F1: Ecclestone megbütykölteti a motorokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 08.30

Bernie Ecclestone néhány futamon belül szeretne megoldást találni az új Forma-1-es motorok hervasztó hangjának megváltoztatására.

Bernie Ecclestone egyik szemes sír, a másik nevet: az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetését kezdettől ellenző angol jó előre megmondta, hogy baj lesz az erőforrások hangjával, persze az, hogy igaza lett, nagy csapást is jelent számára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megmutatta, hogy bár az új motorok hangjának mélyebb, búgó, morgósabb jellege talán nem lenne gond, a hangerő nagyon vérszegény. 
A halk motorok mellett immár hallani lehet a gumik csikorgását és a közönség hangját is, ami pozitívum, de az már mindenki számára ijesztő, hogy az autók annyira halkak, hogy a helyszínen az egyenes közepén ülő nézők sem hallották, amikor a járgány alig pár száz méternyire már rá is fordult arra, mások azt állították, hogy a biztonsági autó is jobban és erősebben szólt az F1-eseknél.
Az Ausztrál Nagydíjat szervező cég elnöke, Ecclestone jó barátja, Ron Walker vasárnap este rögtön tárgyalt az F1 urával, aki aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökét, Jean Todotot is felhívta. 
“Mondtam neki, hogy meg kell néznünk, lehetséges-e valahogyan elérni, hogy az autók versenyautó módjára szóljanak” – mondta a Telegraph-nak.
“Nem tudom, hogy meg lehet-e csinálni, de mindenképp meg kell vizsgálnunk. Szerintem legyünk túl az első pár futamon, aztán próbáljunk meg valamit! A teljes szezont nem húzhatjuk ki, addigra túl késő lenne.”

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.