F1: Ecclestone a Red Bull pártját fogja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 16.30

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone határozottan a Red Bull mellé áll az Ausztrál Nagydíjon kirobbant botrányban, az angol szerint hülyeség a kettős fogyasztási szabály.

Bernie Ecclestone a legkevésbé sem rajong az új, 2014-es Forma-1-ért. Az angol kisember kezdettől fogva ellenezte az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetését, és hangot – vagy legalábbis a hangerőt – illető aggodalmai be is igazolódtak az Ausztrál Nagydíjon.
A szezonnyitó után az F1-esek új hangja mellett a másik fő téma a 2. helyen beérő hazai kedvenc, a Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása – a pilótát a Nemzetközi Automobil Szövetség öt órával a verseny után diszkvalifikálta, ugyanis a Red Bullnál az FIA többszöri figyelmeztetése ellenére sem voltak hajlandóak tartani magukat a szövetség által hitelesített üzemanyagátfolyás-mérő adataihoz, így túllépték a 100 kg/órás limitet.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ecclestone emiatt is fel van háborodva:
“Szerintem ez az egész szabály egy vicc. Ez itt nem tartóssági verseny. Ha a futam közben elhasználható üzemanyag-mennyiséget már szabályozzák (100 kg/óra – a szerk.), akkor semmi szükség arra, hogy azt is megmondják, mennyi üzemanyaggal lehet rajtolni (100 kg – a szerk.)! Ha valaki túl sokat használ, akkor úgyis kifogy. Szerintem ez ilyen egyszerű, ha meg nem, akkor ilyen egyszerűnek kellene lennie!” – idézte a brit Mirror.
Az F1 ura újabb tirádát vágott ki a motorokkal kapcsolatban:
“Az lett volna a legjobb, ha eleve nem is jön ez az új motor. A Forma-1 nem tartóssági bajnokság, arra ott van a Le Mans. Mi itt szórakozást akarunk nyújtani – a nézők nagy részének amúgy is halvány fogalma sincs a motorokról. Ha tavaly megkérdeztük volna a lelátókon, hogy hány henger van a motorokban, vajon hányan tudták volna? A nézők nem tudják és nem is érdekli őket. Versenyt akarnak látni, nem műszaki eredményeket. A közönségnek megfelelt a tavalyi motor is, semmi szükség nem volt a változtatásra.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.