F1: Alonso az élen, Hamilton fél kört ment

Forma-1 Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.14. 05.45

Meglepetéssel és a várt meghibásodásokkal indult a 2014-es Forma-1-es idény első szabadedzése Melbourne-ben. A leggyorsabb a Ferrari volt, a Red Bull is működött, de a mezőny negyede nem futott.

Meglepetést és az elvárásokat is hozta a 2014-es Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzése.
Míg a téli tesztelés 12 napján a Ferrari egyszer sem zárt az élen, Melbourne-ben Fernando Alonsóé lett a legelső menet, a spanyol egyedüliként ment 1:32-es idő alá, több mint fél másodperccel megelőzve mindenkit. Igaz, ezzel az eredménnyel több mint négy másodperccel el is maradt a tavalyi első edzés legjobbjától, az autókat még mindenki óvatosan használta.
Mögötte a háromszoros ausztráliai győztes Jenson Button végzett a McLarennel, majd a téli favorit, az idénre csinos Martini-ruhába öltözött Williams autói következtek. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Jó hír a Red Bullnak, hogy Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel alatt is működött az RB10-es, az ausztrál pilóta 26 kört tudott futni a hazai közönsége előtt, a címvédő 10-et ment.
A Red Bull párosát a mercedeses Nico Rosberg választotta el. A top10 végébe befért még a McLaren újonca, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen a Ferrarival – igaz, bajok voltak az ERS-ével -, és a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne is, aki csapattársával, a zöldfülű Danyiil Kvjattal együtt összesen 57 kört ment, messze a csapattá téve a faenzai alakulatot. Hozzá kell tenni, hogy a fékekkel viszont küszködtek, gyakran jártak a pályán kívül.
Érdemi munkát végzett még a Force India, valamint körözött a Sauber is, de már jóval gyengébb időkkel, és a Marussia, de egészen komoly tempóhátránnyal.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Persze még ők is elégedettebbek lehettek Lewis Hamiltonnál, valamint a Lotus és a Caterham teljes legénységénél, akiknél a technika ördöge tette a dolgát, pont, ahogy számítani lehetett rá. Az év fő esélyesének kikiáltott angol mindössze fél körig jutott a Mercedesszel, mielőtt az olajnyomás-érzékelő hibája miatt leállt a motorja;  a Renault-erőforrásokat használó lotusosok és caterhamesek épp csak kidugták az orrukat a pályára, pontosabban Romain Grosjeannak még ez sem jött össze.

Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, Melbourne, 2014.03.14.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.