Red Bull: Nem csaltunk!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.16. 16.10

A Red Bull csapatfőnöke szerint a saját méréseik szerint végig szabályos volt az Ausztrál Nagydíjról utólag kizárt Daniel Ricciardo autója, az FIA technológiája megbízhatatlan és ezért a büntetés is alaptalan.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói a futam után diszkvalifikálták az Ausztrál Nagydíjról a 2. helyen célba ért helyi sztárt, Daniel Ricciardót, ugyanis az ausztrál pilóta Red Bulljánál szabálytalanságot észleltek az üzemanyagrendszerben.
Az FIA megállapítása szerint a Red Bull túllépte a 100 kg/órás üzemanyag-átfolyási limitet, méghozzá azért, mert nem a felügyelőszervezet hitelesített – igaz, hibásan működő – szenzorára építette a számításait. A csapat nem térhetett volna el a hivatalos mérési módszertől.
A Red Bull a kizárásról szóló döntés bejelentése után azonnal jelezte, hogy fellebbeznek, Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy szerintük nem lépték túl a limitet, végig szabályosak voltak:


“Remélhetőleg a fellebbviteli eljárásban tisztázódik, hogy az autók végig megfelelt az előírásoknak.   Az FIA által bevezetett átfolyási szenzorok minden csapatnál problematikusak, a tesztelés kezdete óta anomáliák adódtak.”
“Mi úgy láttuk, hogy az autóba épített szenzor hibás volt, ezért az egész hétvégén kiszámítható adatokat adó, pontosan kalibrált injektoraink adatai alapján kalkuláltuk a fogyasztást. Nem fellebbeznénk, ha nem hinnénk az álláspontunk védhetőségében.”
Az FIA a szenzor pontatlanságának ellensúlyozására még a verseny előtt megadott egy korrekciós értéket a Red Bullnak, a stewardok szerint ezt kellett volna alkalmazniuk a futamon, és erre az FIA illetékese többször is figyelmeztette őket a nagydíj közben is.  


“A korrekciós érték szerintünk nem volt megfelelő, a verseny során láttuk, hogy jelentős az eltérés a szenzor adatai és a valóban befecskendezett üzemanyag mennyisége között. Ez a nézeteltérés alapja. Kiforratlan még ez a technológia, lehetetlen 100 százalékosan olyan szenzorra hagyatkozni, amelyik gyakorlatilag minden alkalommal problémásnak bizonyult eddig.”
 
“Jeleztük az FIA-nak, hogy komoly aggályaink vannak a szenzorral kapcsolatban. Mi a saját adatainknak hittünk, mert máskülönben nagyon jelentősen csökkent volna a motorteljesítmény. Oda lyukadunk ki, hogy egy szenzor kalibrálása, az eltérések diktálhatják, ki versenyképes és ki nem.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.