Megnémult a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 08.50

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után nagyon sokan csalódottak az új Forma-1-es motorok hangja miatt. A futam szervezői jogi lépéseket fontolgatnak.

A Forma-1-ben az idei évtől új, 1,6 literes turbós V6-os motorokat használnak a korábbi, 2,4 literes V8-asok helyett. Az új erőforrások hangja mélyebb, búgóbb, de főképp halkabb, ami finoman szólva sem aratott osztatlan sikert.
A címvédő Sebastian Vettel az általános véleményt megfogalmazva azt mondta, kint a pályán olyan volt, “mintha egy porszívót és nem pedig versenyautót” vezetne. 
A brit Sky Sports szakkommentátora, az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, Martin Brundle szerint “a hangszín jó, a hangerővel van a gond.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nagyon kiábrándultan beszélt:
“Először azt mondtam, hogy csak ki kell venni a füldugót, és máris olyan lesz, mint régen. De hogy őszinte legyek, a tévéközvetítés elég csalódást keltő volt, főleg a rajt. Valami hiányzott. Régebben a csontig hatolt a hang, most meg kell szoknunk ezt, de mindenképp veszített a vonzerejéből.”
A háromszoros világbajnok osztrák azért arra figyelmeztetett, hogy csak a hang miatt nem szabad hirtelen lépéseket tenni: “Mindenki szeretne valamit lépni, de nem lehet egyszerűen kicserélni a kipufogót, újra kellene fejleszteni a teljes motort és a motorvezérlést, Ez pedig túl drága lenne.”
Az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone kezdettől fogva utálta az új motorokat, és mindig is a hang volt az egyik fő panasza – ebben egyetértettek vele a versenyszervezők is, akik már három évvel ezelőtt amiatt háborogtak, hogy odalesz a helyszíni élmény, amivel akár pénzügyileg is rosszul járhatnak.
Az Ausztrál Nagydíjat szervező cég vezérigazgatója, Andrew Westacott nem is titkolta, hogy mennyire felbosszantotta a vasárnapi verseny.
“Fizetünk egy termékért, vannak szerződéseink, amiket most igen alaposan átvizsgálunk, mert úgy véljük, talán megszegték őket” – nyilatkozta a Fairfax Radiónak hétfőn.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A melbourne-i Ausztrál Nagydíj “atyja”, Bernie Ecclestone közeli barátja, Ron Walker is ugyanígy beszélt:
“Nagyon elégedett voltam az egész hétvégével, de nem voltam elégedett a hanggal. Próbáljuk rendezni a dolgot Bernie-vel. Egyértelműen sérült a szerződés. Beszéltem vele vasárnap éjszaka, megmondtam, hogy nem ezért fizettünk. Változás lesz. Őt is elborzasztotta a hang, ezzel gondja lesz minden szervező esetében.”
“Az ember a (pályához közeli) botanikus kertben sétálva is hallotta Paul Stoddart (volt Minardi-tulajdonos) kétüléses F1-esét, ahogy a pályán repesztett, míg a versenyautókat még a lelátóról is alig lehetett hallani, amikor beértek az egyenesbe. A mi cégünk az emberek szórakoztatásából él, szórakozást kell nyújtanunk. Mindenki a hangról beszélt, márpedig ha oda az izgalom, nehéz eladni a jegyeket.”
Ilyen volt a rajt a lelátóról
 

Szavazás

Hogy tetszik a Forma-1 új hangja?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.