F1: A karrierjéért küzd Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 10.45

A mezőny nagy öregje, Jenson Button még cseppet sem akar búcsúzni a Forma-1-től, ha rajta múlik, marad még pár évig. Persze az újonc Kevin Magnussen keresztbe tehet a tervnek.

A McLarennél 2014-ben igazi vérre, pontosabban karrierre menő csata folyik majd, hiszen a wokingi csapatnál a mezőny mára legrégebbi versenyzője, a 15. idényét kezdő Jenson Button, valamint az újonc Kevin Magnussen versenyez egymás mellett.
A zöldfülű alkalmazása mindig kockázatot jelent egy csapat, főleg egy élcsapat számára, a McLarenhez már két év tapasztalattal a birtokában érkező Sergio Perez a megmondhatója, hogy könnyen ki lehet kerülni tőlük, ha nem elég meggyőző a teljesítmény.
Magnussentől idén azt várják, hogy minimum ugyanazt, de inkább többet hozzon, mint a 2009-es világbajnok Jenson Button, a 34 éves angol viszont nem hagyhatja, hogy a fiatal dán megverje, mert akkor az ő visszavonulása válik igen reális lehetőséggé.


A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Magnussen remekelt, az időmérős 4. helyével hozta korábbi mclarenes újonc elődje, Lewis Hamilton 2007-es eredményét, miközben Button ilyen-olyan okból már a Q2-ben búcsúzott, majd a futamon is Hamiltont másolva lett 3. (Ricciardo kizárása után második, amire korábban csak egyetlen másik újonc, az 1996-ban a Williamsnél bemutatkozott Jacques Villeneuve volt képes.)
Azért Button is megmutatta, mennyit ér a tapasztalat: a jó stratégiának, és az annak végrehajtásához elengedhetetlen vezetésének köszönhetően a versenyen a 4. helyig kapaszkodott, ami utólag aztán dobogós eredménnyé alakult. 
Magnussenre a McLaren másik neveltje, a belga Stoffel Vandoorne jelenthet veszélyt, míg Buttont esetleg Fernando Alonso túrhatja ki, ha elhagyja a Ferrarit az év végén, de az angol veterán nem is gondol a visszavonulásra.
“Nagyszerű pályafutásom volt, de szerintem még cseppet sem járok a vége felé. Mondogatják, hogy már 34 vagy, a szerződésed lejár az év végén, mi lesz veled a szezon után? Nos, ugyanaz, mint minden idény végén” – mondta a Telegraph-nak. “Nem az a lényeg, hogy van-e szerződés. Ha a csapat úgy látja, hogy nem végzel jó munkát, akkor ejteni fog, de ha jól teljesítesz, akkor még 10 évig megtartanának.” 


Az erős japán kötődésekkel rendelkező, és a távol-keleti országban nagyon kedvelt Button 2010 óta szolgál a McLarennél, ahova jövőre visszatér a Honda. Az angol pilóta szeretne maradni, nem is gondol másik csapatra:  “Itt vagyok a McLarennél, és jól is érzem magam. Nem is foglalkozom mással.”
Ami a hétvégét illeti, így beszélt:
“Természetesen örülök, hogy feljebb léptem a harmadik helyre és Kevinnek is öröm, hogy ő lett a második. Ami még fontosabb, hogy így 33 ponttal állunk a konstruktőri bajnokság élén, nyolc ponttal a második (a Mercedes AMG) előtt.”
“Őszinte leszek, lelkileg elég húzós volt nekem ez a hétvége, de lenyűgöző támogatást kaptam” – utalt arra, hogy most először nélkülözte a télen elhunyt édesapja, John Button társaságát és jelenlétét. “Igazi plusz lett volna, ha a dobogón ünnepelhetek Nicóval és Kevinnel. Ugyanakkor igazán sajnálom Danielt, aki nagyszerű versenyt futott az új csapatánál a hazai közönsége előtt.”

Kommentek

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT élvezetes autó maradt.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.