Taxisofőrök furikáznak a Forma-1-ben?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 15.30

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ismét hisztizett egy sort az új Forma-1-es szabályok miatt, szerinte unalomba fulladhatnak a versenyek. Mindennel spórolni kell.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ismét hisztizett egy sort az új Forma-1-es szabályok miatt, szerinte unalomba fulladhatnak a versenyek. Eddig ugyanis többé-kevésbé csak a gumikra kellett figyelni, de a százkilós benzinkorlátozás miatt mostantól a fogyasztásra is kiemelten kell ügyelniük a versenyzőknek.


“Nem szeretem ezt a taxisofőrszerű versenyzést” – fogalmazott Montezemolo. “Nagyon bonyolulttá váltak a versenyek, a pilóták és a nézők szempontjából egyaránt. Eddig csak a gumikra figyeltünk, és a nézőknek a különböző taktikai variációk miatt így sem volt egyszerű követniük, ki vezet valójában. Erre jön még a fogyasztással való vacakolás, én olyan F1-et szeretnék, ahol a legvégső határokig lehet nyomni.”

Noha Montezemolónak nem feltétlenül tetszik a rendszer, azért ő is megszavazta a változást. “Nem állhatunk a technológiailag kifinomultabb és innovatívabb F1 útjába, mert az itt szerzett tudást az utcai autókban is felhasználjuk. Olyan ez, mint valami nagy puzzle: egyes részeknek máshol is hasznát vesszük, míg bizonyos dolgoknak menniük kell. A belső égésű motor és az elektromos oldal miatt elég összetett lett az F1, érdekes lesz látni, hány autó jut el a célig az első versenyen.”

Főnökével ellentétes véleményen van Fernando Alonso, a spanyol szerint a versenyzés semmit nem változik a benzinkorlátozástól. “Nem hiszem, hogy nagy különbségek lennének az elmúlt évekhez képest” – mondta Alonso. “Egy ideje folyamatosan figyelnünk kell a gumikra, az akkuval és a fogyasztással is kell foglalkoznunk. De kívülről nézve ez ugyanúgy megy majd, nem lesz különbség.”

“A tévénézők számára nehéz lesz kiszúrni, hogy éppen körönként két-három tizedes spórolásban vagyunk, sőt a lelátóról sem lesz nyilvánvaló. A részletekben sok minden változott, összességében azonban az összkép nagyon-nagyon hasonló lesz, mint tavaly.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.