F1: A karrierjéért küzd Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 10.45

A mezőny nagy öregje, Jenson Button még cseppet sem akar búcsúzni a Forma-1-től, ha rajta múlik, marad még pár évig. Persze az újonc Kevin Magnussen keresztbe tehet a tervnek.

A McLarennél 2014-ben igazi vérre, pontosabban karrierre menő csata folyik majd, hiszen a wokingi csapatnál a mezőny mára legrégebbi versenyzője, a 15. idényét kezdő Jenson Button, valamint az újonc Kevin Magnussen versenyez egymás mellett.
A zöldfülű alkalmazása mindig kockázatot jelent egy csapat, főleg egy élcsapat számára, a McLarenhez már két év tapasztalattal a birtokában érkező Sergio Perez a megmondhatója, hogy könnyen ki lehet kerülni tőlük, ha nem elég meggyőző a teljesítmény.
Magnussentől idén azt várják, hogy minimum ugyanazt, de inkább többet hozzon, mint a 2009-es világbajnok Jenson Button, a 34 éves angol viszont nem hagyhatja, hogy a fiatal dán megverje, mert akkor az ő visszavonulása válik igen reális lehetőséggé.


A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Magnussen remekelt, az időmérős 4. helyével hozta korábbi mclarenes újonc elődje, Lewis Hamilton 2007-es eredményét, miközben Button ilyen-olyan okból már a Q2-ben búcsúzott, majd a futamon is Hamiltont másolva lett 3. (Ricciardo kizárása után második, amire korábban csak egyetlen másik újonc, az 1996-ban a Williamsnél bemutatkozott Jacques Villeneuve volt képes.)
Azért Button is megmutatta, mennyit ér a tapasztalat: a jó stratégiának, és az annak végrehajtásához elengedhetetlen vezetésének köszönhetően a versenyen a 4. helyig kapaszkodott, ami utólag aztán dobogós eredménnyé alakult. 
Magnussenre a McLaren másik neveltje, a belga Stoffel Vandoorne jelenthet veszélyt, míg Buttont esetleg Fernando Alonso túrhatja ki, ha elhagyja a Ferrarit az év végén, de az angol veterán nem is gondol a visszavonulásra.
“Nagyszerű pályafutásom volt, de szerintem még cseppet sem járok a vége felé. Mondogatják, hogy már 34 vagy, a szerződésed lejár az év végén, mi lesz veled a szezon után? Nos, ugyanaz, mint minden idény végén” – mondta a Telegraph-nak. “Nem az a lényeg, hogy van-e szerződés. Ha a csapat úgy látja, hogy nem végzel jó munkát, akkor ejteni fog, de ha jól teljesítesz, akkor még 10 évig megtartanának.” 


Az erős japán kötődésekkel rendelkező, és a távol-keleti országban nagyon kedvelt Button 2010 óta szolgál a McLarennél, ahova jövőre visszatér a Honda. Az angol pilóta szeretne maradni, nem is gondol másik csapatra:  “Itt vagyok a McLarennél, és jól is érzem magam. Nem is foglalkozom mással.”
Ami a hétvégét illeti, így beszélt:
“Természetesen örülök, hogy feljebb léptem a harmadik helyre és Kevinnek is öröm, hogy ő lett a második. Ami még fontosabb, hogy így 33 ponttal állunk a konstruktőri bajnokság élén, nyolc ponttal a második (a Mercedes AMG) előtt.”
“Őszinte leszek, lelkileg elég húzós volt nekem ez a hétvége, de lenyűgöző támogatást kaptam” – utalt arra, hogy most először nélkülözte a télen elhunyt édesapja, John Button társaságát és jelenlétét. “Igazi plusz lett volna, ha a dobogón ünnepelhetek Nicóval és Kevinnel. Ugyanakkor igazán sajnálom Danielt, aki nagyszerű versenyt futott az új csapatánál a hazai közönsége előtt.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.