F1: A futamon is eshet, lutri lesz a stratégia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 14.35

Az esős időmérő után vasárnap, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon is lehetséges a csapadék, stratégiát szinte lehetetlen tervezni.

Az Ausztrál Nagydíj szombati kvalifikációjára megérkezett a korábban valószínűsített eső, a Q2 és a Q3 már átmeneti (intermediate) és teljes esőgumikon zajlott, a lágy (sárga) és közepes (fehér) slick abroncsok csak az első 15 percben kaptak szerepet.


Az utolsó szakasz érdekessége volt, hogy a pálya pont a két keverék átbillenési pontján volt, így igen komoly fejtörést jelentette a csapatoknak, melyikkel küldjék pályára a pilótáikat a mindent eldöntő utolsó menetre. Végül mindkettő ugyanannyira bevált, hiszen míg a Mercedes-pilóták a kék jelzésű, extrém abronccsal hozták az 1. és 3. helyet, Daniel Ricciardo Red Bullján a zöld, átmeneti (intermediate) gumi volt.
A körülmények mellett azért is lehetett így, mert a Pirelli 2014-re az esőgumijait is újratervezte az új, V6-os turbómotorok nagyobb nyomatékához, az extrém esőgumi működési tartományát pedig kiterjesztették, nagyobb az átfedés a két keverék között, de a kék “felfelé” is jobban teljesít, 60 helyett immár 65 liter vizet tud “eldobni” másodpercenként.
Mivel vasárnap délutánra nagyjából 50 % az esély a csapadékra Melbourne-ben, így könnyen lehet, hogy az esőgumik is szerepet kapnak újra, ami gyakorlatilag lutrivá teszi a stratégiát, ami az új autók még épp csak kiismerni kezdett viselkedése, a különböző körülmények mellett fogyasztása és a biztonsági autós szakaszok valószínűsége miatt tulajdonképpen teljesen nyitott lesz és az improvizáción alapul majd.


A szabályok szerint idéntől a top10 nem az utolsó szakaszban, hanem a Q2-es leggyorsabb körön használt abronccsal rajtol, azonban mivel esőgumikat használtak a kvalifikáción, így mindenki szabadon választ majd.
A rajttól a leintésig teljesen száraz és rendkívüli eseményt nélkülöző versenyt feltételezve a Pirelli számításai szerint az 58 körös futamon a lágy-lágy-közepes kombinációjú, a 23. és az 51. körben elvégzett kétkiállásos stratégia lehet a nyerő.

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.