Az Ausztrál Nagydíj szombati kvalifikációjára megérkezett a korábban valószínűsített eső, a Q2 és a Q3 már átmeneti (intermediate) és teljes esőgumikon zajlott, a lágy (sárga) és közepes (fehér) slick abroncsok csak az első 15 percben kaptak szerepet.


Az utolsó szakasz érdekessége volt, hogy a pálya pont a két keverék átbillenési pontján volt, így igen komoly fejtörést jelentette a csapatoknak, melyikkel küldjék pályára a pilótáikat a mindent eldöntő utolsó menetre. Végül mindkettő ugyanannyira bevált, hiszen míg a Mercedes-pilóták a kék jelzésű, extrém abronccsal hozták az 1. és 3. helyet, Daniel Ricciardo Red Bullján a zöld, átmeneti (intermediate) gumi volt.
A körülmények mellett azért is lehetett így, mert a Pirelli 2014-re az esőgumijait is újratervezte az új, V6-os turbómotorok nagyobb nyomatékához, az extrém esőgumi működési tartományát pedig kiterjesztették, nagyobb az átfedés a két keverék között, de a kék “felfelé” is jobban teljesít, 60 helyett immár 65 liter vizet tud “eldobni” másodpercenként.
Mivel vasárnap délutánra nagyjából 50 % az esély a csapadékra Melbourne-ben, így könnyen lehet, hogy az esőgumik is szerepet kapnak újra, ami gyakorlatilag lutrivá teszi a stratégiát, ami az új autók még épp csak kiismerni kezdett viselkedése, a különböző körülmények mellett fogyasztása és a biztonsági autós szakaszok valószínűsége miatt tulajdonképpen teljesen nyitott lesz és az improvizáción alapul majd.


A szabályok szerint idéntől a top10 nem az utolsó szakaszban, hanem a Q2-es leggyorsabb körön használt abronccsal rajtol, azonban mivel esőgumikat használtak a kvalifikáción, így mindenki szabadon választ majd.
A rajttól a leintésig teljesen száraz és rendkívüli eseményt nélkülöző versenyt feltételezve a Pirelli számításai szerint az 58 körös futamon a lágy-lágy-közepes kombinációjú, a 23. és az 51. körben elvégzett kétkiállásos stratégia lehet a nyerő.