F1: Räikkönen sokáig küszködhet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 13.30

Kimi Räikkönen nem titkolja, hogy egyelőre nem érzi jól magát a Ferrariban, és hogy a formajavulás még eltarthat egy darabig.


Kimi Räikkönen második ferraris karrierje messze nem indult olyan jól, mint az első: míg 2007-ben első versenyén előbb megcsípte a pole-t, majd a győzelmet is megszerezte Melbourne-ben, ezen a hétvégén láthatóan küszködött az autóval.
A kvalifikáción a Q2-ben búcsúzott, nem volt jó köre és még a falnak is küldte az autót, majd a 11. helyről rajtolva végül a 8. helyen intették le a versenyen. (Daniel Ricciardo kizárása után végül a 7. lett.)
A finn pilóta nem titkolja, hogy egyelőre gondban van, nem érzi igazán az F14 T-t.
“Nagyjából tudjuk, mit is szeretnénk, de bizonyos dolgokat nem lehet egyik napról a másikra megoldani. Időbe telik az bizonyos alkatrészek legyártása, vagy épp valamilyen más módon történő beszerelése. És arra sincs garancia, hogy minden megjavul, ha megkapom, amit szeretnék” – mondta.
“Voltam már ilyen helyzetben máskor is, néha eltart egy darabig. Nem a legjobb helyzet, de mindent összevetve, tekintetbe véve, hogy milyen nehéz volt a hétvége, mindent kihoztam belőle. Nem épp ilyen eredményt szerettem volna, de rosszabb is lehetne. Biztos vagyok benne, hogy innen csak javulhatnak a dolgok.”


A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali azt ígéri, hogy mindent megtesznek, hogy segítsék Räikkönent: 
“Igyekeznünk kell, hogy Kimi megtalálja a megfelelő balanszot az autóban. Megérdemli a segítséget. A hétvégén volt már egy kis javulás, de még mindig nem tartunk ott, ahol szeretnénk. A csapatnál mindent meg kell tennünk, hogy alkalmazkodjunk a vezetési stílusához, meggyőződésem, hogy Malajziában már jobban mennek majd a dolgok.”
Räikkönen kezdeti küszködése ellenére az Ausztráliában végül a 4. helyre rangsorolt Fernando Alonso arról beszélt a hétvégén, hogy nagyon örül, hogy “olyan erős” csapattársa van, mint a finn, hozzátéve azért, hogy Felipe Massa sem volt béna.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Néha még Michael Schumachernél is gyorsabb volt, amikor csapattársak voltak. A Felipével töltött négy évem fantasztikus volt, és arra számítok, hogy a Kimivel következő idényeim is azok lesznek” – idézte a Welt am Sonntag.
“Kimi nagyon-nagyon gyors, talán a leggyorsabb, vagy legalábbis egyesek így vélik. Tavaly a Lotusszal küzdött a bajnoki címért, amit igen nagy teljesítménynek tartok, mert szerintem a Lotus nem olyan erős csapat.”
Alonso kitért arra is, hogy a különböző spekulációk ellenére semmi baja azzal, hogy világbajnok csapattársat kapott Räikkönen személyében.
“Nagyon erős ellenfelem van a csapaton belül, de ha hiszik, ha nem, én örülök ennek. A spekulációk érthetők, télen nincs miről írni. Megszoktam már ezt, főleg amióta a Ferrarinál vagyok, hiszen rögtön azzal kezdték, hogy Felipével is gondjaim lesznek.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.