F1: A Red Bull ne várjon megértést

A Ferrari és a Mercedes is az FIA mellett

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 10.40

A Ferrari és a Mercedes is kiáll a Nemzetközi Automobil Szövetség mellett, a Red Bull nem számíthat sok támogatásra a Daniel Ricciardo kizárása miatti fellebbezésében.

Az Ausztrál Nagydíj rögtön meghozta a 2014-es Forma-1-es idény első botrányát, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a verseny leintése után öt órával kizárta a Red Bull hazai sztárját, a második helyen beérő Daniel Ricciardót.
A pilótát azért diszkvalifikálták, mert a Red Bull az FIA mérései szerint a verseny alatt következetesen túllépte a 100 kg/órás fogyasztási limitet, és hiába figyelmeztették többször is a csapatot, hogy ne a saját számításaik alapján mérjék az átfolyást, hanem a felügyelőszervezet által hitelesített szenzor adataival dolgozzanak, a csapat nem engedelmeskedett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull azzal érvelt, hogy az FIA átfolyásmérője hibás, és annak használata mellett komoly teljesítményhátrányt szenvedtek volna, a csapatfőnök Christian Horner azt mondta, egyszerűen nem lehet egy ilyen “kiforratlan” technológiára hagyatkozni.
Való igaz, hogy az FIA-as alkatrésszel több csapatnál is voltak gondok, azonban a riválisok az FIA figyelmeztetései és iránymutatása alapján nem is vitték a határig az autókat, biztonsági tartalékként inkább csak 96 %-nál megálltak. Egyedül a Red Bull ment a saját feje után.
A bajnokcsapat fellebbez, de úgy tűnik, nem számíthat majd sok támogatásra a többiektől.
“El kell fogadnunk, hogy az FIA képes kezelni a helyzetet. Az FIA teszi a maga dolgát, biztos vagyok benne, hogy nem lesznek gondok” – mondta Stefano Domenicali az Autosportnak a vitatott szenzor és mérési módszerek kapcsán.
Az Ausztráliában győztes Mercedes főnöke, Toto Wolff is az FIA mellett áll:
“Az FIA szabályozza és ellenőrzi az üzemanyag-átfolyást minden csapatnál, közösen tanulunk ezen a területen. Az átfolyásmérő egy FIA-s rendszer, amelyet minden autóba integrálni kell, a tanulási folyamatban pedig a csapatoknak támogatniuk kell az FIA-t és viszont.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.