A Forma-1-ből 2008 végén távozott Honda a jövő évben a McLaren félgyári partnereként visszatér a sportágba. A japán gyártó számára vonzó az új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány, a cél pedig kezdettől fogva a győzelem lesz.
A riválisokhoz viszonyított egyéves hátrányát a Honda igyekszik arra használni, hogy a többiek gondjaiból tanulva jó néhány gyerekbetegséget elkerülhessen majd – a japán cég emberei, az F1-es projektet irányító Arai Jaszuhisza, és a műszaki főnök Szakurahara Kazuo ott is volt a melbourne-i paddockban a múlt hétvégén, írja a svájci Speed Week.

Fotó: Eurorpess

Fotó: Eurorpess


Jaszuhisza a napokban nyilatkozott is, a Japan Todaynek elég világosan fogalmazta meg a célokat: 
“Győzelem nélkül nincs értelme a versenyzésnek. Ezért is társultunk egy nyerő csapattal” ? utalt a McLarenre, amellyel a 80-as évek végén óriási sikereket értek el már együtt.
A versenyzés mellett azonban a Honda amolyan fejlesztőlaboratóriumként is tekint a Forma-1-re: az új erőforrások hőenergia-visszanyerő rendszere különösen érdekli őket, bíznak benne, hogy a mai csúcshatékonyság mellett is csak az elégett benzin hőjének 30 5-os hasznosulását 40 5-ra tudják növelni, és ezt aztán az utcai autóikban is alkalmazhatják majd:
“Ma még nincs ilyen hatékony technológia. Óriási kihívás, de ha sikerül, akkor az autógyártásban is hasznosíthatjuk.”