F1: Räikkönen miatt esett ki Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 10.10

Jenson Button azt mondja, hogy Kimi Räikkönen balesete miatt úszott el a top10-es szereplése az Ausztrál Nagydíj időmérőjén. A McLaren újonca elődjét, Lewis Hamiltont másolva lett a 4.

Az Ausztrál Nagydíj időmérőjén hullottak a bajnokok, a Q2-ben búcsúzott Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen és Jenson Button is – mindhárman korábbi melbourne-i pole-birtokosok és győztesek.
Az esős-átmeneti körülmények mestere, Button elemében volt a második szakaszban, azonban miután Räikkönen a falnak szaladt, el kellett vennie a baleset helyszínén, ezért esett ki ő is, mondta utólag:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Minden nagyon jól ment, jó volt a tempónk, főleg a vizes körülmények között, valójában én voltam a leggyorsabb amikor nekifutottam a körnek. De egyszerűen nem tudtam eleget hozni, mert a 3. kanyarban sárga zászló volt, ott természetesen lassítottam, és utána már nem tudtam elég időt lefaragni a kör hátralevő részén.” 
A háromszoros melbourne-i győztes nem is akart foglalkozni a vasárnapi kilátásokkal: “Én úgy tudom, holnap már száraz idő lesz. Majd meglátjuk, mindannyian egy kicsit vakon megyünk a versenyre. De egyelőre nem is gondolok rá, még túl ideges vagyok az időmérő miatt.”  
Míg az angol veterán lemaradt, csapattársa, Kevin Magnussen a 4. helyig vitte a McLarent, ezzel Lewis Hamilton 2007-es bemutatkozása óta a legjobb újoncteljesítményt hozta a kvalifikáción – Hamilton ugyancsak 4. volt Melbourne-ben hét évvel ezelőtt.
“Nagyon boldog vagyok! Nem tudtam, mire számíthatok, az esős időmérő pedig elég zavaros volt, szóval ennél többet nem is kívánhatnék!Mindent beleadok majd, óriási lenne egy dobogós helyezés. Persze az nem megy olyan könnyen, száraz körülmények között nincs meg hozzá a tempónk, de bármi megtörténhet holnap” – mondta a dán ifjonc.
Az új főnök, Eric Boullier nem értett egyet Magnussennel: “Az időjárás természetesen mindent boríthat, de a tempónk megvan a dobogóhoz.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.