent feltekerve 900 lóerő körül járhat a Mercedes erőforrás rendszerteljesítménye – írja a Bild.
“Naná, hogy erősebb a motorjuk annál, mint amit mondanak” – szögezte le a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Melbourne-ben.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.