Szujó Zoli elárulja, ki lesz a Forma-1 új királya – interjú

Szezonbeharangozó a szpíkerrel

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.03.13. 06.00

Minden futam előtt fogat mos, Alonsóval órákat beszélget a csajokról, és idén nem fog ordítozni a közvetítések alatt.

Képzeljük bele magunkat a vasárnap reggeli verseny közvetítésébe, mondjuk a futam vége előtt lerohad az összes autó. Mi lesz akkor?

Simán benne van a pakliban, hogy egy sem jut el a célig. Sőt, tovább megyek, könnyen lehet, hogy mind nem is tud majd elrajtolni. Olyan mértékűek a technikai változások, és olyan körülményes ezeket javítani, hogy az is előfordulhat, valakinek elromlik a szombati időmérőn a motorja, és nem tudják vasárnapig kicserélni a szerelők.

Lapozgatod már a szabálykönyvet, hogy mit ír erre? Az nyer, aki utoljára kiesik?

(nevet) Igen, muszáj ismerni a verseny-, és műszaki szabályzatot. Ebben az esetben valóban így van, az a három versenyző lesz a dobogós, akik utoljára kiesnek. Nekünk meg az lesz a dolgunk kommentátorként, hogy elmagyarázzuk a nézőknek, miért történik mindez.

Lesz gond bőven, de szerinted ki lesz a pozitív szenzációja a szezonnak?

Talán nem árulok el nagy titkok a stábunkkal kapcsolatban, de mi beírtuk egy füzetbe, hogy szerintünk ki lesz 2014-ben a világbajnok, és én Massára tippeltem. A tesztek alapján gyorsnak és megbízhatónak tűnik a Williams, és Massának is jót tett idegileg, hogy a ferraris nyomás alól kikerülve egy nagy múltú csapatnál elsőszámú pilóta lehet. Senki ne gondolja, hogy ő nem kiemelkedően tehetséges versenyző.

A kötelező, sokakat foglalkoztató kérdés: Räikkönen vagy Alonso lesz gyorsabb, illetve Hamilton vagy Rosberg?

Szerintem a szezon első felében Alonso és Hamilton, aztán a második felére felzárkóznak a társak. Amúgy Raikkönennél jobb csapattársat el sem tudok képzelni, mert nem intrikál, nem érdekli a csapaton belüli politika, és ha kell, sértődés nélkül beáll második számú pilótának. Számomra talán még ezeknél is nagyobb kérdés Vettel idei szereplése. Nem az, hogy egészen kiemelkedő képességű és gyorsaságú pilóta-e, mert az, hanem, hogy képes lesz-e a rá váró nehéz hónapokban a hátán vinni a csapatot. Hogy vannak-e a személyiségének olyan rejtett tartalékai, amelyek igazi, és tartós stresszhelyzetben képesek lesznek erre. 2009-ben vezetett utoljára olyan autót, ami nem győzelemre esélyesként állt rajthoz, most pedig szintén ez vár rá, csak már négyszeres bajnokként.

Simán beáll hátra?

Keresztül-kasul utazva a világot egy évtizeden át éltél a Forma-1 sűrűjében. Mi a legjobb ebben az őrületben?

Az a feszültséggel teli félóra, egy óra vasárnap a rajt előtt a pályán. Annak olyan vibráló atmoszférája van, hogy aki arra fogékony, az átéli a csodát. Tizenegy évig utaztam versenyről versenyre, és egy idő után úgy alakítottam a munkámat, hogy ebben az egy órában – kivéve persze a Magyar Nagydíjakat – ne kelljen dolgoznom, hanem csak érezhessem, élvezhessem a lüktetést.

Mennyi pilóta ismerne meg ma, ha egy F1-től távoli város utcáján véletlenül szembe jönne veled?

Mindegyik, a mezőny fele pedig előre köszönne. Hiszen amikor ők bekerültek, én már ott dolgoztam.

Van azokon a tévében is látható 20 másodperces interjúcskákon felül kapcsolat közted és a versenyzők között?

Igazából pont azok a helyzetek hoznak össze minket, amik nem láthatók a képernyőn. Mondok egy konkrét példát. Egyszer 4 órán át beszélgettem Alonsóval Japánban a reptéren, amikor lekéstünk egy gépet. Civil ruhában ült, baseball-sapka volt a fején, így senki nem ismerte fel. Először a kocsiról kérdezgettem, de arról nem nagyon akart diskurálni, aztán áttértünk a focira, majd a teniszre, és a barátságára Nadallal, végül a magyar meg a spanyol lányokról beszélgettünk órákon át. Ezek a srácok tényleg pont ugyanolyanok civilben, mint te vagy én, ha nincs felettük az a kontrol, amit a csapat elvár a hivatalos, rövidke nyilatkozatoknál. Hidd el, nem csak te unod azokat a sokszor semmitmondó nyilatkozatokat, amiket tesznek 20 kamerával a szájukban. Akkor ez az elvárás feléjük.

Van pilóta, akivel nem igazán jössz ki?

Volt. Nem tudom, hogy emlékeznek-e még az olvasók Christijan Albersre? Nem egy világverő pilóta volt, ráadásul meg is sértődött rám, amiért egyszer emlékeztettem arra, hogy milyen bakit követett el Barcelonában az egyik kanyarban. Volt közöttünk némi feszültség. Sokáig féltem Schumachertől is, innen kívánok neki jobbulást, bár nem éppen biztatóak a hírek. Eleinte többször elintézett olyan egyszavas válaszokkal, amik leblokkolják a riportert, de aztán idővel én is kezdtem másként viszonyulni hozzá, meg valószínűleg ő is egyre többet látott, és változott ez a helyzet közöttünk.

Szujó szerint Button a nyíltabb pilóták egyike. Webber volt még ilyen

Fordítsunk egyet ezen a kérdésen, melyik csapatnál érezted a legjobbnak a hangulatot?

Régebben a Jordannél volt igazán nagy lazaság, ma viszont a Marussiát emelném ki. De a korai Red Bullnál is folyt a pezsgő, csinosak voltak a lányok, és remek a hangulat, mára azonban befeszültek. Ahogy jöttek a világbajnoki címek, úgy kezdték el egyre jobban óvni a csapatot, és az egyes számú pilótájukat.

Péntek estétől újra képernyőn vagytok. Lesznek újdonságok a közvetítésekben?

Igen, lesznek, bár a csapat ugyanaz. A héten forgattuk az F1-fizika rovatot, amelyben a technikai változások miatt bőven lesz mit elmagyarázni a nézőknek, miközben az F1-fitnesz rovatunk megszűnik, de Matics Zsolt edző-fizioterapeuta barátunk továbbra is rendelkezésünkre áll, ha a pilóták fizikumával kapcsolatban merülnének fel kérdések. John Townsend fotói is eltűnnek, de a régi nagy sztorikat felidézzük, ugyanis állandó vendég lesz Dávid Sándor, azaz Lapaj. Fontos része ő a magyar Forma-1-es közvetítések történetének, és bőven vannak remek történetei. És lesz még egy újdonság, alig hiszem el, de nagyon úgy néz ki, hogy a június 22-i Osztrák Nagydíjat a teljes kiutazó stábbal a helyszínről közvetítjük a reményeink szerint úgy, ahogy a mogyoródi futamot szoktuk.

Van valami speciális hepped, amivel készülsz a közvetítésekre?

Van. Mindig fogat mosok a közvetítés előtt!

Ennek biztosan nagyon örül Wéber Gabi, akivel a szűk szobában közvetíted a versenyeket.

Nem viccelek, tényleg így van! Egyszer ráálltam, azóta megtartottam ezt a szokást. Amúgy 0-24 órában a gép előtt ülök a szezonnyitány előtt, ezen felül szerdán volt Gáborral egy 8-tól 14 óráig tartó reggelink, ahol átbeszéltük mit hogyan csináljunk. Azt már most megígérhetem, hogy a felesleges ordítozásaimtól megkímélem idén a nézőket, próbálok természetesebb lenni.

Nyugisabb közvetítést ígér

Elárultad, hogy a tévés csapat kis füzetébe beírtál egy nevet 2014 leendő világbajnokának. Bízva abban, hogy a mezőny érdemi része mégis csak célba ér Ausztráliában, írj be légyszi a Vezess.hu füzetében három nevet. Kik állnak majd a dobogón?

Massa, Rosberg és Hamilton lesz a sorrend. De idén mindennek az ellenkezője is megtörténhet.


Itt egy szuper interjú Wéber Gáborral.
Kattintás a képre!

Szujó Zoli elárulja, ki lesz a Forma-1 új királya – interjú 1

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.