F1: Ecclestone a Red Bull pártját fogja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 16.30

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone határozottan a Red Bull mellé áll az Ausztrál Nagydíjon kirobbant botrányban, az angol szerint hülyeség a kettős fogyasztási szabály.

Bernie Ecclestone a legkevésbé sem rajong az új, 2014-es Forma-1-ért. Az angol kisember kezdettől fogva ellenezte az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetését, és hangot – vagy legalábbis a hangerőt – illető aggodalmai be is igazolódtak az Ausztrál Nagydíjon.
A szezonnyitó után az F1-esek új hangja mellett a másik fő téma a 2. helyen beérő hazai kedvenc, a Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása – a pilótát a Nemzetközi Automobil Szövetség öt órával a verseny után diszkvalifikálta, ugyanis a Red Bullnál az FIA többszöri figyelmeztetése ellenére sem voltak hajlandóak tartani magukat a szövetség által hitelesített üzemanyagátfolyás-mérő adataihoz, így túllépték a 100 kg/órás limitet.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ecclestone emiatt is fel van háborodva:
“Szerintem ez az egész szabály egy vicc. Ez itt nem tartóssági verseny. Ha a futam közben elhasználható üzemanyag-mennyiséget már szabályozzák (100 kg/óra – a szerk.), akkor semmi szükség arra, hogy azt is megmondják, mennyi üzemanyaggal lehet rajtolni (100 kg – a szerk.)! Ha valaki túl sokat használ, akkor úgyis kifogy. Szerintem ez ilyen egyszerű, ha meg nem, akkor ilyen egyszerűnek kellene lennie!” – idézte a brit Mirror.
Az F1 ura újabb tirádát vágott ki a motorokkal kapcsolatban:
“Az lett volna a legjobb, ha eleve nem is jön ez az új motor. A Forma-1 nem tartóssági bajnokság, arra ott van a Le Mans. Mi itt szórakozást akarunk nyújtani – a nézők nagy részének amúgy is halvány fogalma sincs a motorokról. Ha tavaly megkérdeztük volna a lelátókon, hogy hány henger van a motorokban, vajon hányan tudták volna? A nézők nem tudják és nem is érdekli őket. Versenyt akarnak látni, nem műszaki eredményeket. A közönségnek megfelelt a tavalyi motor is, semmi szükség nem volt a változtatásra.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.