F1: Ecclestone megbütykölteti a motorokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 08.30

Bernie Ecclestone néhány futamon belül szeretne megoldást találni az új Forma-1-es motorok hervasztó hangjának megváltoztatására.

Bernie Ecclestone egyik szemes sír, a másik nevet: az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetését kezdettől ellenző angol jó előre megmondta, hogy baj lesz az erőforrások hangjával, persze az, hogy igaza lett, nagy csapást is jelent számára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megmutatta, hogy bár az új motorok hangjának mélyebb, búgó, morgósabb jellege talán nem lenne gond, a hangerő nagyon vérszegény. 
A halk motorok mellett immár hallani lehet a gumik csikorgását és a közönség hangját is, ami pozitívum, de az már mindenki számára ijesztő, hogy az autók annyira halkak, hogy a helyszínen az egyenes közepén ülő nézők sem hallották, amikor a járgány alig pár száz méternyire már rá is fordult arra, mások azt állították, hogy a biztonsági autó is jobban és erősebben szólt az F1-eseknél.
Az Ausztrál Nagydíjat szervező cég elnöke, Ecclestone jó barátja, Ron Walker vasárnap este rögtön tárgyalt az F1 urával, aki aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökét, Jean Todotot is felhívta. 
“Mondtam neki, hogy meg kell néznünk, lehetséges-e valahogyan elérni, hogy az autók versenyautó módjára szóljanak” – mondta a Telegraph-nak.
“Nem tudom, hogy meg lehet-e csinálni, de mindenképp meg kell vizsgálnunk. Szerintem legyünk túl az első pár futamon, aztán próbáljunk meg valamit! A teljes szezont nem húzhatjuk ki, addigra túl késő lenne.”

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.