F1: A Honda megfigyelőket küld a futamokra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 13.35

A Forma-1-be 2015-ben a McLaren partnereként visszatérő Honda megfigyelői már az Ausztrál Nagydíjon is ott voltak. A japán gyártó győzelmekért akar küzdeni már jövőre.

A Forma-1-ből 2008 végén távozott Honda a jövő évben a McLaren félgyári partnereként visszatér a sportágba. A japán gyártó számára vonzó az új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány, a cél pedig kezdettől fogva a győzelem lesz.
A riválisokhoz viszonyított egyéves hátrányát a Honda igyekszik arra használni, hogy a többiek gondjaiból tanulva jó néhány gyerekbetegséget elkerülhessen majd – a japán cég emberei, az F1-es projektet irányító Arai Jaszuhisza, és a műszaki főnök Szakurahara Kazuo ott is volt a melbourne-i paddockban a múlt hétvégén, írja a svájci Speed Week.

Fotó: Eurorpess

Fotó: Eurorpess


Jaszuhisza a napokban nyilatkozott is, a Japan Todaynek elég világosan fogalmazta meg a célokat: 
“Győzelem nélkül nincs értelme a versenyzésnek. Ezért is társultunk egy nyerő csapattal” ? utalt a McLarenre, amellyel a 80-as évek végén óriási sikereket értek el már együtt.
A versenyzés mellett azonban a Honda amolyan fejlesztőlaboratóriumként is tekint a Forma-1-re: az új erőforrások hőenergia-visszanyerő rendszere különösen érdekli őket, bíznak benne, hogy a mai csúcshatékonyság mellett is csak az elégett benzin hőjének 30 5-os hasznosulását 40 5-ra tudják növelni, és ezt aztán az utcai autóikban is alkalmazhatják majd:
“Ma még nincs ilyen hatékony technológia. Óriási kihívás, de ha sikerül, akkor az autógyártásban is hasznosíthatjuk.”

Kommentek

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.