F1: A technika miatt sír Vettel és Hamilton

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.16. 10.10

A Mercedes és a Red Bull számára is felemásan indult a szezon: egy-egy autó a dobogón végzett, a másik viszont műszaki hiba miatt kiesett.

A Mercedes és a Red Bull számára is felemásan indult a szezon: egy-egy autó a dobogón végzett, a másik viszont műszaki hiba miatt kiesett. A két csapat közül a Mercedes lehet szomorúbb, mert Lewis Hamilton a pole-ból indult, míg Sebastian Vettel eleve csak a 12. helyről vághatott neki a versenynek.

Hamilton autója már a rajtnál gyengélkedett, ezért veszített több pozíciót, aztán két kör után rászóltak, hogy a motor kímélése miatt ki kell állnia. “Amint elindultam, éreztem, hogy kevesebb az erő a szokásosnál” – mondta Hamilton. “Mondták, hogy álljak ki, de azt hittem, végig tudom csinálni. Aztán mégis ki kellett állnom.”

F1: A technika miatt sír Vettel és Hamilton 1
“Kemény, kimerítő munkát végeztek a fiúk a gyárban, mindenki számára stresszes időszakon vagyunk túl. Nagyon erősnek látszottunk, egy ilyen baki mindenki számára kellemetlen, de majd kijövünk a hullámvölgyből.” Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, hogy már a rajt előtt probléma volt. “Nem ment az összes henger, ezzel már a felvezető körben tisztában voltunk. Lewisnak nem szóltunk, kíváncsiak voltunk a tempóra” – nyilatkozta Lowe.

“Tudtuk, hogy a megbízhatóság gond lehet, és történhetnek meglepetések, de még a szezon elején járunk. Továbbra is pozitív vagyok, készülök a következő versenyre” – tette még hozzá Hamilton.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Vettel néhány körrel később, az ötödikben állt ki, az ő autójából is elment az erő. A címvédő láthatóan csalódottan nyilatkozott a paddockban. “A második felvezető körben elment a teljesítmény, nem tudjuk, miért” – fogalmazott Vettel. “Szerencsére hosszú a szezon. Pedig kezdetben azt hittem, minden rendben, aztán nem jött semmi erő az akkumulátorból.”

“Azért jöttünk ide, hogy jól szerepeljünk. A legfontosabb, hogy az autó gyors, és legalább a csapat fele elégedett lehet. Csalódás, amikor valami ilyesmi történik, de mit tehetnék?”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.