Red Bull: Nem csaltunk!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.16. 16.10

A Red Bull csapatfőnöke szerint a saját méréseik szerint végig szabályos volt az Ausztrál Nagydíjról utólag kizárt Daniel Ricciardo autója, az FIA technológiája megbízhatatlan és ezért a büntetés is alaptalan.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói a futam után diszkvalifikálták az Ausztrál Nagydíjról a 2. helyen célba ért helyi sztárt, Daniel Ricciardót, ugyanis az ausztrál pilóta Red Bulljánál szabálytalanságot észleltek az üzemanyagrendszerben.
Az FIA megállapítása szerint a Red Bull túllépte a 100 kg/órás üzemanyag-átfolyási limitet, méghozzá azért, mert nem a felügyelőszervezet hitelesített – igaz, hibásan működő – szenzorára építette a számításait. A csapat nem térhetett volna el a hivatalos mérési módszertől.
A Red Bull a kizárásról szóló döntés bejelentése után azonnal jelezte, hogy fellebbeznek, Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy szerintük nem lépték túl a limitet, végig szabályosak voltak:


“Remélhetőleg a fellebbviteli eljárásban tisztázódik, hogy az autók végig megfelelt az előírásoknak.   Az FIA által bevezetett átfolyási szenzorok minden csapatnál problematikusak, a tesztelés kezdete óta anomáliák adódtak.”
“Mi úgy láttuk, hogy az autóba épített szenzor hibás volt, ezért az egész hétvégén kiszámítható adatokat adó, pontosan kalibrált injektoraink adatai alapján kalkuláltuk a fogyasztást. Nem fellebbeznénk, ha nem hinnénk az álláspontunk védhetőségében.”
Az FIA a szenzor pontatlanságának ellensúlyozására még a verseny előtt megadott egy korrekciós értéket a Red Bullnak, a stewardok szerint ezt kellett volna alkalmazniuk a futamon, és erre az FIA illetékese többször is figyelmeztette őket a nagydíj közben is.  


“A korrekciós érték szerintünk nem volt megfelelő, a verseny során láttuk, hogy jelentős az eltérés a szenzor adatai és a valóban befecskendezett üzemanyag mennyisége között. Ez a nézeteltérés alapja. Kiforratlan még ez a technológia, lehetetlen 100 százalékosan olyan szenzorra hagyatkozni, amelyik gyakorlatilag minden alkalommal problémásnak bizonyult eddig.”
 
“Jeleztük az FIA-nak, hogy komoly aggályaink vannak a szenzorral kapcsolatban. Mi a saját adatainknak hittünk, mert máskülönben nagyon jelentősen csökkent volna a motorteljesítmény. Oda lyukadunk ki, hogy egy szenzor kalibrálása, az eltérések diktálhatják, ki versenyképes és ki nem.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.