F1: A karrierjéért küzd Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 10.45

A mezőny nagy öregje, Jenson Button még cseppet sem akar búcsúzni a Forma-1-től, ha rajta múlik, marad még pár évig. Persze az újonc Kevin Magnussen keresztbe tehet a tervnek.

A McLarennél 2014-ben igazi vérre, pontosabban karrierre menő csata folyik majd, hiszen a wokingi csapatnál a mezőny mára legrégebbi versenyzője, a 15. idényét kezdő Jenson Button, valamint az újonc Kevin Magnussen versenyez egymás mellett.
A zöldfülű alkalmazása mindig kockázatot jelent egy csapat, főleg egy élcsapat számára, a McLarenhez már két év tapasztalattal a birtokában érkező Sergio Perez a megmondhatója, hogy könnyen ki lehet kerülni tőlük, ha nem elég meggyőző a teljesítmény.
Magnussentől idén azt várják, hogy minimum ugyanazt, de inkább többet hozzon, mint a 2009-es világbajnok Jenson Button, a 34 éves angol viszont nem hagyhatja, hogy a fiatal dán megverje, mert akkor az ő visszavonulása válik igen reális lehetőséggé.


A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Magnussen remekelt, az időmérős 4. helyével hozta korábbi mclarenes újonc elődje, Lewis Hamilton 2007-es eredményét, miközben Button ilyen-olyan okból már a Q2-ben búcsúzott, majd a futamon is Hamiltont másolva lett 3. (Ricciardo kizárása után második, amire korábban csak egyetlen másik újonc, az 1996-ban a Williamsnél bemutatkozott Jacques Villeneuve volt képes.)
Azért Button is megmutatta, mennyit ér a tapasztalat: a jó stratégiának, és az annak végrehajtásához elengedhetetlen vezetésének köszönhetően a versenyen a 4. helyig kapaszkodott, ami utólag aztán dobogós eredménnyé alakult. 
Magnussenre a McLaren másik neveltje, a belga Stoffel Vandoorne jelenthet veszélyt, míg Buttont esetleg Fernando Alonso túrhatja ki, ha elhagyja a Ferrarit az év végén, de az angol veterán nem is gondol a visszavonulásra.
“Nagyszerű pályafutásom volt, de szerintem még cseppet sem járok a vége felé. Mondogatják, hogy már 34 vagy, a szerződésed lejár az év végén, mi lesz veled a szezon után? Nos, ugyanaz, mint minden idény végén” – mondta a Telegraph-nak. “Nem az a lényeg, hogy van-e szerződés. Ha a csapat úgy látja, hogy nem végzel jó munkát, akkor ejteni fog, de ha jól teljesítesz, akkor még 10 évig megtartanának.” 


Az erős japán kötődésekkel rendelkező, és a távol-keleti országban nagyon kedvelt Button 2010 óta szolgál a McLarennél, ahova jövőre visszatér a Honda. Az angol pilóta szeretne maradni, nem is gondol másik csapatra:  “Itt vagyok a McLarennél, és jól is érzem magam. Nem is foglalkozom mással.”
Ami a hétvégét illeti, így beszélt:
“Természetesen örülök, hogy feljebb léptem a harmadik helyre és Kevinnek is öröm, hogy ő lett a második. Ami még fontosabb, hogy így 33 ponttal állunk a konstruktőri bajnokság élén, nyolc ponttal a második (a Mercedes AMG) előtt.”
“Őszinte leszek, lelkileg elég húzós volt nekem ez a hétvége, de lenyűgöző támogatást kaptam” – utalt arra, hogy most először nélkülözte a télen elhunyt édesapja, John Button társaságát és jelenlétét. “Igazi plusz lett volna, ha a dobogón ünnepelhetek Nicóval és Kevinnel. Ugyanakkor igazán sajnálom Danielt, aki nagyszerű versenyt futott az új csapatánál a hazai közönsége előtt.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.